Zoiets bizars heb ik nog nooit meegemaakt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Zoiets bizars heb ik nog nooit meegemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 19:53

Ik zit werkelijkwaar nog steeds te shaken..

Zoals men wel kan zien moet ik helaas mn 3 jarige hond aanbieden..
Nu had er vanmiddag een man gebeld, die had intresse, Hij zou dan naar mensen gaan die honden trainen voor speuren (beetje vaag verhaal, weet niet precies meer wat)
Maargoed die man was er dus 7 uur vanavond..
Hij komt binnen en geloof mij ik zweer het Balou Flipte..
begon keihard naar hem te blaffen diareede hier de hele vloer onder!!! zo doods en doodsbenauwd was hij!!
Ik kon hem wegtrekken en THANK GOD heeft hij hem niet gebeten, maar DAMN!
Balou is nu weer rustig, vent zei: ik weet genoeg ik ga dr weer vandoor!
Ik schrok me de *** joh!
Zou het nou een slechte man zijn geweest? Zou balou hebben gevoeld dat hij weg moet?
Is Balou vals?
Ik heb een zoontje van 1, en dat gaat altijd prima, hond doet echt geen vlieg kwaad!
Maar ik wil het niet op mn geweten hebben een valse hond aan iemand te geven!!
K ben echt ff de weg kwijt..

Tallie1979

Re: Zoiets bizars heb ik nog nooit meegemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:56

Ik denk dat deze man je hond gewoon doodsbang maakte door houding. Of deze man was gewoon echt bad news zeg maar..

Honden voelen en weten meer dan mensen! Ik denk niet dat je hond vals is, maar ik denk wel dat hij doodbang was..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:57

Misschien voelde de hond zich bedreigd en wilde de kleine beschermen?

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 19:58

Nee, kleine lag op bed..
Ik denk ook dat die vent niet zo lief was.. Hij poepte letterlijk over de vloer hierzo.. Boos!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:59

Je kunt beter een goed iemand voor hem zoeken die je hond niet de stuipen op het lijf jaagt..

Ik heb zelf geen hond, maar ik als leek zou zeggen dat hij angst heeft.. Een valse hond valt aan, die doet het niet letterlijk in zijn broek.. Een hond die het in zijn broek doet, is doodsbang..

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:00

Jeetje wat apart zeg!
Heeft je hond zoiets nooit eerder al een keer gedaan?

Waarschijnlijk voelt je hond het gewoon aan ofzo..
Misschien was die man ook wel echt niet goed/te vertrouwen ofzo,
en was daarom deze reactie!
Zoals ik het denk/opmaak uit je verhaal was je hond erg bang!

Is je hond weer rustig geworden nu de man weg is?
Laatst bijgewerkt door Whoops1 op 07-10-08 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:00

Denk ook dat je hond niet vals is, maar dat hij wel aan zou vallen als hij zich bedreigd voelt..en dat was waarschijnlijk het geval.
Vergeet niet dat in je hond dacht dat deze man jou dat onprettige en verdrietige gevoel geeft!
Hij was dus duidelijk even de weg kwijt.

Misschien kan je een volgende keer beter afspreken op neutraal terrein, park oid.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:01

Elma_ schreef:
Nee, kleine lag op bed..
Ik denk ook dat die vent niet zo lief was.. Hij poepte letterlijk over de vloer hierzo.. Boos!

Dan nog. Lachen Het dier voelde zich bedreigd. Er was een indringer.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:04

Niet om je bang te praten en basseer hier je beslissing ook alsjeblieft niet op maar wij hebben vroeger ook een kruising goldenretriever gehad uit het asiel. We kregen hem toen hij een half jaar was en toen hij wat ouder werd begon hij te proberen op vreemde mensen aan te vallen, altijd mannen en we konden altijd wel een exuus bedenken (rare hoed, onverwacht gedrag, beschermingsdrang). Tot hij op een dag toen ik hem tijdens het wandelen tegen hield omdat hij naar een andere hond wilde (daar was hij ook altijd heel fel op) hij ging braaf zitten en op het moment dat ik hem beloonde viel hij mij aan. Hij heeft me gelukkig niet ernstig gebeten, had een hoek tand in m'n vinger en een in m'n borst. We hebben hem in laten slapen (niet van de een op de andere dag, we hebben nog van alles geprobeerd) en hoorde toen van de dierenarst dat dit een bekend probleem was bij Goldenretrievers omdat ze te ver doorgefokt zijn. Hij had al twee keer eerder een hond van de dezelfde leeftijd moeten afmaken om dezelfde reden. Ze hebben dan een foutje in de hersenen.
Ik zou van nu af aan in ieder geval je kind en de hond strikt uit elkaar houden, met zo'n kleintje wil je geen risico lopen vandaar dat ik je toch even dit verhaal wil meegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:05

Dat is eng, klinkt raar.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:14

Hij heeft echt nog nooit zoiets gedaan, het is een echte lieverd, daarom vind ik het ook zo bizar!
Ik snap dr helemaal niks van, maar mijn eerste gedachte was ook wel dat hij gewoon doodsbang was.. mannenvrees is het niet want met mijn oom en pa kan hij ook prima overweg.. maargoed ik heb de schrik er flink in, durf nu bijna niet nog iemand te laten komen kijken..

