Gewond katje gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Gewond katje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 12:30

Hoi,

mijn vriend komt vanochtend aan op zijn werk, zit er doodleuk een kreupel katje voor de deur...

Kreeg ik daarnet telefoon van hem met de vraag of hij er niet mee naar de dierenarts mag gaan omdat hij vreest dat het pootje gebroken is.

Voor mij allemaal goed, waren al lang op zoek naar een leuk katje, en het lijkt me ook wel leuk zo'n beestje te helpen. Het is een heel levendig diertje, nog vrij jong, en het probleem is, mijn vent is zijn hart al lang verloren Huilen van het lachen

Wij gaan er vanavond dus mee naar de dierenarts, en als het beestje geen chip heeft en kan genezen, dan krijgt het bij ons een nieuwe thuis!

Maar wat als het beestje wel een chip heeft en van iemand is...? Wat moeten we dan doen? De kosten zouden volgens de dierenarts tussen de €30 en de €50 liggen, als ik het beestje daarmee kan helpen en mee naar huis kan nemen vind ik dat super, maar zou het zonde vinden als ik het betaal en dat de eigenaars haar dan weer terug zouden willen... Het belangrijkste is dat het beestje zowiezo geholpen wordt!

Ik laat jullie vanavond nog iets weten Haha!

groetjes!

*edit: weet niet of het iets uitmaakt, maar ben van België
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 07-11-08 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Re: Gewond katje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:31

als het dier gechipt is en de eigenaar gevonden kan worden dan gaat de rekening eerst naar hun toe.
willen ze niet betalen en staan ze het katje af,dan kun je het overnemen.
volgens mij zit het zo

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:32

Bel ook even naar amivedi, misschien staat het beestje daar als vermist geregistreerd.

SanneTilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:33

Misschien kan de dierenarts eerst even kijken of het beestje gechipt is, zodat je ter plekke contact op kunt nemen met de eigenaren.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:33

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 23:23

Hoi,

het katje is naar de dierenarts geweest. Het is aan 1 oogje blind en haar achterpootje mist een paar teentjes, dit is zo aangeboren. Ze heeft geen chip dus helaas ook geen eigenaar bekend. Ze heeft een verkoudheid en was niet ondervoed, maar ook niet zoals het hoort. Ze is zes maanden oud ongeveer.

Momenteel zijn we haar eigenaars aan het zoeken, maar de dierenarts heeft haar voorlopig op onze naam gezet, ze moest op papier een thuis hebben dus dat zijn wij momenteel!

Dierenarts denkt niet dat dit beestje uit zichzelf is weggelopen... Lange afstanden kan zij niet aan, haar haasten om de baan over te steken is ook niet aan haar besteed. De dierenarts denkt dus wel dat ze gedumpt is. Momenteel hebben we haar de naam Blitz gegeven omdat zo de firma van mijn vriend heet waar ze gevonden is Tong uitsteken

Voorlopig zit ze hier goed, ik hoop dat ze hier kan blijven! Maar als de echte eigenaar opduikt zal ik haar helaas toch moeten laten gaan... Maar ja, ze heeft dan wel sowieso een thuis Haha!

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:26

Ik ben benieuwd!

Iig fijn dat jullie haar hebben geholpen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:25

Iig fijn dat ej de moeite neemt om de eigenaar op te sporen er zijn er genoeg die dat niet doen en zich dan zo'n diertje toeeigenen. Zou verboden moeten worden en dat meen ik.
Mensen zoeken zich een ongeluk met alle ellende van dien, mag hij gewond zijn kunnen zij ook niets aan doen.
Ik heb ook zo'n buurvrouw die elk zielig poesje in huis haalt en zich toeeigend. Boos!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:18

Goed van jullie dat jullie zoeken naar de eigenaar! En ook fijn dat, zoals je zelf al zegt, het katje in ieder geval een huisje heeft!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:23

Heel goed dat jullie het voor zo'n katje allemaal willen doen Haha!
Heb je toevallig een foto'tje?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:24

Je kan ze eventueel ook op pets.be zetten.
Hier hebben ze eind augustus een heel klein kitten binnen gebracht dat aan de paardenmelkerij in de buurt gedumpt bleek te zijn. Ik heb de foto's ook op pets.be gezet, maar er uiteraard nooit iets van vernomen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:28

Idd moet je er wel alles aan doen de evt echte eigenaar te vinden.

Zet hem op mp , kapaza en de belgische katten/vermiste dieren sites.

Was het pootje nou gebroken?
In elk geval, als je de oude eigenaars vind, dan kun je gewoon zeggen dat ze hem mogen halen als ze de dierenartskosten betalen.
Doen ze dat niet, dan zegt dat genoeg over hoe graag ze hem terug willen.

Maar er is niks zo erg dan het missen van je huisdier, en niet weten of ie nog leeft.

Daarom heb ik voor mijn katten een ren aan het huis gebouwt Knipoog

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:28

fijn dat jullie zo goed voor dat katje zorgen..
ben benieuwd of jullie de eigenaar vinden, succes nog verder Knipoog

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 10:39

Nee, pootje is niet gebroken. Ze loopt raar en op 1 pootje loopt ze soms niet. Dus we dachten dat het gebroken was, maar het pootje blijkt teentjes te missen waardoor ze er niet normaal op kan lopen.

