supplement voor gewrichten oudere hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AltijdLente

supplement voor gewrichten oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 12:37

wij hebben een duitse herder van 11,5 jaar. ze gaat nog als een speer, maar ik zie dat haar heupjes toch al wat achteruit gaan (logisch met die leeftijd). ze laat niet zien dat ze pijn heeft, maar ze is ook altijd overal voor in en zal zich nooit laten tegenhouden om plezier te maken. ik wil het toch graag wat makkelijker voor haar maken.
ik vroeg me af of er supplementen te koop zijn voor oudere gewrichten bij honden. van die pedigree sticks weet ik af, mijn beste vriendin geeft het haar 5 jarige zware golden retriever en bij hem zie je duidelijk het verschil. ik ben wel van plan om deze te proberen, maar weten jullie of nog meer producten op de markt zijn voor oudere honden? of misschien eigen tips wat jullie door het voer doen?
dido krijgt 1 x per dag seniorbrokken met pens en een scheutje zonnebloemolie.
ze heeft verder een geweldige conditie voor haar leeftijd en ziet er super uit.

kimmie261

Re: supplement voor gewrichten oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:42

ik heb vroeger voor mijn rottweiler acproh dynan gevoerd,en dat hielp echt heel goed.

zij had zwaar artrose in haar voorpoten en struikelde heel veel..maar met dat spul heeft ze echt nog 5 jaar goed gelopen. Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:08

Mijn hond krijgt fortiflex via de dierenarts, daar doet ze het weel helemaal super (en soepel) op.
Weet alleen niet of je dit ook gewoon kunt aanschaffen bij je DA of dat je het pas kunt krijgen na onderzoeken en een diagnose.

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:16

dank je wel voor jullie reacties. is dat niet een heftig medicijn kimmie261?
ik kwam een ander topic tegen waar over duivelsklauw wordt gepraat. ik kan het heel makkelijk bestellen op http://www.vitamins.nl. kun je het zomaar geven? en glucosamine? kun je de mensenversie nemen of is het er ook speciaal voor honden?
heeft iemand hier ervaring mee?

goof, de da heeft in dido's geval niks voorgeschreven want er is officieel niks aan de hand. ik wil haar graag iets homeopatisch en vooral onschadelijks geven zodat ze wat soepeler wordt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:19

Glucosamine helpt totaal niets bij de ondersteuning van de gewrichten Lachen Tenminste, uit onderzoek is gebleken dat het voor de mens geen effect heeft. Dus dan denk ik ook niet dat het zo'n heilzaam middel is voor dieren.

Duivelsklauw ken ik niet Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:23

http://www.hondentrimmer.nl/acproh.htm

hier staat wat het doet....

en tja,of glucosamnie werkt of niet,mijn hond wist niet dat ze het kreeg en ze liep er toch echt een heel stuk beter door.. Lachen

bij mensen heb je best snel een placebo effect,die weten dat ze iets slikken,en kunnen daar al psygisch op reageren.

mijn hond deed het er erg goed op,en zou het zo weer gaan geven als 1 van mijn honden dat nodig zou hebben...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:29

Ging niet om het placebo effect kimmie, maar door middel van scans toonden ze aan dat er geen verschil was tussen gewrichten voor glucosamine (langdurig) en erna... De kraakbeenslijtage nam niet niets af.

Maar ach: niet geschoten is altijd mis Knipoog

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:43

precies...baat het niet schaadt het niet...

tis altijd te proberen of het helpt ja/nee,en helpt het, is het mooi meegenomen. Knipoog

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:48

bedankt voor de link kimmie. acproh dynam lijkt me een goed product. heb het even doorgestuurd naar moeders, die uiteindelijk de baas is (dido woont bij mijn ouders) Knipoog

van duivelsklauw is het ook niet wetenschappelijk bewezen dat het helpt..maar ik ben wel benieuwd naar dit product. dus mensen met ervaring, reageer! Lachen

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:48

mijn schoonmoeder heeft een labrador van 8.5 jaar.
Hij kon niet meer zelf opstaan en krreeg daarvoor eerst pijnstillers....hond pitte de hele dag... ma op internet wezen surfen en heeft een preparaat gevonden....hond kan weer vrolijk rennen en heeft geen pijnstillers meer nodig.
Hij krijgt ni grunlibmuschel capsules ook in poedervorm bij dierenwinkel te krijgen,v capsules zijn alleen goedkoper..zal merk enzo wel navragen

