Enting 2 dieren: dubbe of enkel consult?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vedette

Enting 2 dieren: dubbe of enkel consult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:37

Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ik was van de week naar de dierenarts geweest met twee kittens, een voor de tweede enting, de ander om even te kijken of alles goed is. Geen enting verder of iets. Toch moest ik 1,5 consult betalen. Toen had ik gebeld met de vraag of je voor twee dieren tegelijk 1 of 2 consulten moet betalen. Nee, eentje zou maar hoeven, ik zou het geld teruggestort krijgen. Nu werd ik vanochtend weer gebeld, met de mededeling dat ik het geld niet terugkrijg. Ik zei dat ik dat belachelijk vond, en dat er volgens mij zat dierenartsen zijn die wel 1 consult rekenen. Nou zegt ze, maar als je bij de dokter met z'n tweeën komt wordt er ook dubbel gerekend, want als je dan niet betaald mag je niet eens de drempel over. Ik vond dat eigenlijk appels met peren vergelijken maar dat terzijde.

Hoe dan ook, betalen jullie met twee dieren voor de jaarlijkse enting 1 of 2 consulten?

Hannanas

Re: Enting 2 dieren: dubbe of enkel consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:40

geen idee.

Maar als ik een klein probleempje heb, althans mijn ratten, neem ik er gerust 2 mee voor 1 consult. Betaal dan 1 consult. Maar dat is maar zelden.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:40

Pff lastige vraag. Ik denk dat het per dierenarts anders is. Kan me wel voorstellen dat als je met meerdere dieren komt dat je dan ook per dier moet betalen (waarschijnlijk per dier wat meer is een ander tarief). Jij komt namelijk met twee dieren maar stel als je met 5 dieren zou komen? Dierenarts is evengoed toch die tijd kwijt.

Hoe het eigenlijk gaat als de dierenarts aan huis komt ben ik even over aan het nadenken. Bij ons is dierenarts geweest voor 1 paard en twee honden, volgens mij maar 1x visite op de rekening.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:41

als ik mijn honden en paarden tegelijk laat inenten dan betaal ik 1 consult.
ik laat de veearts altijd komen voor alles tegelijk.
dus 2 paarden en 2 honden inenten gewoon 1 consult van 28 euro.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:45

Bij mijn dierenarts weet ik even niet zo snel, maar volgens mij gewoon 1. Bij mijn veearts zeker weten 1. Maar mijn veearts is grappig, die rekent enkel voorijdkosten, geen consultkosten. Als je dan naar de kliniek toe gaat, zou je denken dat er geen extra kosten zijn. Nee, dan rekent hij opeens consult, gelijkwaardig aan de voorrijdkosten Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:47

1 consult, tenzij er echt iets aan de hand is en de DA moet er meer tijd voor nemen dan de standaard (en ingeplande) 10 minuten. Als het langer duurt vind ik het logisch dat je meer moet betalen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:49

Wij betalen maar 1 consult over het algemeen..

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:55

MandyR schreef:
1 consult, tenzij er echt iets aan de hand is en de DA moet er meer tijd voor nemen dan de standaard (en ingeplande) 10 minuten. Als het langer duurt vind ik het logisch dat je meer moet betalen.

Daar ben ik het volledig mee eens inderdaad. Maar ik was nu nog geen 10 minuten binnen. Bij beide katten straks een enting geven is een kwestie van naald er in, even hartje luisteren, oren en tanden checken en klaar. Ze verdienen er genoeg aan. Een consult is al bijna 33 euro hier.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:57

1 consult, ook al kom je met meerdere dieren je hoeft maar 1 consult te betalen.
Er vanuit gaande dat het inderdaad om een enting gaat.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:00

Als jij binnen 10 minuten weer buiten stond dan dus duidelijk maar 1 consult.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:39

Zou bij mij een duur grapje worden Knipoog jaarlijks 5 paarden enten, ik betaal gewoon 1x consult, dan betaal ik ook nog gelijk contant, aan een rekening heb ik niks, dan rond de DA het ook nog af in mijn voordeel Haha!

Vorige week mijn veulen laten enten en naar mijn merrie laten kijken voor iets heel anders, ook gewoon 1 consult betaald.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:43

Ik betaal 1 consult (25 ex btw) voor 2 paarden enten en tanden doen (wel gewoon de inentingen en kosten van raspen).

