Welk (groot) ras past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Welk (groot) ras past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-08 23:28

Ik ben me aan het oriënteren op honden, ik heb een ras gevonden waar ik alles aan zoek alleen wordt mij deze soms afgeraden.
Om me niet blind te staren op 1 ras (Cane Corso) ben ik benieuwd wat jullie aanraden. Ja

Ik wil een grote hond (tja sorry, heb niets met die kleine keffertjes Vork ), in huis wel wat waaks, buiten actief, een lieve hond die knuffels komt halen maar ook zijn/haar eigen ding kan doen.
Verder hou ik niet van langharige honden Lachen

Ik ben me er van bewust dat geen 1 hond hetzelfde is, dus ook niet van een bepaald ras, alleen dat ze vaak wel dezelfde karakter eigenschappen in zich hebben Lachen

stef_sweety

Re: Welk (groot) ras past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 23:31

Eeen duitse dog
ze hebben een super karakter en als ze ze je eenmaal in je hart hebben, gaan ze door het vuur voor je
je kan ze behoorlijk waaks maken, en ze zijn gewoon ontzettend lief, wij hebben op de pensionstal 2 rondlopen, als ze een persoon kennen blaffen ze alleen nog maar maar als je op het erf bent blaffen ze niet meer, maar als er een wildvreemd iemand op het terrein is ( als het donker is ) ze pakken die persoon, tegen kinderen zijn ze ook super lief.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 09:22

duitse dog idd zijn heerlijke honden, heel aanhankelijk.
Maar niet echt een hond "die zijn eigen ding doet",
die van mij toch niet Clown
Ik ga met mijn 2 dogjes 2X wandelen daags, dan gaan ze lekker los, veel stoeien, lekker even uitleven, maar voor de rest zijn ze heel rustig, slapen ze de hele dag, en knuffelen ze alleen maar Haha!
Denk er ook aan dat een duitse dog niet overal even gewenst is.
En ze kwijlen veeel Haha!

Voor de rest zijn het echt familiehonden, in het algemeen minder geschikt voor hondensport, als daar je interesses zouden liggen.

Maar voor mij, niets anders meer Haha!

hier een fotootje van mijn schatjes(beide herplaatsers)
http://i275.photobucket.com/albums/jj318/Milly_/Iris/IMG_5071.jpg

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 10:03

bordeaux dog!
heb er zelf ook 1 en echt super lief, binnen zit het liefst bij je op schoot maar buiten zodra we weg zijn of als er mensen komen heel erg waaks.
echt een lieverd.
maar je moet ze wel goed opvoeden anders lopen ze over je heen dit geld natuurlijk voor alle honden groot of klein.
maar de bordeaux dog is zeker de moeite waard wil zelf geen andere meer en geloof me heb veel honden gekent
hij is ook super met kinderen

(ze zeggen dat ze kwijlen maar die van ons alleen maar als hij eten krijgt en verder hebben wij er geen last van) .

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:05

Duitse dog is niet echt heel waaks eigenlijk Haha! Liefste lobbesen die je maar kunt krijgen Tong uitsteken Ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe je ze opvoedt, zeker, maar zij hebben eigenlijk niets fels in hun karakter.

Daarom ben ik zo verliefd op ze geworden Haha! Onze dog is redelijk waaks, liefste hond die je je kunt voorstellen, maar ze merkt het heel erg wanneer mensen haar niet moeten. Dan gromt ze een keer (en verder doet ze ook niets hoor Tong uitsteken). Ze blaft als ze iets vreemds hoort, wat ze niet kan plaatsen. Alles wat ze eerder heeft gehoord, deurbel of wat dan ook, daar tilt ze haar hoofd niet voor op.

In huis een redelijk makkelijke hond. Het minst makkelijke is de ruimte die hun bed inneemt en de rotzooi die ze kunnen maken. Ze zijn niet echt schoon. Met eten vindt ze het niet erg om te knoeien en het te laten liggen Haha! Als ze kwijlt (we hebben niet een mega kwijler) en ze schudt zit uit, dan zitten soms de muren/ramen/deuren onder Tong uitsteken Ook op de bank weleens een kwijlvlek. Maar die karakters....zooo verschrikkelijk goed! Lief voor alles, luistert redelijk (ze hebben een sterk eigen wil Tong uitsteken), houdt niet van commando's, maar heeft het liever 3 voudig schriftelijk aangevraagd, maar uiteindelijk doet ze alles wel Haha!

Wereldhond, daarom willen we er nu nog 1 Haha!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:08

doggendoof heet dat Knipoog Haha! Luisteren als het ECHT moet, en als zij er het nut van inzien Haha!

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:10

Wij hebben een Kortharige schotse collie, een hartje van goud, weet niet eens wat grommen ís Knipoog Zeer vriendelijk naar andere honden, en vooral naar mensen/kleine kinderen eigenlijk een allemansvriendje.. Heeft wel heel vaak last van haar uitval, zeer speels maar kan ook lekker rustig zijn Luistert heel goed enn eeuuhh... Gewoon een schátje!! Haha! Is wel snel nerveus een zeer gevoelig, maar écht die haar uitval en dat gebibber af en toe is het allemaal waard xD Echt een aanrader Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:12

Milly_ schreef:
doggendoof heet dat Knipoog Haha! Luisteren als het ECHT moet, en als zij er het nut van inzien Haha!

*LOL* Inderdaad. Als ik iets op een ongeduldige of boze manier vraag, dan loopt mevrouw net zo makkelijk weg. Tong uitsteken
Maar als het er echt op aankomt en ik bijvoorbeeld op straat paniekerig roep dat ze moet komen, dan komt ze ook, terwijl ze angstig om zich heen kijkt "wat? wat is er dan?" Haha!

