Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
StalNollie schreef:ik heb dit met me konijn ook gehad.
die operatie. ook de kies kwam tegen zijn traanbuis aan deze is afgevijld onder narcose. maar ik heb alleen een zalfje gehad.en moest probren de eerste 2 dagen met een spuitje wat babypap (wortelpapje) in het mondje te spuiten.
werkte perfecht pijnstillers etc spuiten etc niet nodig?
dus vind raar dat jullie zoveel poespas krijgen!
mischien een idee om spuitje (zonder naald) te vragen voor wortelpapje in het mondje te spuiten.
Mirjam79 schreef:O jee, dat zou ik echt niet weten. Dat zou je bij een eventueel volgend bezoek aan de dierenarts even kunnen vragen...
gabyfedde schreef:Ruwvoer is voor een konijn het allerbelangrijkst. Als ze nu weer hooi gaat eten ben je al een heel eind op weg. Succes in ieder geval.
StalNollie schreef:vind nogal rare situatie zoveel med. voor zo n kleine ingreep.
wat koste de operatie dan als ik vragen mag:O.
van mijn koste 30 euro met de zalf erbij wat het iets van 37
maar je konijn eet alweer kleine beetjes dat is heel goed. dat komt wel goed.
zorg er wel voor dat zijn voerbak niet geheel vol is. dan kun je ook niet goed zij hoeveel hij eet maar dan heeft het konijn ook minder zin met zoveel voer. mischien een handige tip
StalNollie schreef:nog een tip mijn konijn hield heel erg van die vanillesnoepjes en was daar verslaafd aan.
dus als hij die weer begon te eten wist ik dat het goed kwam. en liet hem zelf zijn gang verder gaan qua eten.
mischien iets om ook met die snoepjes te proberen. bijna geen een konijn die ze niet lust. kun je gewoon bij de BoerenB of dierenwinkel halen.
nicci88 schreef:Begin aub gelijk met dwangvoer!!!!
Je krijgt gewoon een zakje poeder mee wat je op moet lossen in water.
Dit kun je doormiddel van een spuit (natuurlijk zonder naald) zo in de bek spuiten.
Hier zitten alle voedingstoffen in wat ook de darmen bezig houd.
Echt een konijn moet goed blijven eten!