hond is belangrijker??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solaria_Liz

hond is belangrijker??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 17:13

hoi hoi..

Ik heb sinds een maand een nieuwe vriend en hij heeft een hond van 3 jaar.
Nu kwam hij van de week laat bij mij en ik vroeg of hij wou blijven slapen ( hij kon niet meer normaal lopen, zo moe was hij)
Maar hij wou niet blijven want zijn hond zat alleen thuis. Zelfs niet voor 1 nachtje

Hij laat het licht voor zijn hond aan. De verwarming is altijd aan en hij laat zelfs de televisie of radio voor haar aan...
Hij heeft haar al 2,5 en hij heeft nog nooit een nachtje zonder haar in bed geslapen. Vorige week bleef ik bij hem slapen en zelfs toen sliep die hond tussen ons in.

Vinden jullie dit normaal of overdrijf ik?

Ik weet dat hij gek met zijn hond is, maar dit vind ik eerlijk gezegt een beetje overdreven.

Ik ben heel gek op hem, maar ik heb geen zin om nooit een weekendje weg te kunnen omdat mijn vriend niet kan slapen zonder zijn hond. Hij heeft een neefje die vaker voor haar heeft gezorgt, maar mijn vriend heeft toen echt niet kunnen slapen.

Wat vinden jullie ervan?

groetjes

Edit; sorry dat ik jullie ermee lastig val, maar ik ben bang dat het problemen voor de toekomst kan zorgen.
Laatst bijgewerkt door Solaria_Liz op 25-10-08 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Re: hond is belangrijker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:19

Tja, ik ben zelf net zo met mijn hond, het is echt een lid van ons gezin en je kunt je écht heel erg hechten aan zo'n dier. Dat hij zijn hond geen nacht alleen laat kan ik ook heel erg goed begrijpen, de hond moet tenslotte 's avonds uitgelaten worden en 's ochtends ook weer, dat is bij die van ons ook.

En ook wij laten meestal de radio aan als we weggaan, als je een hond hebt vraagt dat nu eenmaal veel tijd en energie. Al kan ik me van jouw kant ook goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat de hond in bed slaapt hoor, maar dit kun je toch gewoon tegen hem zeggen?

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 17:24

voor onze relatie heeft hij al gezegt dat zijn vriendin het gewoon moest accepteren..

Ik heb vroeger ook een hond gehad die ik 4x per dag uitliet, maar deze hond word na 8 uur niet meer uitgelaten en heel vaak word ze voor 5 uur ook niet uitgelaten. Het is puur dat hij zonder haar niet kan slapen. Maar hij bied wel aan om even een weekendje naar berlijn te gaan.. Dan spreekt hij zichzelf toch tegen?

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:27

Ik zou mijn hond om eerlijk te zijn ook niet graag een nacht alleen laten, dus ik vind het wat dat betreft ook niet vreemd dat hij toen niet bij je wilde blijven slapen eigenlijk. Wel zou mijn hond niet tussen mij en mijn vriend in mogen slapen, naast 1 van ons op de rand van het bed zou k dan weer geen punt van maken, maar goed, iedereen is anders natuurlijk.
Wat dat weekendje berlijn betreft, ik denk dat voor hem het verschil dan is dat er goed op gepast wordt? Neem tenminste niet aan dat hij de hond dan het hele weekend alleen in huis laat zitten?! Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:29

Hij is eerlijk tegen je, dus je weet waar je aan toe bent, het is jouw eigen keuze om er mee te kunnen leven of niet.

Een hoop jongens zitten in hetzelfde schuitje, het paard van hun vriendin gaat voor alles, slaapt dan wel niet in hetzelfde bed, maar gaat ook voor met rijden, wedstrijden ed.

Ik vind niet dat hij te ver gaat, nogmaals, hij is eerlijk tegen je, en hij wil dit nu eenmaal zo, dus wat jij ermee doet moet je nu zelf uitvissen.

