taz geboren op 08-06-1999 en gestorven op 27 oktober 2008

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

taz geboren op 08-06-1999 en gestorven op 27 oktober 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 01:04

veels te jong en met heel verdriet en pijn heb ik zojuist mijn geliefde hond taz moeten laten inslapen
taz was als sinds april van dit jaar ziek
iets wat begon als een onschuldige darmontsteking breidde zich uit in een heftige darmonstkeing waarbij ze alle soorten medicijnen heeft gehad en zelfs prednison en 2 x chemokuur
meerdere keren leek het de goede kant op te gaan maar helaas de laatste 2 weken ging het snel bergafwaarts
ze at niet meer en ze was al extreem mager; hield ontzettend veel vocht vast in haar buik; liet de waterige ontlasting voortaan zo lopen
; had meerdere open wonden en kale plekken ; kon zelf niet meer overeind komen en wilde niet meer lopen
toen ik straks bij mijn paard was belde mijn vriend me direct op dat ik naar huis moest komen
ik ben bij haar ging zitten; na een tijdje stond ze op en liep zelf op eigen kracht naar de voordeur om daar te gaan liggen en nooit meer op te staan
achter de voordeur was haar favoriete plekje

Ze wilde niet meer overeind komen ; ze begon raar te ademen; haar lippen gingen op en neer en ze begon heel erg te kwijlen; zelfs bellen te blazen
Ze begon me raar aan te kijken alsof ze bijna wilde zeggen dat haar tijd gekomen was
Dat was voor mij een teken om direct de dierenarts bellen
Oftewel ik heb mijn vriend de opdracht gegeven aangezien ik zelf geen woord meer kon zeggen
Toen de dierenarts kwam zei hij ook dat taz echt op was en dat dit het beste was
Helaas kon ook hij niet goed een ader vinden ( ze was broodmager; ze zou op gezond gewicht zo n 37 kg moeten wegen maar denk dat ze nu nog maar rond de 20 kg woog)
Hij vond na een paar keer proberen een ader om de verdoving te zetten maar om de kritieke spuit te zetten kon hij geen ader vinden in zowel het voorbeen als het achterbeen niet
Met als gevolg dat de spuit recht in het hart ging
Echter bleef haar hart nog steeds kloppen en toen heeft hij nog een spuit gezet in haar hart
Toen duurde het nog een paar minuten
Ze was een tophond en ik ben erg blij dat ze mijn hond mocht zijn maar het doet ontzettend veel pijn om haar te missen
Morgen zal ze begraven worden in de tuin van mijn schoonouders(zij waren ook helemaal gek op taz en gingen elke dag met haar wandelen)
Zij waren er samen met mij en mijn vriend bij toen ze insliep

ik heb haar altijd beloofd dat zij en mijn andere hond voor altijd bij mij zouden blijven
helaas is oneze huidige woning nog steeds niet verkocht waardoor ik dus nu ook geen tuin heb en helaas haar niet bij me kon houden
vandaar dat ze morgen vroeg begraven zal worden in de tuin van mijn schoonouders

helaas heeft ze maar iets minder dan 5 jaar bij mij mogen zijn maar ik hoop dat ik haar toch nog een fijn leven heb kunnen geven
ik zal haar ontzettend missen en milo mijn andere hond zal haar ook ontzettend gaan missen

eline_di

Re: taz geboren op 08-06-1999 en gestorven op 27 oktober 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 01:05

Heel veel sterkte!
Misschien kan je bij Milo wat troost vinden

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 07:59

milo is ook van slag af
hij en taz waren maatjes en al jaren samen
en hij is dus al 5 jaar niet meer alleen geweest
en ik en mijn vriend......
we missen haar verschrikkelijk Huilen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 15:29

zojuist zijn we naar het asiel geweest
niet om een nieuwe hond te gaan halen want we zijn nog steeds kapot van verdriet maar om een goede daad te verrichten

we hadden namelijk nog een dosos met zo n 200 hondenkluiven liggen en aangezien milo daar niks om geeft hebben we die uitgedeeld aan de honden daar en toen was de doos nog 3/4 vol
die doos hebben we daar gelaten samen met een tas vol tennisballen voor de honden om mee te spelen
en het oude (maar zgan) kussen van mijn lieve taz

er zat daar een hond die dezelfde lieve droopy ogen had als mijn eigen lieve taz en toen schoot ik ff vol

mijn allerliefste taz; uit het oog maar nooit uit het hart Verdrietig Verdrietig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:35

veek sterkte,ik voel met je mee.
ik weet hoe moeilijk dit soort dingen zijn

lief dat je met die kluiven naar het asiel bent gegaan

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:55

ach gut, dat is niet leuk voor jou en milo. ik wens je alle sterkte met het verlief van je geliefde hond

