Hamster dood..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieneke_

Hamster dood..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 13:11

Blurgh, Gister m'n hamster dood gevonden in zn kooi..

Hij is ongeveer 4 jaar geworden,
Het was een veel te dikke goudhamster met scheve oortjes.. en wat was ik gek op dat beestje!

Maaar het ergste is; ik ben nou ondertussen bijna 19.. en ik heb zooo lopen huilen om hem..

En nou vroeg ik me af;
Is dit nou heel erg?
Of zijn er hier meer mensen die echt verdrietig zijn geweest om ' máár een knaagdiertje? ' ( hoe veel mensen dit zeggen )

Dreeetje

Re: Hamster dood..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:16

Pff maar een knaagdiertje ?? Je neemt toch ook niet maar een huisdiertje .. Je hebt je hamstertje 4 jaar gehad en hoe klein ook je bent er wel van gaan houden!!
Ik wens je veel sterkte! En niks is erg, het betekend dat je van je diertje heb gehouden..

Wat ga je met haar/hem doen?

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:17

Meid, hier nog 1.. Mijn hamster is paar weken geleden doodgegaan en ik heb lopen janken.. Pfff.. Zelfs bij mn goudvis nog gejankt, 3 jaar geleden..
Bij cavia´s en konijn hetzelfde..
Dus niks om je voor te schamen!!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:17

Tjah hij is toch een hele tijd in je leven geweest en je houdt van hem. dan is het toch niet erg dat je om hem huilt?
Ik was er zelf ook het hart van in als een hamster stierf thuis en mijn zus heeft zelfs een paar dagen gehuild toen een babymuis stierf waar zij voor gezorgd had. Je steekt er tijd in, je hebt er fijne tijden mee en dat ga je missen. Is niks mee dat je huilt om 'maar' een knaagdiertje.
Veel sterkte nog

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:18

Ik heb dat bij lk diertje dat ik heb gehad.. Clown
Behalve m'n vissies..
Niets ergs aan.. Ook het kleine huisdiertje kan heel leuk zijn!En daar kun je van gaan houden, dus als je die verliest is er niets ernstigs..
Sterkte met het verlies.. Ach gut

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:20

Nee hoor, ik huilde destijds ook nog om m'n hamster die was overleden.

Niet banketstaaf bedoeld,maar weet
je zeker dat hij dood is en geen winteslaap houd?....die vergissing heb ik nml ook een keer gemaakt.

4 jaar is al een hele leeftijd voor een hamster.
Sterkte Ach gut

marlies85Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:21

Ik heb vorig jaar nog wat traantjes weggepinkt om mijn konijntje dat ik 11 jaar heb gehad, ik was toen bijna 22 ( hij stierf 4 dagen voor m'n verjaardag )

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:23

Ik heb 4 hamsters moeten laten gaan in 3 maanden ofzo.. Allemaal oud of ziek. De eerste was niet eens mn favorietje maar daar heb ik het toch wel heel moeilijk mee gehad, maar wat ik nog het ergste vond is dat ik het bij de laatste (mn allerliefste, was keigek op dat beest) al een stuk minder moeilijk vond, terwijl ik haar het 'leukst' vond. Daar voelde ik me nog het schuldigst over Clown
Maar ik heb staan janken hoor bij de dierenarts, bij allebei toen ik ze heb laten inslapen..

Bij mij was het iig wel heel fijn dat ik ze nog een fijne tijd heb gegeven, meesten hadden al een flink verleden wat echt niet prettig was en hier hadden ze een enorme kooi en alle liefde van de wereld en dat is ook belangrijk...

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:27

Niet schamen hoor! Ik heb het zelfs als ik de verhalen van anderen hoor/lees.
Kan ik zo in tranen uitbartsten (ik ben 29 Bloos ).
Ik heb het er zelfs al moeilijk mee als ik er ook maar aan denk op een van onze
poezels/paardjes/kippen/konijnen/... zal moeten laten inslapen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:28

Ik heb 2 jaar geleden m'n konijn in moeten laten slapen ( was toen 17) Heb die kanjer 12 jaar gehad. Dus ik heb het echt uitgeschreeuwt van verdriet bij de dierenarts en toen we 'm begroeven. En nog steeds als ik in de tuin zit of ik even bij zn plekje kom ( Achter in de tuin, ligt een steen met een konijntje er op.) moet ik huilen. Je neemt namelijk niet zomaar een "beest". Tis je maatje, logisch dat je daar verdriet van hebt, ongeacht leeftijd.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 14:18

akci schreef:
Nee hoor, ik huilde destijds ook nog om m'n hamster die was overleden.

