In een van mijn vorige topics werd er gediscusseerd over dat mijn hond te lang alleen zit, en dit ben ik roerend eens. Het slopen is nu wel gestopt, maar het pesten en zieken van de kat niet, en ik zit hier gewoon met een slecht gevoel op mijn werk dat mijn hondebeesie alleen thuis zit.
Verder ga ik ook niet over MIJN hond in discussie en over de aanschaf van mijn hond.
Zo nu dat duidelijk is, is mijn vraag, Zou een 2de hond(je) een oplossing zijn, zodat mijn lieverd niet alleen zit, een speel kameraatje heeft, gewoon een oudere hond die haar ook kan corrigeren (Bedoel er dus wel mee dat ik in een asiel ga kijken voor een 2de hond dan hoor, hoef niet weer een pup want dat zou erg fout zijn), Een hond waar ze goed als kwaad lekker tegen aan kan liggen, en als gezeldschap heeft als wij aan het werk zijn.
Mijn vriend en ik hebben het er over gehad, mits het gewoon echt al een hond is die dergelijke opvoeding heeft gehad, en sociaal is en van zig/haar af kan bijten, gewoon 1 die mijn 1 jarige bulldozer kan corrigeren en socializeren.
En mensen met 2 hondjes, hoe doen jullie dat met uitlaten? Als je 1 bulldozer heb, (geen idee nog welke hond erbij gaat komen MITS ik een 2de hond erbij neem! dat is nog een discussie punt!) van een jaar, en een rustigere hond, LAten jullie ze beide tegelijk uit in je eentje, loopt je vriend/vriendin altijd mee? Of laat je ze omstebeurte uit?
Toen ik met haar nog bij mijn ouders woonde was ze samen met Beagle Karel, die 2 konden absoluut niet samen uitgelaten worden ook al waren ze de dikste maatjes, dat was ook het probleem

Het om ste beurte uitlaten ging toen super. Ook heb zij nooit gesloopt of geblaft/gejankt toen ze met Beagle Karel samen was.'
Maargoed, mijn vraag voor advies (Again ik ben lastig ik weet het) maar aub ga niet als discussie punt gebruiken over voor oordelen en beoordelingen over mij of 1 van mijn vorige topics die hier niets mee te maken heeft.
Alvast bedankt!