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:12

ojaa.. Hij is niet waaks, maar blaft wel als iemand binnenkomt, uit vrolijkheid zegmaar.. dus als er een inbreker binnenkomt hoor je het ook wel Haha!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:13

zelf heb ik een bordercollie gekruist met hoogstwaarschijnlijk een stafford.
erg rustig in huis, erg vrolijk/hyper buiten,
maar opzich wel redelijk waaks, alleen als de baas erbij komt is ze meteen weer stil.
ze is misschien wel wat kleiner als de eerder genoemde rassen!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:19

XoNo schreef:
Milly_ schreef:

*LOL* Inderdaad. Als ik iets op een ongeduldige of boze manier vraag, dan loopt mevrouw net zo makkelijk weg. Tong uitsteken
Maar als het er echt op aankomt en ik bijvoorbeeld op straat paniekerig roep dat ze moet komen, dan komt ze ook, terwijl ze angstig om zich heen kijkt "wat? wat is er dan?" Haha!

precies, als we hier loslopen in de kleine wegjes en er komt een auto of andere hond ofzo moet hij bij mij komen. Dan komt hij ook.
Maar roep ik hem bij mij zonder echte reden staat hij eerst rond te kijken "geen auto?" waarom zou ik dan komen??

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:33

Haha, indy doet dat ook Haha! Als ze de reden er niet van inziet, dan bedenkt ze zich eerst nog even een paar keer Tong uitsteken

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 15:40

Duitse Dog heb ik al eerder naar gekeken, zie alleen dan helaas rampsenario's van kwijlen voor me Huilen van het lachen
Hoe zijn die buiten? Levendig/actief? Want ik hou zelf wel van meerdere keren per dag naar buiten te gaan Lachen

Op zeer rillerige honden zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten, ik wil wel lekker naar buiten kunnen gaan of de hond een paar uurtjes alleen laten zijn zonder dat ik bang moet zijn dat het beestje super nerveus raakt Lachen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:35

Rhodesian Ridgeback Kwijl ! Ik ben tot over mijn oren verliefd op het ras...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:38

een leuke grote kruising misschien?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:42

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:43

JAAAAA, Duidelijk ene Duitse dog !
Wij hebben er nu ook 2, fantastisch karakter, soms wat lomp ... Bloos
Ik raad je de Duitse dog maar meteen aan, zulke knuffelberen !
ps; waarom zouden ze waaks moeten zijn, als een inbreker ze zien dan zijn ze toch al meteen weg ?
Daar hoeven ze niks voor te doen Haha! *Smile*

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:45

wij hebben een kruising hollandse herder duitse herder. Lekker waaks, heel vrolijk/speels. Druk dier maar heel lief. Kan zichzelf prima vermaken , maar wil ook graag samen spelen. Of omdat jij een korthaar zoekt. Een hollandse herder korthaar , beetje zelfde karakter als mijn hond. Worden ook vaak voor politietraining gebruikt. Succes met zoeken!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 18:59

mijn duitse dogjes staan wel te springen om te wandelen hoor! dat zien ze altijd wel zitten! Ze zijn vooral binnen rustig.
Maar buiten is er wel actie in te krijgen!
ter illustratie Vork
In huis:
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_5192.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_5056.jpg
en buiten:
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_3377.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_3405.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_3395.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_5244.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_4726.jpg
http://i275.photobucket.com/albums/jj31 ... G_4791.jpg
hahaha

Tjah, dat kwijlen, is wel de ene dog de andere niet. Ik heb tot nu toe altijd echte kwijlers gehad Bloos
Maar euhhm het went Bloos al heb ik altijd een handdoek bij de hand Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-08 20:04

Herders vind ik te druk in huis Ja
Ik heb helaas nog geen woonruimte, zit er wel aan te komen maar het zal een appartement worden wat niet al te groot zal zijn Lachen

Kruisingen kunnen maar dan moet ik er echt met toeval tegen aan lopen en is het wat betreft karakter meer afwachten dat met een rashond.

Over de duitse dog, toen ik het tegen mn pa zei kreeg hij meteen zo'n : Haha! gezicht. Hij vind het erg leuke honden en bij mij passen, ga ik eens verder naar kijken Ja

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 20:09

er is hier ook een duitse doggen topic bij beestenboel, ik zou zeggen, spring eens binnen Haha!

Maar euhm appartement? Weet wel dat ze geen trappen mogen/kunnen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:24

Mijn kleine pup heeft gisteren overhoop gelegen met 3 grote Bordeaux Doggen, echt kolossale bakbeesten zeg! Ik vind dat wel wat voor jou Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 13:32

Trappen kan ik zelf ook niet lopen, wordt dus iig een appartement met een lift Lachen
En ja ik kan wel gewoon lopen, voordat ik daar vragen over krijg Lachen

Snowdon waren ze agressief of juist onhandig aan het spelen?
Ik weet wel dat de bordeaux dog waaks is maar niet agressief naar mensen, t.o. honden ben ik nog weinig tegen gekomen dus ben wel benieuwd Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:34

Nijn schreef:
Duitse Dog heb ik al eerder naar gekeken, zie alleen dan helaas rampsenario's van kwijlen voor me Huilen van het lachen
Hoe zijn die buiten? Levendig/actief? Want ik hou zelf wel van meerdere keren per dag naar buiten te gaan Lachen

Op zeer rillerige honden zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten, ik wil wel lekker naar buiten kunnen gaan of de hond een paar uurtjes alleen laten zijn zonder dat ik bang moet zijn dat het beestje super nerveus raakt Lachen

De dog van onze buren is hyper, beetje ADHD-type, maar ook nog erg jong...

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:34

Deense doggen zijn ook leuk! (maar wel errúg groot Tong uitsteken)