nieuwe ratten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

nieuwe ratten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 22:50

vandaag hebben we 2 ratjes gekocht Haha!
het zijn 2 vrouwtjes, 11 en 9 weken oud.

Afbeelding
de jongste, verstopt bij mijn broertje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
de oudste, op onderzoek uit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bij mijn moeder

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wat vinden jullie ervan?
Laatst bijgewerkt door EmptyWords op 06-11-08 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

__Astrid

Re: nieuwe ratten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:52

Vind ze der wel grappig uitzien, maar die staart vind ik toch maar eng Nagelbijten / Gniffelen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 22:53

die staart is zo onwijs cool! ze gebruiken hem als evenwichtsbalk

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:09

Lief!
Alleen ga ik wel een zeure over je kooi. Deze gaat op ten duur veel ste klein voor je ratten zijn!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 07:58

Leuk Elaine Haha!

Doet me denken aan mijn oude ratje, lijkt er wel beetje op alleen die had ook nog een witte buik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:32

Leuke ratten maar die kooi is echt vééééél te klein!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 08:36

Gatver uhhh ja sorry ik krijg spontaal de kriebels,ze zijn erg mooi hoor maar voor is het niks.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 13:56

klopt de kooi is in principe te klein, dat weten we, maar ze komen iedere dag een paar uur uit het hok, omdat we ze gewoon heel tam willen hebben, dan maak ik mijn huiswerk en lopen ze over het bureau etc, dus op die manier zou het wel kunnen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:52

Leuke beesten ratjes! Ik moet altijd om ze lachen.
Heel veel plezier met ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:57

Wat een schatjes!

EmptyWords schreef:
klopt de kooi is in principe te klein, dat weten we, maar ze komen iedere dag een paar uur uit het hok, omdat we ze gewoon heel tam willen hebben, dan maak ik mijn huiswerk en lopen ze over het bureau etc, dus op die manier zou het wel kunnen

Die van mij komen er ook elke dag een paar uur uit, maar ze hebben toch een veel grotere kooi. Het grootste gedeelte van de dag en nacht zitten ze toch in die kooi en dan moeten ze gewoon genoeg ruimte hebben om lekker te klimmen, rennen en spelen Lachen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:41

klimmen lukt ze (op dit moment) prima, ze hangen overal aan, ook spelen ze met elkaar, als ze zijn uitgegroeid en het blijkt echt te klein te zijn komt er wle een grotere, maar we hebben al eens eerder ratten gehad (10 jaar geleden) en die zaten in een kleinere kooi en leken toch ook gelukkig (maar die had ik echt ieere dag uit school gelijk op mijn schouder in gingen er weer in als ik naar bed ging.)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:45

Wat een ontzettende leukerds!!!!

Heerlijk die nog grootvoet muizen, die nog moeten groeien tot rat.

Ga mee met voorgangers, woondoos van ratten klein.
Zie dat meer als vakantie woning, voor als ze een keer moeten logeren.

En ik weet dat grotere woondozen duur zijn en onhandig!
Maar oh, wat een feest als je daar een complete kermis in bouwt!
En als ze daar rond gaan rennen en maf doen!
(en ja, ook bij mij mocht iedereen los rennen door de kamer)

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:27

oww geweldig vooral die rusisch blauwe echt prachtig Haha! de kooi vind ik ook veelste klein ookal komen ze een paar uur per dag er uit zitten ze nog meer in de kooi dan ze eruit zijn. Mijn hamster heeft zelfs een veel grotere kooi om eerlijk te zijn

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:30

Wauw mooi!

Mag ik je erop attenderen dat deze kooi allerminst geschikt is voor ratten? En dat 2 keer deze kooi nog steeds niet geschikt is voor ratten? Minimale kooi is de Freddy savic/ Ferplast Jennu voor 2 ratten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:31

EmptyWords schreef:

Zo lukt het niet. Ookal komen ze een paar uur per dag eruit.

Succes ermee hoor! En voer ze maar goed, ze zijn niet de molligste.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 17:42

Hannanas schreef:
EmptyWords schreef:

Zo lukt het niet. Ookal komen ze een paar uur per dag eruit.

Succes ermee hoor! En voer ze maar goed, ze zijn niet de molligste.

eten doen ze nu flink...of nou ja,,eten? ze vreten!
de kooi heb ik weinig over te vertellen....de ruimte is zan mijn ouders...als ze echt te groot worden komt er wel een grotere, maar dat krijg ik gewoon niet voor elkaar hier...zelfs de kerel die ond het hok verkocht kreeg het niet aan hun verstand...ik zal wel blijven sparen en over een tijdje een grotere kopen...hoop ik.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:46

Leeeeuk Haha! Helaas komt er hier niks groters dan een hamster kwa knaagdieren Tong uitsteken

Er is al genoeg gezeurd over het hok.....maar zelfs mijn hamster heeft een grotere dan jouw 2 ratten samen Knipoog

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:50

Inderdaad het hok..Scheve mond. Jammer dat je ouders niet
overwegen om een groter hok te kopen. Kan je niet
op Marktplaats o.i.d. kijken?

Verder vindt ik het wel mooie ratten! Ook al heb ik
het niet zo op ratten Nagelbijten / Gniffelen. Nóg niet. Zien er wel schattig
uit Lachen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:52

EmptyWords schreef:
de kooi heb ik weinig over te vertellen....de ruimte is zan mijn ouders...als ze echt te groot worden komt er wel een grotere, maar dat krijg ik gewoon niet voor elkaar hier...zelfs de kerel die ond het hok verkocht kreeg het niet aan hun verstand...ik zal wel blijven sparen en over een tijdje een grotere kopen...hoop ik.

