Hondenkenners Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Hondenkenners Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-08 21:07

Nou, het zit dus zo.
Vorige week hebben we onze hond naar de reu gebracht. Ze is donderdag en vrijdag gedekt.
Nu kregen we vandaag bericht, dat de reu kennelhoest heeft!
Kan het zijn dat onze hond nu dus niet drachtig is? Of zelf ziek wordt?
Wie kan mij helpen?!

Nickytje

Re: Hondenkenners Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:34

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:38

ff naar de dierenarts krijg je medicijnen.En uit de buurt houden bij andere honden.Of het schadelijk is voor de pups dat weet ik niet maar ze natuurlijk net pas gedekt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:40

Ze kan gewoon drachtig zijn en kan idd ook kennelhoest hebben. Houd haar even helemaal apart van andere honden tot je bij de dierenarts bent geweest. Het beste even zo snel mogelijk gaan dan kun je het misschien voor zijn met de juiste medicijnen.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:44

Ze KAN Kennelhoest krijgen en ik zou dit afwachten; een dragende hond zou ik zeker niet onnodig (ze HOEFT het niet te krijgen) laten inenten. Er zijn verschillende vormen en mates waarin ze het kunnen krijgen. De lichte vorm is goed te behandelen met dennenknophoestsiroop de zwaardere vorm moet door de DA behandeld omdat het chronisch kan worden. Succes

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 22:45

Ja, het kan zijn dat je hond inderdaad kennelhoest kan hebben opgelopen. Het is vaak vooral erg vervelend voor de hond maar verder is het goed te behandelen.

Natuurlijk kan het ook zijn dat je hond niets opgelopen heeft aangezien je hond er zeer waarschijnlijk tegen geent is (dat hoeft niet te betekenen natuurlijk dat ze het niet meer kan krijgen) maar je kunt natuurlijk uit voorzorg even contactopnemen met je dierenarts.

Ze is pas net gedekt dus je weet natuurlijk ook niet of ze uberhaupt dragend is aangezien dat nog te kort tijd is maar ik zou zeggen maak je er geen zorgen om als ze dragend is hoeft het geen probleem op te leveren voor de pups Knipoog

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 10:36

Maar kan een hond wel bevruchten als ie ziek wordt?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 10:56

Rody01 schreef:

Ja, volgens mij wel.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 17:32

Rody01 schreef:

vind je dit belangrijker dan de gezondheid van je hond???

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-08 17:53

Tuurlijk niet! Maar ik mag er toch wel naar vragen?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:04

Rody01 schreef:
Tuurlijk niet! Maar ik mag er toch wel naar vragen?

zo komt het wel op me over..
als het mijn hond zou zijn zou ik die vraag niet eens durven stellen.. gezondheid van de teef gaat gewoon voor

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:19

Ze kan gewoon dragend zijn en ze kan ook besmet zijn.
Onze hond heeft het op vakantie in de kennel gekregen die mensen hebben niets gezegt en hem niet behandeld daardoor had hij er lang last van.

Even langs de DA dus hij kan je alles vertellen over eventuele gevolgen voor de bevruchting/pups

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:11

Rody01 schreef:

Zeker wel hoor, als hij pas net ziek is geworden is de kwaliteit van het sperma nog gewoon goed, pas als hij langere tijd ernstig ziek is gaat de kwaliteit achteruit maar zelfs dan is bevruchten nog wel mogelijk.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 01:35

het feit dat jij dat moet vragen....
brengt bij mij helaas direct de vraag naar boven of jij wel een geschikte fokker bent...

maar zie dat je maar 14 bent dus ik heb mijn antwoord al...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 02:01

krak schreef:
het feit dat jij dat moet vragen....
brengt bij mij helaas direct de vraag naar boven of jij wel een geschikte fokker bent...

Tjah, nog nooit bij nagedacht dat ze zich zorgen kan maken om hun hond?
Allicht is zij niet degene die de hond bij de reu gebracht heeft en/of de keuze voor het fokken gemaakt heeft.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 02:08

als ze zich echt zorgen maakt om haar hond, had ze alle gevaren ivm dracht en bevalling op voorhand opgezocht en dan had ze dit allemaal al geweten....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 02:16

Hallo... Je zegt net dat ze 14 is, dan kun je toch aannemen dat zij niet de verantwoordelijke is mbt de dracht en het dekken van de hond? Neem aan dat haar ouders zich hier wel in verdiept hebben.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 02:19

zeur niet zo, t is kennelhoest geen parvo, gewoon even afwachten en nou niet gelijk gaan piepen jij bent geen fokker je bent nog maar 14. bah bokt weer.