Niet banketstaaf bedoeld,maar weet
je zeker dat hij dood is en geen winteslaap houd?....die vergissing heb ik nml ook een keer gemaakt.

Nee was dat maar Scheve mond
Maar daar lag hij dan wel heel erg raar voor..
Ik vond hem in zijn voerbak, opsich wel een mooie gedachte.. dat was zijn lievelingsplek Knipoog
Hij had zijn oogjes nog open, met een pitje nog half in zijn mond ( mondje stond een beetje open )
Ik dee zijn kooi open en riep hem, en blies een beetje.. ( durfde hem niet aan te raken , was zo bang dat het dan zo duidelijk werd dat hij er echt nietmeer was..
Toen ik hem vond, heb ik ook meteen mam gebelt,
Die kwam 10 minuten later thuis, en die heeft hem toen eruit gehaald..
Hij voelde nog helemaal flexibel zegmaar, dus hij was nog niet zolang dood..
Maar hij voelde wel al koud Verdrietig

Dreeetje schreef:
Pff maar een knaagdiertje ?? Je neemt toch ook niet maar een huisdiertje .. Je hebt je hamstertje 4 jaar gehad en hoe klein ook je bent er wel van gaan houden!!
Ik wens je veel sterkte! En niks is erg, het betekend dat je van je diertje heb gehouden..

Wat ga je met haar/hem doen?

Hij ligt nu in de voortuin, in de achtertuin hebben we bijna alleen maar stenen en wou hem niet onder de stenen leggen..
We wonen vlakbij een groot natuurgebied, was ook wel mooi om hem daar ergens langs het water te begraven, maar had hem toch liever dicht in de buurt.. Lachen
Heb hem in een klein doosje met hooi gedaan en in een stoffen zakdoekje gewikkeld..

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:21

zelfs mijn moeder kreeg tranen in der ogen toen we de hamster in lieten slapen!
echt erg, maar het zijn nu eenmaal levende wezens die je jaren hebt gehad.

En bij mijn rat heb ik echt dagen liggen janken Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:23

Natuurlijk is het niet erg of gek dat je daar heel verdrietig om bent. Ik ben er zelf altijd behoorlijk kapot van als er een ratje van mij overlijdt. Voor mij zijn het niet 'maar' ratten, het zijn mijn maatjes waar ik heel gek op ben. Wat andere mensen daar van denken kan me niet schelen.

Mirjam79 schreef:
Ik heb het er zelfs al moeilijk mee als ik er ook maar aan denk op een van onze
poezels/paardjes/kippen/konijnen/... zal moeten laten inslapen.

Dat heb ik ook Ja
Het idee alleen al....

Sterkte Lieneke! Ach gut

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:28

als ik nu al denk aan dat mijn honden ooit dood gaan......
Bah, volgens mij ga ik dan echt kapot!!!

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:32

Maar, maar ?
Toen mijn hamstertje dood ging moest ik ook huilen, het was niet zomaar een hamstertje, het was mijn vriendje Huilen van het lachen
Je hoeft je er niet voor te schamen !

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:35

ik heb mijn hamstertje ook moeten laten inslapen en heb ook staan wenen gelijk een klein kind... de tranen liepen er met tuiten uit...
Ik ben héél gevoelig wat betreft verlies van dieren, ik heb nu nog al mijn beestjes levend buiten één van mijn geitjes ook laten inslapen... maar ik vrees o ik vrees de dag dat mijne grote jongen sterft... of ik dat overleef? Verdrietig

Sterkte allesinds met het verlies!!!
Laat je emoties maar de vrije loop...

