Izzy19 schreef:@ Isabonny: Ik vind het zielig als je je kat steeds in huis moet opsluiten. Als je daarvoor een stukje in de tuin wil afspannen, moet je al héél véél moeite doen. Ik vind dit geen reden om geen medelijden te hebben met de baasjes, zij willen het beste voor hun kat. Ik heb eerder medelijden met de katten die steeds opgesloten in een huis zitten.
Ik vind het voor de ts hier ook heel erg dat ze haar kat zo snel is verloren. Nog veel sterkte gewenst van mij!
Tja, een stukje tuin afzetten zou zo'n stom idee niet zijn. Ik heb ook mijn kippenren van alle kanten moeten afschermen vanwege vogelgriep. Maar om nu te zeggen dat het zo'n grote moeite is? Nee, zoveel werk is het niet en als het moet, dan moet het. En het is echt wel te doen. Zie het maar als een grote voliere. Ik zie ze ook veel liever los in de wei lopen, maar veiligheidshalve is dat niet altijd mogelijk.
Ja, je beperkt de leefruimte van het dier, maar doen we dat ook niet vaak met onze paarden? Hoeveel paarden staan niet altijd op hetzelfde stukje land en komen nooit eens buiten.
Konijnen die we dag in, dag uit in hartstike kleine hokjes hebben zitten. Parkieten in kooitjes, waar ze nooit eens even lekker fatsoendelijk kunnen rondvliegen.
Dat is zeker allemaal niet zielig.
Nee hoor, hou die katten lekker binnen. Ik kan niet zeggen dat het zielig is voor de katten van mijn vriendin. Die weten nl. niet beter. Ze sjezen door het hele huis, hebben hun eigen kamer met klimattributen. Iets waar menig poes jaloers op zou worden. Ik kan het echt niet zielig vinden.