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 22:50

het is al weer 10 dagen geleden
en nog steeds kan ik het niet bevatten, begrijpen en accepteren
ik denk nog steeds dat ze elk moment weer kan binnenwandelen Huilen Huilen Huilen

telkens als ik aan haar denk of milo zo zielig alleen zie zitten dan schiet ik vol
overal hangen foto's van milo en taz en zelfs hun schilderij
2 jaar geleden heb ik ze na laten tekenen op een heel groot schilderij wat ingelijst hangt in de woonkamer

ze is begraven maar heb nog niet de puf gehad om nadat ze begraven is na haar graf te gaan
ik probeer er niet teveel bij na te denken omdat het zo pijnlijk is en als ik na haar graf ga kan ik niet meer ontkennen en ben veels te bang voor alle emoties die dan weer los komen

veel mensen begrijpen nu al niet waarom ik nog verdriet heb
tja; wat zal ik zeggen; ben gek op al mijn dieren
maar vooral mijn honden hebben echt een bijzonder plekje in mijn hart en dat zal altijd zo blijven
er zal geen dag voorbij gaan zonder dat ik aan haar denk of aan haar herinnerd word

ze was en blijft een topper Huilen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:05

och meid 10 dagen is nog zo kort..........ik verloor mijn allerliefste hond toen ik 5 was(ja echt)en ik heb er soms nog steeds verdriet om,het kan zo zo zo verschrikkelijk diep zitten,het verdriet om je lieve dier.

kijk maar vaak naar je mooie schilderij en ga eens kijken bij het graf.
toen mijn hond dood was hadden mijn ouders haar niet laten begraven,maar laten cremeren en daar was ik erg verdrietig om,ik had geen graf om naartoe te gaan.
echt hoor,leg er eens een mooi plantje of bloemetje neer of schrijf een lief gedicht.
ik las net het gedichtje wat ik als 5 jarige schreef en weer schoot ik vol,22 ben ik inmiddels.

ik ben wel een extreem voorbeeld hoor,maar het kan heel diep zitten en een poos verdrietig zijn is echt helemaal niet erg.

heel veel sterkte

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 08:43

bedankt voor je mooie woorden

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:53

geen probleem,ik hoop dat het je verdriet een beetje verzacht Vriendjes zijn?

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:54

bij mij is het nu 8 jaar geleden dat me hond heen is gegaan zei was nog maar en puppy van 8 a 9 weken oud ik heb alle pijn gevoelt die men hond ook voelde we waren en dagje naar een atracktie park en daar heb ik bijna kontenu pijn gehad en gezegt we moeten naar huis toen we eenmaal naar huis gingen liep mijn zus voor op en zei dat ik niet naar binnen moest gaan maar wist het al daar lag me puppy open gescheurt en wel door 2 andere boomer hondjes die we hadden de derde boomer hondje lag met zijn koppie boven op haar maar ze was kei dood heb nog aan de dierenambulance gevragen ken je haar niet reanimeren nee zeiden ze wand ze zou dan toch niet meer kunnen lopen en ze had zo veel pijn gehad mis haar nog iedere dag dit vergeet je nooit en dat van jou ook niet het krijgt wel naar lange duur en plaatsje

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:34

het is prettig als je je reactie voorziet van leestekens.

wel triest verhaal

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:02

Vreselijk verhaal, veel sterkte Vriendjes zijn? Goed trouwens dat je al die ballen en kluiven aan het asiel hebt gegeven zeg!

Het zal nog wat worden als mijn Dalmatiër teefje ooit komt te overlijden. Domino is echt mijn allessie en ik wil haar voor geen goud missen! Lovers Ik heb haar van pups af aan, ze is toch wel samen met mijn kitten het belangrijkste wat ik heb. Krijg al tranen in mijn ogen als ik er aan denk dat ze er ooit niet meer zal zijn, kan jou dus volkomen begrijpen meis!

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 21:09

Heel veel sterkte! Vriendjes zijn?

Ik vind dit wel een beetje eng... onze 2 jarige hond heeft nu ook een darmontsteking en als ik dit hoor dan hoop ik dat het bij haar alles goed blijft gaan!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 22:03

L4A schreef:
Vreselijk verhaal, veel sterkte Vriendjes zijn? Goed trouwens dat je al die ballen en kluiven aan het asiel hebt gegeven zeg!

