Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikka schreef:Witte chocolade is minder erg voor een hond maar nog steeds niet goed, hij kan er meer van eten voordat het gevaarlijk wordt.
watdanhe schreef:Het gaat niet om de chocola maar om de cacao.. Kweenie of er cacao in witte chocola zit?? Onze hond heeft een keer heel veel pure chocolade eitjes opgegeten, werd niet eens ziek.. dus licht ook een beetje aan de hond
pubelia schreef:Heb ook al antwoord gehad aan een dierenarts in opleiding, en die zei mits hij er geen kilo van op heeft kan het niet zo heel erg veel kwaad.
Ik heb zelf ook EHBO voor dieren en er stond me wel zo iets van bij dat het niet zo veel kwaad kon maar ja toch ff zekerheid
Zout op de tong als een hond iets slechts heeft gegeten is bijna altijd wel goed. Mits zout op dat gene reageert (chemische reactie) maar ja de kans daarvan is klein. Och hij heeft ff op zn donder gehad. (moest van ons af in de mand) en tja voor ons gewoon nog beter opletten van wat hij kan pikken. Zucht labjes....
Chantal2309 schreef:Dat heb ik dus ook een keer gezien, en dat is idd geen pretje...Klopt, in ieder geval is het een grote dus ken hij wel wat hebben! Gelukkig is het allemaal goed gegaan, heb ook gezien dat het heel lelijk is afgelopen..........
_janet_ schreef:een hond laten overgeven als hij iets gegeten heeft of gedronken heeft wat niet mag is inderdaad een goede oplossing. Mits het geen brandende/bijtende of zure stof is, want dan heb je juist meer kans op beschadigingen van de slokdarm, keel en mond. Omdat de stof dan nog een keer dezelfde weg terug moet.
Dus zoek eerst uit wat je hond heeft gegeten of gedronken voordat je hem zomaar laat braken.
LuckySil schreef:Mijn hond heeft een keer een chocolade cake van de aanrecht gepakt en helemaal opgegeten..
En eet regelmatig de vriezer leeg (hebben we inmiddels slotjes op)
Hij is er nooit echt heel ziek van geweest.
Hoogstens een keertje aan de schijt
Maar het zal vast en zeker niet goed voor een hond zijn!
Maar als ze het een keertje eten, denk ik niet dat het veel kwaad kan.. Ze zulle op straat ook vast wel eens een keertje iets eten wat niet magKan je toch niet altijd tegenhouden helaas