Kost mij dan 100 euro.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 06-10-08 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:44

1 consult, dubbele medicijnkosten natuurlijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:45

Ik betaal 1 consult om de hele zooi te laten enten.
Ook pony's van andere eigenaren gaan op mijn rekening zodat we 1 consult hebben. Willen we allemaal apart een rekening betalen we wel allemaal een consult.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:45

4 paarden en 2 honden enten kost 1 x voorrijkosten en 6 inentingen. Ik laat dus wel alles tegelijk enten. Toen ik vorige week belde voor een oogzalfje voor Krypto kwam de vee-dokter eerst even kijken zodat hij zeker wist dat hij het goede voorschreef. Ik hoefde alleen de oogzalf maar te betalen, dus geen voorrijkosten/consult.

Edit: typefoutje
Laatst bijgewerkt door Noppert op 06-10-08 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

WWisecracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:48

Als ik de dierenarts laat komen voor het enten voor de paarden betaal ik 1 keer voorrijkosten en daarnaast het aantal entingen.
Daarom doen wij op stal alle dingen tegelijk bij elk paard omdat dat in kosten scheeld. Misschien is het idd anders als je naar de dierenarts toegaat en 2 dieren meeneemd, en bij beide dieren moet iets anders gebeuren.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:49

Als ik voor een enting naar de dierenarts ga betaal ik voor het eerste dier 19 euro, 2e en 3e dier 10 euro en daarboven niet meer...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:51

Onze dierenarts berekend voor alleen even kijken bij een 2e dier niets. Moet hij behandelen of wat voorschrijven een half consult.

drenthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:51

Ik betaal bij mijn dierenarts dan 1 consult. Mocht ik binnen een paar dagen weer terug moeten betaal ik voor die keer geen consult.
Als de hele beestenboel ingeent moet worden krijg ik zelfs ook nog korting op de entingen. Maar dan zit ik er wel met 3 katten, 2 honden en 5 konijnen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:52

Vorige keer ben ik met 2 ratten bij de DA geweest en toen moest ik maar 1x consult betalen.
Vind het eigenlijk ook niet meer als logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:53

Ik betaal 1consult.Moest laatst de konijnen in laten enten en ik heb toen de hond ook mee genomen omdat die een blaasonsteking had.Uiteindelijk is ze het langst met de hond bezig geweest Bloos .Maar het was maar 1 consult.

als de DA op stal moet zijn voor mijn paarden en die van een stalgenoot betalen we een gedeelt consult.Vandaar dat we alles altijd samen laten enten op stal.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:03

Dit is bij elke dierenarts anders, en dien je ter plekke af te spreken. Ik krijg gelukkig kennelkorting,ik heb 9 katten die jaarlijks geent worden Haha!

Ik heb een keer een dierenarts gehad die mij twee keer visite rekende voor paarden enten, paarden stonden 2 km uit elkaar, rekent die eikel 2 keer visite. Hij was vanaf toen meteen een klant kwijt Knipoog

Hij moest overigens in totaal 7 paarden enten.

Bij mijn huidige praktijk is het zelfs zo dat je vanaf 6 entingen geen visite hoeft te betalen..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:43

Ik betaal voor 2 consulten, maar krijg dan 10,- gezinskorting.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:24

Ik ga meestal met alle beesten gelijk naar de DA voor entingen, tegenwoordig 2 honden en 2 katten. Dan betaal ik maar 1 x consult. Gelukkig maar, het kost al genoeg die DA.

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:52

Nou deze DA is ook een klant kwijt Knipoog
Ik dacht makkelijk te doen door in mijn eigen woonplaats naar de DA te gaan. Scheelt toch weer benzinekosten.
Maar als ik elke keer 2 consulten moet betalen ben ik duurder uit.
Ik heb even rondgebeld en bij de oude dierenarts van mijn moeder betaal je een consult voor het enten van twee katten. Dan is het heen en weer rijden naar IJsselstein nog goedkoper, dan hier in Vianen naar de DA te gaan.
Ik weet dat dat een goede en vriendelijke DA is, ken hem al 6 jaar, en hij heeft echt hart voor dieren.

Toch apart dat het betalen van consulten zo wisselend is en dat er zo veel DA's zijn die gewoon 1 consult rekenen. Snijden de andere DA's zichzelf dan niet in de vingers door meerdere consulten te rekenen? Ik kan me indenken dat als ze een half uur nodig hebben, dat ze meer rekenen, terecht. Maar ze verdienen best veel, en of je nu in de 10 min die gereserveerd worden 1 of 2 beestjes ent, dat zou toch weinig moeten uitmaken lijkt mij?