Het zal nog wat worden als mijn Dalmatiër teefje ooit komt te overlijden. Domino is echt mijn allessie en ik wil haar voor geen goud missen! Lovers Ik heb haar van pups af aan, ze is toch wel samen met mijn kitten het belangrijkste wat ik heb. Krijg al tranen in mijn ogen als ik er aan denk dat ze er ooit niet meer zal zijn, kan jou dus volkomen begrijpen meis!

tja, mijn dieren zijn mijn alles en vooral mijn honden zijn zeer speciaal voor me
ik heb het er daarom ook echt heel moeilijk mee dat ik mijn lieve taz nooit meer zal kunnen knuffelen en aaien
op alle fotos in mijn profiel was ze al ziek maar ze zag er toch nog wel redelijk uit(hield wel heel veel vocht vast) en was altijd vrolijk en speels
ze heeft vanaf april zelf ook keihard gevochten om beter te worden
maar helaas het mocht niet meer baten ; de laatste 2 weken was ze gewoon helemaal op; ze zat er helemaal doorheen en wilde zelf ook niet meer
de sprankeling in haar ogen was weg en het enigste wat ik nog zag waren 2 ogen die me zwaar verdrietig en ellendig aankeken

mijn lieve taz was niet meer zoals ze was
als ik aan deze periode(de laatste 2 weken van haar leven) denk breekt mijn hart Huilen Huilen
ik wilde zo graag dat ze beter werd
ik heb kosten (ruim € 2000 euro) nog moeite bespaard maar het was ons niet gegund
ze kon gewoon niet meer beter worden Verdrietig

en we nu zit ik met een scheur in mijn hart en ik mis haar ontzettend

de enigste troost die ik heb is dat ze nu rust heeft en geen pijn meer heeft Huilen Huilen

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 15:20

Sterkte meid,
als een geliefd dier komt te overlijden verlies je een stukje van jezelf.

Troost jezelf met het feit dat je haar op haar laatste weg hebt kunnen helpen...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:08

Vind het helemaal niet gek, dat je nu nog zo verdrietig bent. Zou juist gek zijn als je het niet bent. Mijn hond is in 1999 overleden en begraven op een Dierenbegraafplaats. Eigenlijk dezelfde reden als jij, ik woonde in een huurhuis. Ik ga nog elk jaar meermaals naar zijn graf om het bij te houden.
Ik wens je heel veel sterkte, je hebt er in ieder geval alles aan gedaan wat je kon.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 12:23

tja,
ik vind het echt heel erg dat we nu nog geen huis hebben met een tuin
onze huidige woning staat sinds juni te koop en ik had heel erg gehoopt dat taz ons nieuwe huis nog mee kon maken
maar helaas Huilen Huilen
onze huidige woning was en is nog niet verkocht en dus hebben we ook nog geen ander huis gekocht

ik ben mijn schoonouders zeer dankbaar dat mijn lieve taz bij hun in de tuin begraven mocht worden
ze ligt vlakbij haar favoriete plekje waar ze altijd graag lag in de tuin

ik had natuurlijk het liefste gehad dat we een eigen tuin hadden waarin ik haar kon begraven maar helaas
ik ben nog steeds niet bij haar graf geweest sindsdien
ik wil wel graag maar ben er denk ik nog niet helemaal klaar voor en omdat het in de tuin van mijn schoonouders is is dat ook een punt
ik wil graag dan alleen zijn dus ik ga binnenkort wel een keer naar haar graf als mijn schoonouders niet thuis zijn

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 12:34

Ik begrijp dat wel, zat ook altijd jankend aan het grafje.
Het is in ieder geval een mooi plekje. Soms wil je zo graag dat ze blijven leven. Die van mij heeft ook chemo gehad en at op het laatst moeilijk, uiteindelijk heeft hij een hartstilstand gehad. Ik dacht erna had ik hem maar eerder laten inslapen. Maar ik heb tot op het laatst geloofd dat hij beter zou worden.
Het vervelende van honden is dat, als het goed is, ze eerder dood gaan dan jij. Heb er nu 4 lopen maar moet er niet aan denken.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 12:50

ik heb nu nog 1 hond
milo is een boerenfox en een hele sterke en gezonde hond en te actief; overactief zelfs

en dat terwijl hij al bijna 12,5 jaar is !!
maar dan kun je niet aan zijn uiterlijk of gedrag zien (zie foto s in mijn profiel)
en mijn vermoeden en van de da is dat deze hond wel eens heel oud kan gaan worden
ik hoop het want ik heb hem al 12 jaar en als ik eraan denk dat ook ooit de tijd komt dat hij er niet meer is dan word ik gek

ik heb taz 5 jaar gehad (op mijn verjaardag = 5 december ) zou ik haar precies 5 jaar gehad hebben
taz had een niet al te best leven gehad van verwaarlozing en mishandeling en het heeft ook een tijdje geduurd voordat ze weer wat normaal was
vanaf dag 1 heeft taz me heel veel geld en moeite gekost want het arme beest had altijd iets
desondanks maakte het me niks uit hoeveel geld ik kwijt was als ze maar beter werd
helaas heeft al onze tijd, moeite en geld niks opgeleverd