Goof

HIhi, ik heb ook een hond en mijn vriend is zo gek op het beest dat ze idd ook me gaat op vakantie en hij ze het liefst ook gezellig in bed heeft.... Haha!
Nou vind ik 2 personen in bed genoeg, dus dat laatste plan gaat niet door (hoewel ze soms wel bij mij slaapt als ik alleen thuis ben 's nachts...).
Laatst bijgewerkt door Goof op 25-10-08 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Dat vind ik dan ook een vreemd verhaal dat hij dan wel naar Berlijn wil. Hij heeft gezegt dat zijn vriendin gewoon moet accepteren dat de hond in bed slaapt? Dat vind ik namelijk wel wat ver gaan, ik ben gek op onze hond, maar hoef écht geen dier in mijn bed
Heb je al aangegeven dat je het vervelend vindt dat de hond bij jullie in bed slaapt? Het lijkt me toch dat je als twee mensen in een relatie gewoon moet kunnen praten over zulke dingen.

Tallout

Tja, mijn hond tussen 'vriend' en ik in bed... misschien op het voeteinde.. ik heb wel eens zonder balou geslapen maar dan niet optimaal Tong uitsteken hahaha en ik zou ook naar huis gaan voor mijn hond!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:30

Wij zijn zelf ook zo met onze honden, altijd tv/radio/ipod of iets wat geluid maakt aan en een lichtje.
Maar ik snap dat het erg vervelend kan zijn!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:31

Misschien heeft ie dan voor berlijn een oppas voor zn hondje Ja Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:36

Compliment voor je vriend! Zo hoort het! Heb je dat niet voor je hond over moet je er niet aan beginnen. En als je een weekend naar Berlijn gaat is dat heel iets anders dan een nacht zomaar weg blijven. Dan zorg je dat er iemand in huis is voor je hond.
Ik zou nooit of te nimmer mijn honden zomaar alleen laten s'nachts.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:38

aerdenhout1 schreef:
Compliment voor je vriend! Zo hoort het! Heb je dat niet voor je hond over moet je er niet aan beginnen. En als je een weekend naar Berlijn gaat is dat heel iets anders dan een nacht zomaar weg blijven. Dan zorg je dat er iemand in huis is voor je hond.

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Waren er maar mee zoals je vriend.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:41

Ik vind het een goede zaak hoor dat je vriend naar huis gaat om de hond. Hij denkt dus niet alleen aan zichzelf maar ook aan zijn dier, en dat is belangrijk.

Maar ik kan me ook wel inleven in jouw kant van het verhaal. Dat hij niet kan slapen zonder zijn hond. Komop zeg, het is geen teddybeer Huilen van het lachen
Je mag toch wel hopen dat als je later getrouwd bent / gaat samenwonen, je niet met z'n 3en in een tweepersoonsbed ligt (jij, de hond en je man / vriend).
Ik vind huisdieren in het bed trouwens echt heel vies maar dat even terzijde..

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:44

aerdenhout1 schreef:

En ik ben het hier ook helemaal mee eens.

Wij zijn hetzelfde met onze honden.
Alleen liggen ze niet bij ons in bed. Knipoog

Edit: En jij als dierenliefhebster zou het toch eigenlijk wel moeten begrijpen, denk ik dan.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:47

Ik had dat eerlijk gezegt ook gedaan. Ik laat onze honden s'avonds nooit alleen. (lees een nachtje) En ja onze honden liggen ook bij ons tussen ons in. Kan ook niet zonder moet ik eerlijk zeggen. Wij hebben een labrador en een maltezer en wij hebben het bed er aan , aan gepast. (groot bed *LOL*
Maar dit wil niet zeggen dat ik niet van mn vriend hou hoor. Erg veel, meer als van de honden (anders) maar ik heb gekozen voor mn dieren en dus vind ik dat ik ze niet lang alleen kan laten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:54

Stomme vraag, maar ik lees dat een hoop mensen ook met hun honden in bed slapen... maar als je dan wilt euh... vrijen met je vriendje... stuur je de honden dan weg? Of kijken ze toe? Dat zou ik weer niet kunnen denk ik... Lig je heerlijk te vrijen met je vriend en dan kijken allemaal hondenoogjes je aan...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:57

aerdenhout1 schreef:

Inderdaad!

