"Oude dieren" die weg moeten i.v.m. allergie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxJacqyxx

"Oude dieren" die weg moeten i.v.m. allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 16:17

Ik kwam op een site een poes tegen van 17 jaar oud die weg moet i.v.m een allegie van hun dochter.

Ik weet dat het soms niet anders kan, maar ik vind dit zo ontzettend triest!

Die poes heeft waarschijnlijk nog maar een paar jaartjes te gaan, en dan moet ze ineens gaan verkassen!

Het is dat onze kat het waarschijnlijk niet accepteerd, maar anders zou ik haar zo in huis nemen!

Wat zouden jullie doen als jullie ineens een zo'n beslissing zouden moeten nemen?

Ze staat trouwens nog steeds op internet, dus als iemand nog een plekkie vrij heeft................. Knipoog

AaronYve

Re: "Oude dieren" die weg moeten i.v.m. allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:27

Ik vind het ook schandalig maargoed als iemand thuis er echt ziek van wordt, is dat ook niet al te best.
Toch zou ik het echt niet over me hart verkrijgen.
Wat ik ook vaak zie op mp zijn paarden van 20+ die weg moeten.
Gaat er bij mij echt niet in.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:29

wegens allergie is geen goede reden.
ik ben zelf ook allergisch en met pilletjes en inhalator kan ik makkelijk met katten, honden, vogels enz leven. zolang ze maar niet in em slaapkamer komen.
Dus vind het allemaal trieste excuses.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:36

Mijn vader is allergisch voor katten. Lachen
Maar toch lopen er 4 katten in en om het huis. Je maakt vanzelf antistoffen aan tegen je eigen beestjes.

Ik vindt het altijd zo'n gelul hé. Ja, hij moet helaas weg omdat ik allergisch ben. Scheve mond M.a.w. Hij was toch eigenlijk niet zo leuk als we dachten, kost teveel en heeft teveel tijd nodig.

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:36

3Hearts schreef:
. Scheve mond M.a.w. Hij was toch eigenlijk niet zo leuk als we dachten, kost teveel en heeft teveel tijd nodig.

precies dit!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:38

al zou ik een hele doos met pillen moeten slikken per dag,niets gaat hier weg!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:41

Ik erger me altijd dood aan dat soort dingen, daarom kijk ik niet zoveel op marktplaats, dan wil ik alles wel hebben om weer een goed tehuis te geven. Mensen denken soms echt niet na als ze een huisdier aanschaffen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:44

Ik heb wel mensen gezien die het uit noodzaak hebben moeten doen.
Ze hadden een kat, toen werd hun dochtertje geboren, en die was binnen 5 minuten dat ze thuis waren stikbenauwd.
Ze hadden eerst de kat bij haar ouders laten logeren, toen had het kindje nergens last van.
Maar kwam de kat in huis was het binnen no time raak.
Uiteindelijk bleek het een kattenallergie..
Die mensen vonden het verschrikkelijk dat ze hun kat weg moesten doen!
Ze kwam in tranen vertellen dat ze de kat in kwam laten enten omdat hij naar een ander baasje ging..
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 05-11-08 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:46

Toch kan ik me bij sommige allergien wel voorstellen dat het echt niet gaat. Ik ben behoorlijk allergisch voor oa katten en konijnen. Maar de reactie die ik er op krijg als ik in contact kom met kattenharen zijn niet heel echt fijn. En geen medicijn dat daar iets tegen kan doen behalve die waar je zwaar suf van wordt. En als ik dan moet kiezen of zwaar onder invloed door het leven of een ander huis voor een huisdier als het echt niet kan dan een nieuwe baas voor het beestje.

Onze konijnen hebben we toen een tijd nog buiten kunnen houden tot ze overleden zijn en nu hebben we helaas per toeval weer een koppel konijnen. Zijn zitten buiten en aaien is er niet bij. Schoonmaken betekent de konijnen even verbannen naar een ander stuk en dan na het schoonmaken meteen de kleren in de was en dan nog zit ik minimaal een uur te krabben van de jeuk. Nu kan een niet al te tam konijn daar mee leven maar een oude kat is toch een ander verhaal. Die kun je niet permanent buiten houden en al zou je hem op een andere plek in huis houden je neemt toch haren en huidschilfers mee. En om je kind nu te verbieden om niet in het hele huis te komen is ook zowat.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:57

Ik ben de eerste vier jaar van mijn leven ook verschrikkelijk allergisch geweest. Toen ik vier was, bleek dat dat door de katten kwam, die op dat moment mijn beste vriendjes waren. Omdat beiden al 15 waren en al een heleboel kwaaltjes hadden, hebben mijn ouders besloten ze samen te laten inslapen. Ontroostbaar was ik, en woedend.
Nu, bijna 30 jaar later, blijk ik voor nog veel meer allergisch te zijn Clown en slik ik zo'n beetje de zwaarste histamineremmers die er zijn. Eigenlijk gaat alles goed, behalve... katten. Dwars door de pilletjes heen krijg ik nog niesaanvallen, onstoken ogen of eczeem.
Dus ik geloof echt wel dat de kans bestaat dat je ergens zó allergisch voor kunt zijn dat het gewoon niet gaat.

