Kleine hondenrassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Kleine hondenrassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:58

Hee.
we willen misschien een klein hondje erbij.
maar wat zijn hele kleine hondenrassen.
Ik weet chihuahua en maltezer en oliebol wel.
Maar zijn e rnog meer
en zijn er voor en nadelen bij deze honden van eigenschappen enzo?

Nijn

Re: Kleine hondenrassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 13:58

Ik denk dat je het op deze manier wel erg breed houdt, nu kan iedereen van alles gaan opsommen Nagelbijten / Gniffelen
Vermeld eens erbij wat je wilt doen, wat voor een karakter je naar op zoek bent?
Ik geloof dat er recent ook een topic is geweest over kleine honden, zal even zoeken.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 17:24

Nahja het moeten gewoon echt kleine hondjes zijn 8) malteser formaat ;p
Um nouja makkelijk karakter lief ;d enz

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 20:02

Kijk eens op www.doggy.net bij hondenrassen. Voornamelijk bij de gezelschapshondjes, teckels en terriers zitten een hoop kleintjes Knipoog

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:23

Shelty, Lief en waakzaam, Veel wol in de vacht, moet zo nu en dan naar de trimsalon om de wil er uit te laten halen, ( anders heb je je huis vol met haar, verder een makkelijke vacht om te onderhouden )

Teckel Ruw/glad haar, Lief naar mijn weten, verder weet ik niet zo veel van teckels,

Jack russel ( glad/Ruw haar ),Lieve maar felle hondjes, De ruw vacht moet geplukt worden in de trimsalon, de glad vacht hoeft niet naar de trimsalon, maar veel mensen doen het wel voor de verharing.

Shih tzu, Lief paar pittig karakter, weten presies wat ze wel en niet willen, hebben een strakke hand nodig.
hebben een goede borstel techniek nodig en moeten naar de trimsalon.

Westy,Lief, maar het is wel een terrier, heeft een strakke hand nodig ( van wat mijn ervaringen zijn ), hebben een ruw haar vacht wat geplukt moet worden, net als bij de ruw haar teckel en jack russel, moet ook deze hond naar de trimsalon,

Yorksire terrier, Lief en snoezig, maar ook deze hondjes weten presies wat ze wel en niet willen.
Ook naar de trimsalon.

Dwerg poedel, ook wederom lief, moet geknipt worden, verder weet ik niet zo veel van de poedel.

Bichon, Super lieve honden, maar een walgelijke moeilijke vacht om te onderhouden, de vacht is heel erg dik en dicht op elkaar ( ongeveer zoals een pak watjes, tenminste zo zie ik ze altijd ) moeten ook getrimd worden,

Malthezers, Hele lieve honden, is uit onderzoek gebleken dat dit de makkelijkste kleine hondjes zijn,
Uit eigen ervaring, zijn het echte sulletjes, super lief, ( dit zeg ik niet omdat ik zelf een malthezer heb. maar heb dat uit ervaringen geleerd in de trimsalon waar ik werk

Er zijn vast nog meer honden rassen die klein zijn, maar kan er zo niet op komen.
De toelichting heb ik uit mijn eigen ervaringen verteld,

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Laatst bijgewerkt door Dhani op 20-10-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:24

ik raad je aan om ook is op de site raadvanbeheer.nl te kijken, het is even zoeken maar ze staan er allemaal op!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:12

zaya schreef:
Teckel Ruw/glad haar, Lief naar mijn weten, verder weet ik niet zo veel van teckels,

Teckel fan meld zich Haha!
Heb er zelf eentje.
Teckels kunnen best eigenwijs zijn,je moet er mee leren omgaan ook met hun karakter.
Ze zijn enorm waaks.....tenminste die van mij wel.
En vergeet niet dat ze onder jachthonden vallen, dus echt loslopen kunnen ze niet.
Heb in een asiel gewerkt 7 jaar lang en elke teckel die binnen kwam moest worden aangelijnt.
Zodra ze wat zien of ruiken zijn ze weg.
Verder is mijn teckel ook heel beschermend...over het huis maar ook over de rest van de dieren die hier wonen....wel te zeggen
nog 2 katten,1 hamster en een konijn,het gaat allemaal goed met de hond.
Zelfs de moederloze kittens die ik wel eens meenam uit het asiel voedde hij op,hij gaf alleen nog net geen melk Tong uitsteken

Enorme lieve honden met een eigen,maar gouden karakter....tja....je moet er maar net voor vallen....

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:22

akci, Bedankt voor de aanvulling Haha!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 10:51

Ik ben inmiddels voorzien van een chihuahua pup. Hij is 7week oud (of jonger dat weten we niet want hij eet&poept niet echt makkelijk) maar mn meoder vind m niet leuk en nu moet ie waarschijnlijk weg. Ik ben echt helemaal kapot daardoor ik wil m écht niet kwijt.Wat moet ik doen ?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:56

Je moeder vindt 'm niet leuk, dus moet hij weer weg?

En je weet niet precies hoe oud hij is?

Klinkt alsof er hier héél ondoordacht een hondje is aangeschaft......