Meis, waar begin je dan aan?!?
Als zelfs de verkoper van het hok zegt dat het hok echt te klein is, is het dan niet aan jou om te zeggen ´pap en mam, laat dan maar. Dit is namelijk zielig!´

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 17:53

Leuk zeg, heb er zelf ook 2 gehad, zie profiel.
helaas zijn ze overleden en heb ik de kooi na een lange tijd in de garage te hebben gestaan maar weggedaan..
Hoe heette ze?

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 20:13

Leuke ratjes, mijn Aya lijkt op jou lichtere berk alleen had ze wel een witte tekening op haar buik Lachen.

Het is al gezegd over je kooi maar toch, je kooi gaat toch te klein zijn binnen een paar maanden. Oa. de buizen die er nu in zitten, je ratjes kunnen vast zitten. Dit is echt gebeurd met een vriendin van me, was echt geen pretje om ze er uit te halen bovendien heeft ze er een trauma aan over gehouden en uiteindelijk gestorven van de stress vanwege het vastzitten in de buis.

Ik heb nu een Furet XL voor mijn 4 ratten, eerst had ik een Mary voor 1 (lang verhaal Knipoog) mocht ook eerst geen nieuwe kooi van m'n ouders maar ik heb m'n mam enkele topics laten lezen en uiteindelijk heb ik toch 1 mogen kopen.

Waarom kijk je niet eens bij Casper? Ik heb er m'n kooi vandaan en heb er incl verzendingskosten 25€ minder voor betaald dan in België, uitstekende service en levering ook Lachen . Als je toch een nieuwe kooi moet kun je evengoed eens kijken op hun site, bovendien zijn de kooien nu in aanbieding. En je krijgt altijd een leuk cadeautje, mooi meegenomen Haha!

http://www.rattenwinkel.nl/N_frame.html ... _home.html

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 23:03

Ik vind dit een typisch geval van; IK WIL een rat.
Maar heo het dier er verder bij zit? Ach, maakt het uit.. jij hebt je rat. Daar gaat het je om toch?
Arme dieren.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:37

Nikki__ schreef:
Ik vind dit een typisch geval van; IK WIL een rat.
Maar heo het dier er verder bij zit? Ach, maakt het uit.. jij hebt je rat. Daar gaat het je om toch?
Arme dieren.

Eigen keuze maar toch kan ik mijn mond niet houden in de geval. Gelukkig ben je niet op een rattenforum, met deze insteek" mag niet en ze komen er toch genoeg uit" lijkt mij niet ,anders had je een andere kooi, daar reageren velen mensen heel anders dan in dit topic, daar ben je dan nog lang niet jarig. En logisch, denk aan het dier! En niet aan de ruimte of je centjes. Hamer En anders had je deze dieren niet moeten nemen als je de ruimte niet hebt.
Ik vind dit eerder een typisch geval: Dier kopen maar geen kennis hebben over dit dier.
Leuk diertje, daar nemen we er 2 van!
Kennis is er namelijk niet, anders had je van je lang zal je leven nooit dieren uit een dierenwinkel gehaald (principe kwestie dus zou nog kunnen ivm volhouders die het vertikken dieren met een goede achtergrond te kopen ), en gewoon accoord gaan met een te kleine kooi. Gelukkig heb je geen zaagsel erin, en voer zal ook wel goed zitten.

De buisjes in je hok zou ik trouwens er niet te lang in laten zitten, dat zijn hamsterbuizen en jonge ratten kunnen daar al straks niet meer doorheen. Straks heb je een beknelde rat.
Idem dito met huisjes en loopratjes, maar dat is niet te zien op de foto's.

Speciaal voor jou maar even een foto van superkooi met de minimale maat en de minimaal aantal dingen in de kooi. 2 plateau's is bijv best weinig. Ook zitten er geen buizen in.
http://www.tammeratten.nl/phpBB2/viewto ... &start=195
http://i84.photobucket.com/albums/k37/j ... 7-2008.jpg
Leuke inrichting:
http://i57.photobucket.com/albums/g214/ ... G_2864.jpg

Oja, heb je al even voor de zekerheid gecontroleerd of je echt 2 meisjes hebt?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 19:37

we hebben de ratten echt niet in het wilde weg gekocht...we hebben eerst weken boekjes gelezen en internet afgeplozen.
De dierenwinkel heeft deze ratten van een erkende rattery (géén idee welke, hij heeft het wel gezegd)

Nu komt de vraag...maar als je boekjes leest, dan weet je toch dat het hok groter moet zijn? volgens de boekjes heeft ons hok de minimale maten. Ik wil best een groter hok, en die koop ik ook gerust, maar ik wil wel de lieve vrede hier in huis houden, dus dat moet even voorbereid worden (mag helemaal niets meer kopen volgens mijn ouders...)

http://i57.photobucket.com/albums/g214/ ... G_2864.jpg
dit vind ik een leuke kooi en oogt niet zo groot, enig idee welke maten dat zijn?

en o ja...het zijn echt 2 meisjes Lachen

over het hok ben ik hier thuis nog niet uitgepraat hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:45

EmptyWords schreef:
De dierenwinkel heeft deze ratten van een erkende rattery

Dat lijkt me heel erg sterk Knipoog Echte ratteries werken absoluut niet mee aan dierenwinkelverkoop.

Maar dat is niet het belangrijkst. Een grotere kooi is echt een must. Wat zijn de maten van deze? Volgens mij zit het onder het minimum.