Incontinente hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Incontinente hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 14:28

Mijn west highland reutje is bijna 13 en begint nu langzaam oud te worden Scheve mond . Hij hoort niet meer zo goed en sinds een paar weken merk ik dat er ook steeds overal een paar druppels liggen.
Hij heeft een beetje een baartje Clown en zijn zusje (ruim 11) ook, dus ik dacht in de eerste instantie dat het van het waterdrinken kwam Knipoog . Gisterenavond echter, zag ik dat een van de dekentjes in zijn mand scheef lag en toen ik die er netjes in wilde leggen zag ik dat het onderste dekentje (letterlijk) zeiknat was Nagelbijten / Gniffelen ...
Mijn vraag is: heeft het zin om voor incontinentie problemen naar de DA te gaan, of is daar verder niets aan te doen en moet ik op een gegeven moment maar aan de slag met een loopsheidbroekje met een Tena-lady erin Clown ?
Ik hoop echt dat mijn hondje nog een aantal jaar mee loopt Lovers , maar ik zie er eerlijk gezegd wel tegenop als ik de komende jaren iedere dag dekentjes moet gaan wassen en 2-3 x per dag moet dweilen Lips are sealed ....

kohtje

Re: Incontinente hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:29

Even naar de dierenarst, er zijn verschillende pilletjes voor.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:29

ja wel heengaan
want er kan toch een blaasontsteking achter zitten,of andere problemen die misschien met antibiotica te verhelpen zijn

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 14:31

Ik zou er sowieso mee naar de DA gaan, misschien zijn er blaas ondersteunende medicijnen, of iets homeopathisch.
Dan heb je het in ieders geval geprobeerd o er wat aan te doen.
Ik heb geen ervaring met tenalady's in broekjes, maar is wel een idee trouwens!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 16:08

Dank voor jullie antwoorden, ik zal zo even bellen of we vanavond terecht kunnen bij de DA en anders wordt het morgen Lachen .
*Edit: hij heeft spreekuur en ik ga er nu heen Lachen !

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 22:06

Het kan, uiteraard naast ouderdomsincontinentie, ook wijzen op diabetes. Drinkt ie veel?

Wij zijn onlangs met onze Tut (nu 10, maar das voor een peitje errug oud) ook met dezelfde probs naar de DA geweest. Bij haar bleek het ouderdomsincontinentie te zijn en hebben we incurin gekregen.

Echter doet zij het alleen nog als ze slaapt. Dan heeft ze geen controle meer en laat ze echt alles lopen. Een van de redenen waarom ze niet meer op schoot mag... Arme hond, ze lag ooit eens lekker bij Ries op schoot en zolang ze blijft liggen voel je het niet echt. Toen ze opstond werd ineens zijn broek koud Knipoog bleek ze alles te hebben laten lopen... Arm beest! Beiden dan in dit geval Tong uitsteken

Hoe was t bij de DA?

Geef Bensje maar een knuf van ons!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 01:52

Zo, ben idd bij de DA geweest Lachen .
Toen we in de behandelkamer kwamen, deed hij van schrik een plasje, wat in dit geval goed uitkwam Clown ; de DA heeft het meteen met een spuitje opgezogen en gekeken of hij blaasontsteking of suiker had. Beide is niet het geval.
Aan suiker had ik ook al gedacht, maar dat zou dan betekenen dat beide honden dat zouden hebben, want ze drinken allebei erg veel Scheve mond .

We hebben nu tabletjes mee gekregen (Caninphedrin 50), daar moet ´ie vanaf morgen 14 dagen lang een halfje van hebben en dan een week afbouwen naar 1/4 tabletje per dag. Is het dan niet verbeterd moeten we terug komen.
Verder is ´ie gelukkig nog hardstikke fief Lachen , dus ik hoop dat ´ie nog een paar jaartjes meegaat Knipoog .

Hé bah Es, daar zal Ries blij mee geweest zijn Tong uitsteken ! Helpen die tabletjes wel bij Tutti?
(Ik heb Bens een knuffel gegeven hoor Knipoog .)

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 22:49

Onze hond van 12 jaar is al een paar jaar incontinent en krijgt hier s' ochtends en s' avonds een pilletje enurace 50 voor.
Werkt goed !

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 22:58

Fijn om te lezen dat medicijnen voor dit probleem dus wel helpen Lachen !

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:03

mijn hondje had hetzelfde probleem. het begon met druppelen, en in zijn slaap het laten lopen. later kon hij het 's nachts niet meer ophouden en lag er elke morgen een flinke plas voor de achterdeur (hij heeft dus wel geprobeerd naar buiten te gaan) dit heeft ongeveer anderhalf jaar geduurt, op zijn 16e hebben we hem in laten slapen (niet vanwege incontinentie)

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:06

Ik werk bij een da en ik zou zeker even met je hond naar de da gaan. Er zijn medicijnen voor die vaak goede resultaten geven. Prettiger voor de hond en t baasje :0

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:07

Zowel enurace als caninphedrin hebben veel bijwerkingen. Het is in feite "speed" Er zijn andere pillen die minder bijwerkingen geven. Geef je het toch, kijk dan of je de pillen bijv om de dag kunt geven of kijk of een lagere dosering ook werkt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:12

wij moesten onze peewee 1.5 tablet tensurin geven, maar hebben dit zelf afgebouwd tot 0.5 per dag. daar doet ze het prima op Ja

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 23:13

sandr0 schreef:
Ik werk bij een da en ik zou zeker even met je hond naar de da gaan. Er zijn medicijnen voor die vaak goede resultaten geven. Prettiger voor de hond en t baasje :0

Sterre schreef:
Zo, ben idd bij de DA geweest Lachen .
Toen we in de behandelkamer kwamen, deed hij van schrik een plasje, wat in dit geval goed uitkwam Clown ; de DA heeft het meteen met een spuitje opgezogen en gekeken of hij blaasontsteking of suiker had. Beide is niet het geval.
Aan suiker had ik ook al gedacht, maar dat zou dan betekenen dat beide honden dat zouden hebben, want ze drinken allebei erg veel Scheve mond .

