Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wilawander schreef:Ik ben voor brok. Mede dat daar alles inzit wat ze nodig hebben. heb zelf een herder die erg gevoelig is op de huid. Heb nu het juiste voer gevonden en de huidproblemen zijn verdwenen. Ik voer Royal Canin German Shepard 24. Ben er zeer over te spreken.
Vlees ben ik geen voorstander van daar het erg eenzijdig is. Een hond is dan wel een vleeseter van nature maar door de tijden heen eten ze ook andere dingen en hebben daar nu ook behoefte aan. ik ben van mening dat een hond niet meer te vergelijken is met een wolf.
jesito schreef:Wilawander schreef:Ik ben voor brok. Mede dat daar alles inzit wat ze nodig hebben. heb zelf een herder die erg gevoelig is op de huid. Heb nu het juiste voer gevonden en de huidproblemen zijn verdwenen. Ik voer Royal Canin German Shepard 24. Ben er zeer over te spreken.
Vlees ben ik geen voorstander van daar het erg eenzijdig is. Een hond is dan wel een vleeseter van nature maar door de tijden heen eten ze ook andere dingen en hebben daar nu ook behoefte aan. ik ben van mening dat een hond niet meer te vergelijken is met een wolf.
Dat ben ik volledig met je eens dat je onze honden niet kan vergelijken met een wolf.
En wil best een menu samenstellen wat bestaat uit bijv. smorgens brok en savonds vers vlees, maar ik ga nu niet klakkeloos maar wat voeren.
Ik ga me eens even die royal canine opzoeken.
suze_ schreef:chubby hier op bokt kan je veel over barf vertellen
ik doe het een beetje. 's ochtends krijgt ze brokjes, s'avonds vers vlees. kip haal ik op de markt (lever, maagjes, hartjes, nekjes, vleugeltjes), vis ook en rundvlees soms bij de super.
Chubby schreef:Ik stel zelf een menu samen voor mijn katten (puur carnivoren) en hond (eet inderdaad ook gekookte groenten en fruit en wat granen en noten en zuivel). Dit menu bestaat bij benadering uit 40% vleesbot (bot eten ze ook geheel), 40% spiervlees en 20% orgaanvlees. Ik varieer voldoende in diersoorten (wekelijks ca. 5 diersoorten) zodat de natuurlijke manier van voeren zoveel mogelijk nagebootst wordt.
Ik ben volledig overtuigd van deze manier van voeren en zie aan mijn beestjes dat ze het geweldig doen! Ook mijn dierenarts staat volledig achter deze manier van voeden, al zullen ze het zelf om oa. commerciele redenen niet promoten..
Anoek_1996 schreef:ik geef mijn hond half brokken en half versvlees, ik geef het merk Farmfood en Carnibest, hier duurt ze het best op
jesito schreef:Maar is dat dan niet slecht dat gewissel van kvv naar brok en weer terug?
Het is ook een sprong in het diepe voor mij want ik ken niemand in mijn omgeving die zo voert met rauw of vers vlees.
Ook die merken vers vlees ken ik allemaal niet en ben erg onzeker waar ik nu goed aan doe.
Mensen in mijn omgeving zeggen dat ik beter brok kan blijven voeren maar ik denk dat dat mede komt doordat ze ook niet bekend zijn met vers vlees.