desondanks ben ik toch heel erg blij dat ik haar baasje mocht zijn en ik ben ervan overtuigd dat ze de laatse jaren een goed leven heeft gehad

al hadden wij geen tuin; de honden werden elke dag 3/ 4 keer uitgelaten en waarvan elke middag door mijn schoonouders in de bossen een rondje van 56km( het laatste jaar werden de rondjes steeds kleiner omdat taz het niet meer aankon; ze had namelijk ook atrose)
elke dag werden ze geborsteld en kregen genoeg aandacht en liefde
eten, speeltjes en lekkernijen (natuurlijk wel gezonde) in overvloed
op vakantie gingen we alleen als de honden bij mijn schoonouders terecht konden en anders gingen we gewoon niet op vakantie (laatste 2 jaar dus ook niet op vakantie geweest)

dat maakte allemaal niks uit; ik was gek op mijn beide honden en dat ik er nu 1 moet missen was onverkomenlijk maar wel zeer pijnlijk Huilen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 11:01

er zijn al weer 2 maanden voorbij; ongelofelijk
maar het verdriet slijt niet
er is geen dag, geen uur, geen minuut dat ik niet aan haar denk
iedere keer als ik aan haar denk dan schiet ik weer vol Huilen

ik ben mijn maatje kwijt en ik zal ermee moeten leren leven maar het is o zo moeilijk

en wat ik ook heel moeilijk vind dat er bijna geen begrip voor is
mensen snappen niet dat ik nog steeds verdriet heb; zo raar is dat toch niet
jarenlang lief en leed gedeeld met mijn maatje en nu kan dat niet meer
milo mijn andere hond is ook nog steeds niet de oude
hij heeft spontaan wat kale plekjes gekregen; da dacht van de stress
en s nachts kan hij niet slapen; hij gaat alleen maar op en neer rennen door de gang
met als gevolg dat hij nu sinds een week of 3 bij ons op bed slaapt want anders komt mijn kleine vriendje helemaal niet aan zijn rust toe en wij ook niet

taz is uit ons oog maar nooit uit ons hart Vriendjes zijn? Vriendjes zijn?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:20

ik kan me echt zo goed voorstellen hoe je je voelt.
ik heb eigenlijk geen tips meer voor je,ik kan alleen maar zeggen dat je gewoon maling aan anderen moet hebben die je niet willen begrijpen.
je verdriet zal nooit helemaal verdwijnen,maar na lange tijd zal het een plek krijgen in je hart,een bitterzoete herrinering zal overblijven.
maar bij mij heeft het ontzettend lang geduurd(en nog steeds soms)dus schaam je maar niet.
knuffel je andere hond maar extra Lachen

(ik ga volgende maand een tattoo van mijn overleden hond laten zetten,wel drastisch,maar zo heb ik echt het idee dat ze altijd in mn buurt is)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 11:06

Snoevie schreef:
ik kan me echt zo goed voorstellen hoe je je voelt.
ik heb eigenlijk geen tips meer voor je,ik kan alleen maar zeggen dat je gewoon maling aan anderen moet hebben die je niet willen begrijpen.
je verdriet zal nooit helemaal verdwijnen,maar na lange tijd zal het een plek krijgen in je hart,een bitterzoete herrinering zal overblijven.
maar bij mij heeft het ontzettend lang geduurd(en nog steeds soms)dus schaam je maar niet.
knuffel je andere hond maar extra :)

(ik ga volgende maand een tattoo van mijn overleden hond laten zetten,wel drastisch,maar zo heb ik echt het idee dat ze altijd in mn buurt is)

heb je de tattoo al gezet en heb je een foto

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 11:08

er zijn nu al weer ruim 6 maanden voorbij en ik kan er nog steeds niet echt aan wennen
ik huil nu wel minder dan in het begin want toen stond de kraan continue open maar toch blijf ik er veel moeite mee hebben
ik zou ook graag een andere hond willen niet om taz te vervangen want dat is onmogelijk maar gewoon weer wat nieuw leven in de brouwerij en een speelmaatje voor milo
maar dat gaat nu helaas nog niet omdat we te klein wonen
zodra onze huidige woning verkocht is en we een nieuw huis hebben komt er een nieuwe hond

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:15

hey ja ik heb een foto:
http://pic20.picturetrail.com/VOL1373/6 ... 917985.jpg
op die foto is ie net 2 uurtjes geleden gezet

en ik snap goed dat je je nog steeds erg verdrietig voelt.
maar schaam je niet om er weer een lieve hond bij te willen,er zitten een heleboel dieren in het asiel die vast graag een lieve baas willen hebben.