Hond en kind laat ik zoiezo nooit alleen..

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:31

Wat vreemd!
Honden schijnen het wel aan te voelen. Mijn hond moet van sommige mensen ook niks weten.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:32

ja egt heel raar..
we zijn zelfs het weekend nog weggeweest en de buurman heeft m het hele weekendeten gegeen en uitgelaten.. was helemaal goed gegaan!
Nadat de man weg was blafte hij nog een paar keer na, maar ik zei een paar keer Tis al klaar balou, rustig maar.. en toen wrdt hij weer rustig.. Stond kwispelend te kijken hoe ik zn uitwerpselen opdweilde Tong uitsteken

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:37

Op een verjaardag van vrienden kwam ook een wat vreemdere man binnen, de vriend van een kennis van hun, en dat was niet echt een leuke man dus... Zij hadden ook een hond, en die begon ook te grommen, staart tussen de benen enzo...
Honden voelen dat beter aan dan mensen. Ik denk niet dat je hond vals is.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:42

Reken maar dat honden dat aanvoelen, mijn ex uitlaathondje was echt een schat van een beest. Deed (en doettie nogsteeds niet) geen vlieg kwaad. Op een gegeven moment belde om 02:00 een man aan bij hun thuis, die hond blaf nooit als er iemand aan kwam bellen.. Toen stond die vent daar dus om een LAPTOP te verkopen, een LAPTOP?! om 2 uur 's nachts?
dus die hond heeft hem weggejaagd.. Braaf hondje Lachen

Wees niet bang, jij kent je hond het best.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:44

Een hond voelt dingen aan die een mens niet voelt.
Mijn moeder heeft vroeger toen ze jong was ook iets dergelijks meegemaakt. Mijn vader werkte veel in het buitenland en zij was dan alleen thuis (vrijstaand huis aan doodlopende weg)
Op een dag kwam er een man langs om iets te verkopen aan de deur en Donder - onze hond toen - begon om hem heen te lopen met opgekrulde bovenlip, terwijl ze zachtjes gromde. Ze had dat nog nooit eerder gedaan en de man is snel van het erf gegaan. Heel apart en mam is er nog altijd van overtuigd dat die man niet helemaal zuiver moet zijn geweest.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:47

een laptop om 2 uur, die is goed idd Tong uitsteken
Ik zal hem in ieder ge\/al \/olgende keer wel e\/en \/ast doen als er nog iemand komt kijken..

(\/ knop is kaduk, sorry Clown)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:56

Citaat:
Vermoed je dat uw hond agressief is?
Dr. Harvey Graaf (VMD) eigenaar van Seneca Hill Veterinary Hospital in Great Falls, Virginia, geeft volgende symptomen op om vast te stellen of je hond agressie kan ontwikkelen. Geen enkele van deze indicatoren mag verwaarloosd worden omdat ze voorboden kunnen zijn van agressie. Bij vaststelling hiervan, bespreek dit dan met je dierenarts.

Veelvuldig blaffen (langer dan 4 keer zonder onderbreking)
Een tendens om te brommen, te grommen of van zich af te bijten voor eten.
Overdrang in bewaken of bezitten.
Onbevreesd bij vreemden of nieuwe situaties.
Zware aanvallen naar andere dieren zoals katten of erfdieren.
Pogingen om op de benen van mensen te rijden.
Bitsig bijten bij het borstelen, knuffelen of opheffen.
Geregeld najagen van bewegende zaken zoals fietsen, auto's, joggers of rolschaatsers.
Herhaald van huis weglopen of lange tijd zichzelf vrij geven.