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:56

Onze duitse herder heeft slechte heupen, waarbij ook artrose een rol speelt. Op advies van de dierenarts krijgt ze sinds kort glucosamine-chondroitine tabletten (voedingssupplement, wij gebruiken pillen speciaal voor honden en kunnen het kopen bij de dierenarts). Na een week was er al heel duidelijk verschil merken, ze loopt veel soepeler en wilt ook weer meer lopen. Dus ik ben er zeer positief over en kan het je zeker aanraden om het te proberen. Zie je binnen 3 weken geen verschil, dan helpt het niet.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 13:58

o ben ik wel benieuwd naar aangezien hondje lief HD heeft. nu nog pijnvrij maar voor hoelang?...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:00

Onze herder loopt echt heel erg veel beter op glucosamine en Omega 3-6-9 olie.
Hij is veranderd van een hond die eigenlijk niet meer mee wilde en weinig buiten was in eentje die fit is en weer over boomstammen springt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:01

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... roepID=284

Op de site van dursy dog (subsite van de paardendrogist) hebben ze ook veel supplementen ed, heb de desbetreffende pagina even opgezocht. Zou niet weten wat de werking is, heb zelf geen honden, maar wie weet heb je er iets aan.

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 14:05

super! hier heb ik al heel veel aan. dank jullie wel Lachen kan ik weer even verder met mn research Knipoog
voordat ik ergens aan begin zal ik sowieso de dierenarts nog even bellen voor goedkeuring.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:02

veearts was trouwens blij verrast met het resultaat en wilde ook weten wat ze nu had gevonden voor capsules

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:14

Glucosamine heeft weinig zin. Wat wij in de praktijk standaard geven bij zulke problemen is Athrovet + en homeopatische tabletten die de gewrichten opbouwen (Zeel van de firma Heel). Helpen erg goed.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:29

Wilawander schreef:
Glucosamine heeft weinig zin. Wat wij in de praktijk standaard geven bij zulke problemen is Athrovet + en homeopatische tabletten die de gewrichten opbouwen (Zeel van de firma Heel). Helpen erg goed.

Waarom heeft glucosamine weinig zin? Hoe kan het dat onze hond er wel baat bij heeft? (geen aanval hoor, gewoon nieuwsgierig naar de achterliggende theorie)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:35

Staat in een van de eerste posts van welshcobfan Knipoog

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:36

Welshcobfan schreef:
Ging niet om het placebo effect kimmie, maar door middel van scans toonden ze aan dat er geen verschil was tussen gewrichten voor glucosamine (langdurig) en erna... De kraakbeenslijtage nam niet niets af.

Maar ach: niet geschoten is altijd mis Knipoog

Mijn hond met zware HD kon met glucosamine (sacha's blend) wel van 2 pijnstillers naar een halve pijnstiller per dag. Dus bij hem werkte het wel degelijk, alleen misschien op een andere manier dan onderzocht?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:08

_Linda schreef:
Wilawander schreef:

Waarom heeft glucosamine weinig zin? Hoe kan het dat onze hond er wel baat bij heeft? (geen aanval hoor, gewoon nieuwsgierig naar de achterliggende theorie)

Uit ervaringen. Ook is er ergens onderzoek nagedaan dat het weinig tot niks zou doen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 19:11

De klanten krijgen bij ons (2e lijns kliniek) wanneer het nodig is Stride mee...
Dit middels is volgens mij vergelijkbaar met alle andere gluco-producten Lachen

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:28

Ook bij ons wordt regelmatig Stride meegegeven. Met tot nu toe alleen positieve reakties Lachen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:31

Ik heb van de dierenarts een homeopathisch middel gekegen waar hij hele goede resultaten van heeft gezien. het heet wervel S. het is voor rug en gewrichtsklachten.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:23

Hier geen extra supplement...maar wij voeren canex-brokken (natuurlijk voer)
daar zit glucosamine in, en daar liep onze vorige border Rex een stuk beter op....hoezo toeval.

Nu was de gluco niet het criteria waarom we dit voeren, maar ik vind het wel meegenomen.

Gr. Jacqueline