enten als je hond t al heeft heeft geen zin dus dat hoefd niet, als ie t oploopt merk je dat echt wel ze hebben dan zon typische zeehonden hoest (de mensenlijke variant van kennelhoest is kinkhoest) als de reu die jou teef moet dekken nu kennelhoest heeft zou ik ze uit elkaar halen ongeacht of ze drachtig is of niet ze kunnen beter geen kennelhoest krijgen ze hebben er toch altijd wel veel last van van al dat geblaf.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 02:23

ach ja, als iedereen die zich openlijk ergens vragen over durft te stellen zulke antwoorden krijgt...
dan snap ik heel goed dat er nog amper mensen reageren op zulke topics en dat er enkel nog de oeh's en de ah's staan....
Laatst bijgewerkt door krak op 01-11-08 02:26, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 02:26

krak schreef:
amai men kas! ik stel mij hier openlijk op een fatsoenlijke manier vragen over deze toekomstige nest honden en direct wordt een mens afgeschoten! van respect gesproken!
moet toch moeilijk zijn voor jullie om te moeten beseffen dat niet iedereen in lalaland leeft en er zelfs een eigen mening op kan na houden, die zelfs dingen durft in vraag te stellen....

zelfs als ze 14 is. ze kan duidelijk haar plan trekken op internet... informatie over kweken met honden is rap gevonden, en ook alle gevaren die erbij komen....

maar ach, wat zit ik hier toch mijn tijd in te willen steken, als je direct wordt afgeschoten....

ZE IS TOCH NIET DE EIGENAAR/VERANTWOORDELIJKE??

Je doet net of ze alleen woont en de volledige verantwoordelijkheid heeft. Ze woont toch gewoon bij haar ouders, het zal niet haar beslissing zijn geweest dat de hond naar de reu gaat. Ga ervanuit dat haar ouders zich hebben laten voorlichten en niet zomaar wat doen, plus dat haar ouders ook de beslissingen nemen, heeft dus helemaal geen zin om tegen TS tekeer te gaan.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 02:29

als je eens wilt lezen wat er staat... zag je dat ik niet tegen ts tekeer ga, maar dat ik het meer dan beu ben om direct afgeschoten te worden hier door een gans peleton als je je ergens openlijk vragen over durft te stellen

je bent hier nog wel met levende wezens bezig...

waar staat dat zij niet de verantwoordelijke of eigenaar is? ik zie haar dat nergens schrijven... en ja hoor, het gebeurt meer dan dat je graag zou willen, kinderen die ff doodleuk beslissen om hun honden eens te laten dekken, al dan niet met medeweten van de ouders. het gebeurt ook meer dan dat je zou willen dat mensen gewoon lukraak 2 honden op elkaar zetten en ze zien wel wat er van komt...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 02:33

Kinderen die doodleuk beslissen dat de teef naar de reu moet?? Denk je nou echt dat de eigenaar van de reu zaken gaat doen met een kind van 14? Plus; waar haalt dat kind het dekgeld vandaan?

En nee, je stelt geen openlijke vragen, je zegt letterlijk;
Citaat:

Je veroordeelt TS dus alleen maar omdat ze wil weten of haar hond gevaar loopt. Ja, dat had ze ook aan haar ouders kunnen vragen maar zal te lang hebben geduurd of misschien weten haar ouders het ook nog niet. Geen probleem toch?
En als je er een probleem mee hebt dat zij dat vraagt, kun je dan niet op een positieve manier kritisch zijn?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 03:05

heb je het bericht over de kennelhoest van de reu eigenaar zelf of via via? en om wat voor ras gaat het ,ik heb nl totaal niet de behoefte om info te geven als het gaat om pret/lol en zomaar nestjes, klinkt misschien een beetje banketstaaf , maar dat is ook puur bescherming voor mezelf omdat ik dan weer een waarschuwing op bokt krijg Lachen

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 09:38

anneliesjedj, het spijt mij om je droomwereld te moeten stuk maken, maar lang niet elke eigenaar van de reu vraagt dekgeld of een pup. de meeste reuen 'mogen' ne keer omdat de eigenaar van de reu vindt dat hij toch wel veel goesting heeft. geloof me vrij, ik heb het al meerdere keren meegemaakt en vaak vonden de ouders het nog leuk ook. begrijpe wie begrijpe kan...

en geloof mij, ik bén nog positief en ik wik en weeg mijn woorden nog enorm omdat ze nog maar 14 is. ik zou het ook veel botter kunnen zeggen moest je dat graag hebben, maar net zoals baroen, stop ik nu in dit topic, wegens het feit dat je hier snel een waarschuwing krijgt als je het niet eens bent met de oeh's en de ah's....

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 10:47

Even wat duidelijkheid, Het gaat trouwens over een nest hele goede stabij pups. STAMBOEK!
Mijn ouders hebben al weet ik veel hoeveel nestjes gehad, en we hebben zelfs een kennelnaam.
De mensen van de reu hebben zelf gebeld. Ze is nu nog gewoon rustig, en hoest niet ofzo.