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 10:59

Diablo schreef:
Je moeder vindt 'm niet leuk, dus moet hij weer weg?

En je weet niet precies hoe oud hij is?

Klinkt alsof er hier héél ondoordacht een hondje is aangeschaft......

zucht, mijn gedachte! Laat me raden: ergens uit een dierenwinkel geplukt? Misschien had je EERST met je moeder moeten overleggen..en dan eens opzoek gaan naar een BONAFIDE fokker! Dus eentje die fokt volgens de regels van de rasvereniging! Boos!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:06

Je hebt nog binnen een week besloten dat je een hond wilt, dat het een chihuahua wilt én al in huis genomen?
Zou toch eens heel rap met je moeder om tafel gaan zitten wat de bedoeling is. En als deze hond weg moet waar het dier heen gaat!

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 11:08

Wij hebben Shihtzu's zijn kleine schattige hondjes ze hebben lang haar maar ze haren niet. Hun karakter is vrolijk en lief

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 11:17

We hebben al een hond. Dus we wilden er een bij maar deze is zó klein dat mn moeder bang is dat onze schapendoes m iets aan zou doen enzo. Het vliegt haar gewoon in een x aan ze weet het allemaal even niet meer. We zullen haar sowieso niet in een asiel dumpen ! Ik ga er echt alles aandoen dat ik m mag houden en m een goed leven kan geven. Wanneer gaan de oortjes trouwens rechtop staan?

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 12:06

Ow my!...
Waar heb je de hond gekocht? Bij een fokker, of.....
Als hij niet goed eet zou ik eerst naar een dierenarts gaan.
Het is niet echt slim om op zo'n manier een hondje te kopen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:10

ik snap dat niet.. waarom moet er binnen een week meteen een hondje zijn...
Maar hoezo weet je niet hoe oud het hondje is Verward
Maar je kunt die hond nu wel gaan houden, maar als die steeds aangevlogen word door jullie andere hond gaat dat gewoon niet lijkt me? Misschien eerst maar eens gaan uitzoeken waarom die jullie nieuwe hond aanvliegt?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:25

Wij hebben een ruwharige Teckel. Ze is fel en waaks, dit hoor je vaker van de ruwharige. Dit komt door de inbreng van de terrier, die zijn over het algemeen temperamentvol.

Ze is een echte jager, maar zoals hierboven iemand zei: Niet van de lijn....Daar kan ik het niet helemaal mee eens zijn. Ja, Teckels zijn eigenwijs, maar met de juiste en vooral consequente opvoeding zijn het geweldige dieren.

De onze wordt ook gebruikt voor de jacht en heeft dus de nodige training achter zich...

Ruwharige Teckels hebben over het algemeen een enorme grootheidswaan. Als de Duitse dog van de buren te wild met ons omgaat staat ze haar mannetje (ehhhh, vrouwtje... Clown ). Bedenk je dat een goed getrainde Teckel in staat is een wild zwijn in te sluiten! Ik vind dat iets zeggen over het inmense karakter en vechtlust van de Teckel....

Ik ben buitengewoon gecharmeerd van de Teckel, alleen het feit is, dat deze honden eigenlijk voor weinig mensen echt geschikt zijn...

Denk daarom goed over je keuze na, elke hond kent grote voordelen, maar ook nadelen! Knipoog

Edit: Onze Teckel

Afbeelding

Zo zit ze op haar stoel boven in onze jachtkamer. Daar is aan de straatzijde een groot raamoppervlak. Op deze manier kan ze alles observeren Clown

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:27

Ze heeft al een hond Tong uitsteken ...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:31

Frances schreef:
Ze heeft al een hond Tong uitsteken ...

Achso....Ik lees het al.....had ik mijn tip maar eerder gegeven Knipoog

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:38

haha idd Tong uitsteken

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:55

Adil18 schreef:
Ik ben buitengewoon gecharmeerd van de Teckel, alleen het feit is, dat deze honden eigenlijk voor weinig mensen echt geschikt zijn...

Idd,ben er zelf ook helemaal weg van.
Wat een scheet is die van jouw zeg.
Mijne staat in m'n profiel Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 16:58

akci schreef:
Adil18 schreef:

Idd,ben er zelf ook helemaal weg van.
Wat een scheet is die van jouw zeg.
Mijne staat in m'n profiel Knipoog

Oeh, heeeeeeele mooie teckel...! Bloos!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-08 17:38

Oke, even voor de duidelijkheid onze hond Emie doet er niks mee hoor ! Ze hebben al even gespeeld en we zeiden steeds voorzichtig tegen emie en ze deed gewoon lief. We houden het pupje. Nu moeten we dus eennaam voor haar hebben. Ze heeft een officieel boekje met stempels van de D.A. in tsjechie.
Dus wie een naam voor haar weet BRANDLOS ! Haha! Het is een langharig goudbruin meisje.
Zal zo als ze wakker is wel even een foto maken (:

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 17:40

Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?
Desnoods via pb!!!!!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 18:27

Sorry maar daar ben ik ook heel benieuwd naar..