Mijn hond is ook nooit een nacht alleen! Hij slaapt dan wel niet bij me in bed, hij kan namelijk niet eens meer traplopen Tong uitsteken Een nacht alleen is hij nooit!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:58

Storm76 schreef:
Stomme vraag, maar ik lees dat een hoop mensen ook met hun honden in bed slapen... maar als je dan wilt euh... vrijen met je vriendje... stuur je de honden dan weg? Of kijken ze toe? Dat zou ik weer niet kunnen denk ik... Lig je heerlijk te vrijen met je vriend en dan kijken allemaal hondenoogjes je aan...

Mijn hondje (inmiddels overleden) mocht alleen in bed als ik dat zei, en anders liet ze t ook wel uit haar hoofd, voor mijn vriend en mij was dit dus geen probleem Knipoog

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 17:58

Storm76 schreef:

Clown haha dat vraag ik me nou ook af Clown

Ik ben zelf ook erg gek met mijn hond, ik heb hem nu alweer 5 jaar en ik laat hem echt niet zomaar een nacht alleen thuis!
Hij slaapt alleen bij mij als ik alleen thuis ben, vind ik wel zo gezellig, maar verder slaapt hij lekker beneden hoor.
Ook wij laten de verwarming aan voor de hond, een lichtje aan en de radio aan, lijkt me gewoon prettiger voor het dier zelf.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:08

Ik vind dat je toch wel enigszins gelijk hebt. Zo'n beestje kan echt wel een dagje alleen thuis blijven hoor, beetje gezeur dat hij dat niet wel.
En ik zou het echt niet accepteren als er een hond bij me in bed zou slapen, bah Tong uitsteken

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:09

Tja dat hij z'n hond niet alleen laat kan ik me heel goed voorstellen. Moet toch uitgelaten worden 's avonds en 's morgens Knipoog Maar ik zou echt niet met m'n vriend en z'n hond in 1 bed gaan liggen... Vind ik onhygiënisch en niet fijn om de reden die Storm76 al noemde Bloos

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:10

Noppes schreef:
Ik vind dat je toch wel enigszins gelijk hebt. Zo'n beestje kan echt wel een dagje alleen thuis blijven hoor, beetje gezeur dat hij dat niet wel.
En ik zou het echt niet accepteren als er een hond bij me in bed zou slapen, bah Tong uitsteken

Wat ben ik blij.... dat ik jouw hond niet ben, ik vind een hond alleen thuis laten en dan ook nog wel een hele nacht of dag echt onacceptabel!!!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:11

zou er niet aan moeten denken om met een hond in bed te slapen, hond eruit of ik eruit!
persoonlijk vind ik het wel een beetje overdreven hoe je vriend met zijn hond omgaat maar tegenwoordig lijkt het vrij normaal te zijn Lachen
suc6 ermee...

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:12

Natasjaa schreef:
Noppes schreef:

Wat ben ik blij.... dat ik jouw hond niet ben, ik vind een hond alleen thuis laten en dan ook nog wel een hele nacht of dag echt onacceptabel!!!

Ben gek met dieren hoor Haha! Niet zo overdrijven Knipoog
Een hele dag alleen thuis misschien niet. Maar een gedeelte van de dag of een nachtje kan prima hoor! Natuurlijk moet het beestje uitgelaten worden, maar als je 's morgens vroeg naar huis gaat kan dat echt wel!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 18:12

sorry maar zo ben ik ook.. en mijn vriend gelukkig ook Tong uitsteken
onze honden komen op de 1e plaats!

en als hij mij de keuze steld: je hond eruit of ik eruit!.. sorry.. maar ga dan lekker zelf maar!! Doei!