Bron: http://www.lisar.com/infotheek/africhting/agressie.html

Ik ben geen diergedragskundige, maar ik heb vorig jaar biologie afgesloten en gedrag was daar een onderdeel van. Maar je moet niet zomaar alles aannemen wat ik zeg, hoor Lachen.
Ik denk dat je agressie (in de zin van het bovenstaande citaat) een beetje onder dezelfde noemer als vals mag vatten. Misschien heb je wat aan bovenstaande site.
Ik denk ook niet dat je hond vals is. Omdat hij de hele bende ondergepoept heeft, is het wel duidelijk dat hij hartstikke bang was. Dieren die bang zijn moeten een keuze maken: vechten of vluchten. Dat die van jou ervoor gekozen heeft om te vechten (hoewel je hem gelukkig op tijd weg kon trekken Lachen ) wil denk ik niet zeggen dat je hond vals is. Ik denk dat een hond vals is als hij uit agressie mensen aanvalt, en deze hond deed dit juist uit angst als ik het goed begrijp.
En ook wat anderen ook al zeiden, honden kunnen vaak goed aanvoelen of iemand te vertrouwen is of niet. Desondanks is het natuurlijk wel erg vervelend!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 22:01

@ lo\/eshadow, thanks \/oor je post.. Balou heeft geen \/an de bo\/enstaande dingen.. Ik denk ook echt dat hij bang was.. Terwijl ik toch niks \/reemds aan de man \/ond..
Maar goed dat hij het \/oelde, want naar zo iemand wil ik mn \/riendje niet!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:00

Mijn vorige hond (rip april 2008) was ook een kruising golden/labrador.
Een schat van een hond!!
In al die jaren dat we hem gehad hebben heeft hij in 11,5 jaar slechts 1x "raar" gedaan.
Hij liep eigenlijk altijd los, februari dit jaar, deed ik om 23.00 nog een blokje om en op het veldje kwam er een man op mij aflopen (zonder hond).
Quinto vloog er op af, was blij dat hij goed onder apel stond!!
Ik heb hem gelijk bij me geroepen en ben snel weg gegeaan.
Mijn hond had dus andere ideeen over deze man als ik..en ik vertrouwde daar dus wel op!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:24

Ik heb ook een labrador/goldenretriever van 4 jaar inmiddels... Het is de grootste vriend van alles en iedereen... een grotere goedsul kan je niet hebben...
Daarom ben ik er bijna zeker van dat die man totaal niet te vertrouwen was...

Heb vroeger ook een duitse herder gehad. S'avonds laat was ik em aan het uitlaten toen er een man naar mij toe kwam lopen. Hij wilde weten waar een telefooncel was... Ik moest em vragen niet dichterbij te komen want mijn hond stond uit zijn tenen te grommen en was in staat op em af te vliegen... Hij deed ook nooooooit een vlieg kwaad was altijd de goedheid zelve.. maar toch ook beschermend bleek Lachen
Je weet niet wat en hoe die dieren dat weten of voelen maar ik vertrouw dan wel op de hond... Die man was niet te vertrouwen...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:51

Ik denk toch dat die man blijkbaar niet te vertrouwen is, dieren voelen mensen namelijk erg goed aan, het kan bijna niet iets anders zijn.
Onze hond voelt het ook erg goed aan of iemand goed of slecht is.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:04

Denk dat die hond iets aanvoelde bij die man. Zo hebben wij met onze vorige kruising gehad, eigenlijk super beest, toen die jong was wel eens uitgevallen, maar kwam door zijn vorige opvoeding (hebben hem met 1 jaar uit het asiel gehaald). Gegeven moment, toen hij al n jaar of 10 was, waren we ergens wat aan het drinken, komt er ineens een man langs. Normaal nooit geen probleem, maar onze hond vloog echt uit naar die man. Toen die man wat verder was, draaide die zich om: Geef die hond maar aan mij, dat zou een goede politie hond zijn. Denk dat die man dus ook neit lekker in zijn hoofd was...

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:06

een hond in het asiel(waar ik soms help), is hartstikke lief, altijd blij en vrolijk als die je ziet.
laatst kwam er een man(brede man, zag er niet al te vriendelijk uit), voor een boxer kijken.
hij liep dus langs haar heen, hond word helemaal gek! rondjes draaien in de kennel, tanden ontbloot, blaffen etc.
(en die man staat maar een beetje voor het hok, ja wat is er nou? vertel 't is? wat is er nou?)

Heel raar, die hond is normaal heel lief/leuk, maar die (brede/grote) man moest ze niks van hebben.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:14

Ik heb met een ex-hond ook eens iets soortgelijks gehad. Ook echt de liefste hond, heel erg trouw, deed nooit wat kwaad. Ze was bijna een jaar oud toen ik 's avonds laat een rondje om ging met haar en er een man naar me toe kwam en van alles vroeg. Mijn hond was toen ook ineens erg oplettend en zachtjes aan het grommen. Die man probeerde me op een gegeven moment bij mijn zij te pakken en toen greep mijn hond de man in zijn kuit. Man is snel weggerent toen.
Dus ja, honden weten het heel erg goed....