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:37

Dat is helemaal niet raar hoor, ik vind het juist heel normaal eigenlijk. Heel veel sterkte ermee Lovers Ach gut

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:37

Ik zie liever iemand die 3 dagen om zijn hamstertje jankt, dan een diertje wat jaren zit te verpieteren in zijn kooitje..
Ik kan er ook om janken, ik wil nu dus ook geen hamsters enzo meer.
Heb er genoeg verdriet van gehad al die hamsters en weet ik wat ik allemaal gehad heb.
Nu ga ik over op reptielen, die hebben een langere houdbaarheidsdatum... Scheve mond
(dit is ook echt de reden, ik word het zat dat ik ze met een paar jaar in kan laten slapen/ dood zijn.)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:38

Vind ook dat je je helemaal niet hoef te schamen hoor, je hebt je hamster toch 4 jaar elke dag verzorgd en ben van het beestje gaan houden. Ik heb ook vreselijk gehuild toen ik mijn ratjes moest laten inslapen, hoe klein ze ook zijn je bent toch gek met ze.
Vind het juist heel mooi dat je om hem huild betekend dat je veel van hem hield.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:38

Niks om je voor te schamen!

nicci88 schreef:
En bij mijn rat heb ik echt dagen liggen janken Bloos

Hier hetzelfde. Bij sommige ratten was het verdriet met een paar dagen wel over. Bij twee van mn vriendjes heb ik weken verdriet gehad, een gemis van jewelste, het loslaten van de routine was bij de laatste (die was alleen nog over) bijv ook heel moeilijk. Liep zo vaak nog richting kooi of als ik opstond of alleen was. Huilen, huilen, huilen. En missen en ook daarom weer huilen.

Kan me ook helemaal niks schelen als mensen dat overdreven vinden. Je lieveling verliezen is heel erg, of het nu een knaagdier is, een hond, een kat of een paard. Je kunt je op heel korte tijd al heel erg hechten en dan is vier jaar niet niks.

En elke keer zeg ik "ik hoef het niet meer, kan het niet nog een keer aan!" Maar na een paar maanden...

Hoort erbij en verdriet hebben mag!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:40

heu meid, dat is een heel oude hamster geworden, misschien wel 200 jaar in menslevens!

Tuurlijk is dat niet raar, ik huilde om een goudvis toen ik 27 was..

Sterkte hoor!

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 14:47

moonfish13 schreef:
Ik zie liever iemand die 3 dagen om zijn hamstertje jankt, dan een diertje wat jaren zit te verpieteren in zijn kooitje..
Ik kan er ook om janken, ik wil nu dus ook geen hamsters enzo meer.
Heb er genoeg verdriet van gehad al die hamsters en weet ik wat ik allemaal gehad heb.
Nu ga ik over op reptielen, die hebben een langere houdbaarheidsdatum... Scheve mond
(dit is ook echt de reden, ik word het zat dat ik ze met een paar jaar in kan laten slapen/ dood zijn.)

Jaa idd!
Ik ben volgende maand jarig en nou zei een vriend van mij al;
Krijg je van mij een hele lieve nieuwe voor je verjaardag!
Heel lief bedoelt natuurlijk.. maar weet nog niet of ik dat wel wil..

Maar het is nu wel echt wennen..
Hamstertje stond op mijn kamer, dus is zo stil nu..
Wat mis ik dat iritante gepiep van zijn renwieltje snachts Verdrietig

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:03

Je kan 1000000 hamsters gratis ophalen via marktplaats, maar daar gaat het ook niet om.

Gepiep van een molentje? Clown
Het kan altijd erger, die van mij had de irritante gewoonte om er eerst voer in te leggen en er dán in te gaan lopen.
Dat is nog véél leuker. Koe
(O, wat irritant, midden in de nacht je nest uit om het voer er uit te halen, legt hij er opnieuw voer in en er dan natuurlijk wéér in gaan lopen.)

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:55

moonfish13 schreef:
Je kan 1000000 hamsters gratis ophalen via marktplaats, maar daar gaat het ook niet om.

Gepiep van een molentje? Clown
Het kan altijd erger, die van mij had de irritante gewoonte om er eerst voer in te leggen en er dán in te gaan lopen.
Dat is nog véél leuker. Koe
(O, wat irritant, midden in de nacht je nest uit om het voer er uit te halen, legt hij er opnieuw voer in en er dan natuurlijk wéér in gaan lopen.)

Hahaha, nee daar had ik dan gelukkig geen last van.. Knipoog
Had zo'n metalen radje, dus daar viel alles meteen weer door die gaatjes..

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:59

Ik heb ook nachten niet kunnen slapen hoor, hihi, je gaat je wel hechten aan zo'n beestje.