Voor de beestjes in kwestie is het supersneu als ze om die reden een ander thuis moeten. Achteraf denk ik dat mijn ouders misschien helemaal niet zo'n slechte beslissing hebben genomen, zeker omdat beide diertjes dus al van alles mankeerden en ze van een verhuizing in elk geval niet zouden zijn opgeknapt. Maar goed, gelukkig zijn er altijd ook weer mensen, die zich over deze 'ouwetjes' ontfermen, want die arme beesten kunnen er ook niets aan doen. Helaas kan ik zo'n ouwetje dus niet adopteren, anders zou ik het waarschijnlijk nog wel doen ook.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:09

Ik ben absoluut dol op mijn dieren en heb (bijna) alles voor ze over, maar als mijn kinderen er ziek van mochten worden, gaan ze er wel uit, ongeacht hoe oud.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ze dan buiten verhuizen en naar de schuur.
Maar als dat dan in combi met eventuele medicatie van de kinderen niet helpt, gaan ze er uit!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:11

Ik denk dat dit heel vaak wordt gebruikt als uitvlucht om een dier weg te doen dat ze eerst in een opwelling kochten.
Marktplaats en andere sites staan er vol mee.
Ik zou mijn dieren niet zomaar weg doen ook niet voor een allergie.
Ik heb al jaren grasperkieten en ben er best wel alleries voor en toch gaan ze niet weg, ik neem wel geen nieuwe vogels meer als deze er ooit niet meer zijn.
Zeker zo'n poes van 17 jaar vind ik erg sneu.
Wat ik ook zo sneu vind en waar gewoon niks aan te doen is, oude mensen die een hond, kat, vogel of zoiets hebben en dan overlijden dan blijft dit dier achter.
Soms kunnen die bij familieleden terrecht maar soms ook in een asiel, dat vind ik zo erg.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:22

Mijn ouders hebben vroeger ook een konijn weg moeten doen, omdat ik er erg benauwd van werd en medicijnen niet hielpen. Ik weet niet waar hij heen is, maar ik vrees dat ie ergens in de pan is beland.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:32

ja soms kan het niet anders,
maar ik erger me eigen er wel aan dat het bijna in elke advertentie staat
en dan denk ik ja wat moet je dan nog geloven
misschien zeggen ze zomaar iets
en zijn er problemen met het dier waardoor ze dus het dier weg deden

ook vooral rond de vakantie tijd worden veel mensen ineens allergisch Vork

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:35

Het is altijd wel heeel toevallig dat het de meest voorkomende smoes is, om je beest weg te doen. check bijv marktplaats.

Of wat ook een "mooie" is: onze baby kan er niet mee overweg..

Ik weet niet hoor, maar een kind leer je #$%^% met een huisdier omgaan!!!klaar...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:36

Waarschijnlijk stonden er eerst een aantal oprechte advertenties die anderen die nog een goed excuus moesten vinden op een idee brachten.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:38

Medicijnen helpen bij lange na niet in alle gevallen
Wij hebben ook een kat gehad, mijn allergie was nog te doen maar naar mate de kat ouder werd en veel meer binnen zat was het voor mij moeder niet uit te houden.
Dan heb je de keuze om de kat een goed huisje te geven of jezelf (in dit geval mijn moeder) te drogeren met medicijnen...
Groot voordeel hier was dat er voor wij überhaupt al hadden gedacht aan weg doen er mensen zeiden als het dier om wat voor een reden dan ook weg moet, wij willen haar Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:47

Mijn vriend is ook zo'n zwaar allergisch persoontje, die kreeg als kind longontstekingen van katten, konijnen en hooi. Tja dan zou ik ook voor mijn kind kiezen ipv voor het dier. Helaas maar wel realistisch volgens mij. Nu hebben wij niet voor niks alleen 2 poedels.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:49

wegens allergie is een smoes om je dieren weg te doen.
want heeeeel toevallig heeft half nederland ineens een allergie tegen honden/katten/konijnen tegen de vakantie tijd.

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:50

niet te benadelen van de mensen die er echt ziek van worden

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 22:51

Mijn pa is ook allergisch voor onze ratten, maarja, we hebben die beestjes nu eenmaal.
Kwestie van ze niet te lang in de woonkamer houden als hij erbij is. Lachen

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:01

Je zou toch bijna allergisch voor mensen gaan worden..!!

Als je je kind beu bent trap je m toch ook niet buiten omdat ie niet luistert of wat dan ook..

Nee een beest heb je niet voor even maar voor het beest zen hele leven!!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:45

Ik vind dat er niet door iedereen echt reeel gedacht wordt. Een dier kan door allerlei redenen bij zijn baasje weg moeten.
Allergie kan een goede reden zijn, vind het sneu voor de mensen die er echt last van hebben en met pijn in hun hart hun dier weg hebben moeten doen dat ze nu dit soort reacties moeten lezen.

Natuurlijk wordt het ook wel eens als smoes gebruikt, maar er wordt hier al geoordeeld over zonder dat iemand er ook maar iets vanaf weet.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:48

tja triest is het, mijn kat stond ook met 10 jaar oud gratis op te halen op marktplaats. Ben blij dat ik haar ben gaan halen, is een superbeestje

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:52

Ik vind dat er hier echt veel te makkelijk geoordeeld wordt. Natuurlijk zullen sommige mensen het als smoes gebruiken, maar als je kind er echt ziek van wordt, dan weet je echt wel waar je voor kiest. Makkelijk zeggen dat je dan maar medicijnen moet nemen, dat wil je een baby toch niet aan doen?
Mijn dochtertje heeft onwijs veel problemen met haar huid en longen, tot verschillende ziekenhuisopnames aan toe, waarbij ze echt zowat stikte. Sorry, maar geen haar op mijn hoofd die er over zou denken de katten te houden als dat de oorzaak zou zijn. Gelukkig is het bij haar geen allergie gebleken, maar de keuze was toch echt makkelijk geweest anders, hoe zonde ik het ook zou vinden om mijn twee dinnetjes weg te doen.