We hebben nu tabletjes mee gekregen (Caninphedrin 50), daar moet ´ie vanaf morgen 14 dagen lang een halfje van hebben en dan een week afbouwen naar 1/4 tabletje per dag. Is het dan niet verbeterd moeten we terug komen.

Knipoog

*Nikka, wat voor bijwerkingen kan Caninphedrin geven Nagelbijten / Gniffelen en wat voor tabletten zou jij anders evtl. aanraden? Hij heeft nu de hoeveelheid gekregen voor 14 dg. een 1/2 tabletje en dan afbouwen naar een 1/4 tabletje. Als het dan over is kan ik ermee stoppen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:16

Ik had/heb dat ook met mijn Westie.
Heb er toendertijd ook pillen voor gekregen wat op zich wel hielp.
Alleen vorig jaar ben ik haar bijna kwijt geraakt omdat ze hepatitis kreeg en dat bleek dus door die medicijnen te komen.
Ze heeft toen 2 weken in de kliniek gelegen en wonder boven wonder heeft ze het gered, was kantje boord.
Dus ik geen geen pillen meer, dan maar wat vaker dweilen of wassen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:17

Onze Rottweiler heeft 8 jaar op enurace gelopen en nog nooit een bijwerking gezien. De DA schreef toen ook 1 pilletje per dag voor, wij hebben er een kwart van gemaakt en dat werkte goed. Ze was incontinent door haar sterelisatie. Nu heeft ons Tillie nog een kwart tabletje per dag en die is onderhand ook 10.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 23:20

*Onassa, hoelang heeft jouw hond medicijnen gekregen voordat ze hepatitis kreeg Nagelbijten / Gniffelen ?

Zou ik nu op eigen houtje naar 1/4 tabletje per dag kunnen gaan?
(Ben een beetje geschrokken door jullie berichtjes over bijwerkingen Bloos .)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:21

Het is gewoon speed, ephedrine, werd vroeger veel als pepmiddel gebruikt. De hond kan er nerveus van worden, hartkloppingen krijgen, problemen bloeddruk. Ik meen me te herinneren dat er ook nog iets is met longklachten, die kunnen verergeren.
Tensurin of Propalin is veiliger. Er zijn ervaringen met produkten met ephedrine dat soms kort gebruik al een hele tijd kan helpen, zodat je soms een kuurtje nodig hebt. Ik heb het bij een van mijn honden even gebruikt, gebruikte de halve dosering om de dag en dat hielp prima. Ben er mee gestopt omdat mijn hond erg gestresst raakte.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 23:23

Hoelang is "kort gebruik als een kuurtje", 1 week, 2 weken, 3 weken ....

Anders geef ik hem gewoon vanaf morgen een 1/4 tabletje per keer Knipoog .

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:24

Sterre schreef:
*Onassa, hoelang heeft jouw hond medicijnen gekregen voordat ze hepatitis kreeg Nagelbijten / Gniffelen ?

Zou ik nu op eigen houtje naar 1/4 tabletje per dag kunnen gaan?
(Ben een beetje geschrokken door jullie berichtjes over bijwerkingen Bloos .)

Ze heeft dat best lang gehad hoor, zij werd ook incontinent na haar sterillisatie.
Ik weet jammer genoeg de naam niet meer van dat middel, maar het zat in een wit/roze doosje.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 23:27

Ik heb en stripje met 10 tabletten meegekregen; op de blister staat de naam, maar ik weet dus niet op het een wit/roze doosje is.
Maar wat denken jullie, kan ik gewoon 1/4 tabletje gaan geven?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:28

Jawel hoor, ik zou het alleen niet voor altijd blijven geven als ik jou was.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:31

Je moet maar eens op enurace googlen en bij diverse hondenfora kijken, daar kan je verschillende verhalen lezen. Het werkt voor elke hond weer anders. Ik heb de dosis toen verlaagd en ben na een week of 2 gestopt en toen is hij een maand of 2 droog geweest. Ik gebruik nu op die manier Tensurin. Mijn toch wat nerveuze Basset, lag echt te stressen op de Enurace, met grote ogen hijgend in de mand. Het verhoogt de bloeddruk ook, ook niet zo handig voor een oudere hond met evt wat problemen van het hart of aanleg voor hersenbloedinkjes.
Ik wist het ook niet toen ik met de Enurace begon en was er eerst heel blij mee. Toen ik hoorde wat voor stof er in zat en ik bijwerkingen bemerkte moest ik wat anders verzinnen.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 29-10-08 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:34

Overigens kan het bij een niet gecastreerd reutje ook een prostaatprobleem zijn. Heeft de DA ook van achteren gevoeld?
Mijn oude terrier van 13, begon ook erg te lekken. Bleek een vergrote prostaat te hebben. Heeft toen een hormonen kuur gehad (1 week meen ik me te herinneren) tot op heden is het nu goed. Heeft pillen een half jaar geleden gehad.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:46

onze amerikaanse stafford staat al 6 jaar op enurace 50 en nog nooit 1 probleem gehad. Magic is incontinent geraakt na haar sterilisatie en liet dus ook regelmatig druppels vallen. Haar vorige eigenaar heeft haar op enurace laten zetten en sindsdien is het helemaal verdwenen zonder ook maar 1 bijwerking zij krijgt per dag 2x 1/4 tablet.