Haar eerste nacht heeft ze goed doorgebracht! Ze wilt alleen nog niet eten maar dat kon komen door haar flinke onsteking op haar neus en luchtwegen. Ze knort als een varkentje nu Huilen van het lachen Het is echt een enorme frulkat! Ik heb al gebeld met 2 asielen in de buurt, daar ga ik vanmiddag een foto binnensteken. Mijn vriend is gisteren nog in de buurt gaan horen of niemand weet van wie dit katje kon zijn (lijkt me toch een bijzonder katje?) maar helaas... Vanavond zet ik haar nog op pets.be, ik hoop dat de echte eigenaar zich nog meld, maar zal het ook niet erg vinden haar bij te houden Schijnheilig

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:59

Zit ze al aan de antibiotica?

Let er wel op, dat ze kans heeft op chronische niesziekte. Zorg dat je lang genoeg de AB geeft Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:02

chipieke schreef:
Hoi,

mijn vriend komt vanochtend aan op zijn werk, zit er doodleuk een kreupel katje voor de deur...

Kreeg ik daarnet telefoon van hem met de vraag of hij er niet mee naar de dierenarts mag gaan omdat hij vreest dat het pootje gebroken is.

Voor mij allemaal goed, waren al lang op zoek naar een leuk katje, en het lijkt me ook wel leuk zo'n beestje te helpen. Het is een heel levendig diertje, nog vrij jong, en het probleem is, mijn vent is zijn hart al lang verloren Huilen van het lachen

Wij gaan er vanavond dus mee naar de dierenarts, en als het beestje geen chip heeft en kan genezen, dan krijgt het bij ons een nieuwe thuis!

Maar wat als het beestje wel een chip heeft en van iemand is...? Wat moeten we dan doen? De kosten zouden volgens de dierenarts tussen de €30 en de €50 liggen, als ik het beestje daarmee kan helpen en mee naar huis kan nemen vind ik dat super, maar zou het zonde vinden als ik het betaal en dat de eigenaars haar dan weer terug zouden willen... Het belangrijkste is dat het beestje zowiezo geholpen wordt!

Ik laat jullie vanavond nog iets weten Haha!

groetjes!

*edit: weet niet of het iets uitmaakt, maar ben van België

Daar kan jij toch ook niks aan doen? Knipoog
Grapjuh. Haha!

Als het een chip heeft, heeft het een eigenaar, zo niet, dan hoop ik dat het diertje bij jou mag blijven!
Wij hebben ook een gebrokenpootkatje gehad, paard had er op gestaan, gespalkt en die beesten zijn echt taai, binnen een paar weken liep het al beter. Sterkte!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 15:21

Haha Haha! Nee, maar als ik er even bijmeld dat ik van België ben kan ik misschien belgische sites en telefoonnummers krijgen ipv de nederlandse Schijnheilig Haha!

Ze zit al aan de antibiotica. Ze moet acht dagen lang twee pilletjes per dag nemen.

Als het daarna niet beter is gaan we terug naar de dierenarts voor het geval het inderdaad chronisch zou zijn.

Ze blijft in elk geval (als we haar eigenaar niet vinden) hier tot haar laatste dag Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 17:28

Super hoor, succes met je diertje, ze krijgt het vast goed!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 21:59

Fotooo Haha!

Sorry voor de donkere foto...

Afbeelding

Hier zie je het goed dat haar ene oogje blind is.

Afbeelding

Goed aan het eten!

Afbeelding

Tot vanmiddag zat ze nogal ineengedoken en zocht ze wel contact maar ze dierf niet goed.

Nu loopt ze hier vrolijk rond Haha!

We zijn hier en daar affiches gaan ophangen, naar het asiel geweest, maar tot nu toe nog geen reactie.

Vrouw van het asiel zei zelfs dat wij goed gek waren om zo'n beestje op te vangen... 'zoveel gezonde katten dat hier zitten en ge plukt er zo 1 vant straat', niet bepaald vriendelijk zeg :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:54

Had je moeten zeggen dat je hen nu weer een beetje werk bespaart Knipoog

Goed wat je doet, maar dat had ik je ook al per PB verteld Knipoog leuk katje, hopelijk kan ze lekker bij jullie blijven, of anders naar haar eigen vertrouwde huisje gaan. Hoe dan ook, fijn dat je zo goed voor haar zorgt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 23:57

Super dat je haar heb opgevangen en nu stiekem maar hopen dat er geen baasje boven water komt Bloos

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 07:52

Agos het arme ding

Ik denk overigens dat ze wel ouder is dan 6 maanden, dr lichaam is wat achtergebleven, maar dr hoofd is al volgroeit zo te zien.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 10:46

Ja, dierenarts gokte een zes maand. Veel kon het missen zei ze. Hoe oud schat jij haar misschien? Voor mij maakt de leeftijd niet uit hoor, maar zou wel leuk zijn om voor haar een 'verjaardag' te hebben Haha!

Tot hier toe nog steeds geen eigenaars gemeld...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 21:13

Onze nieuwe dame des huizes eet als een beer! Is het normaal dat ze nog geen 'grote boodschap' gedaan heeft? Plassen doet ze heel regelmatig. Ze schrokt ook enorm met het eten. Met dat schrokken kan ik nog leven, het zijn minieme brokjes, maar maak me toch beetje zorgen dat er niets uitkomt Haha!

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:22

Als ze morgen nog geen grote boodschap heeft gedaan, kan je even met de DA bellen.. Lachen