Ik zoek een medicijn voor een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lindatje

Ik zoek een medicijn voor een hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 20:57

Hallo allemaal,

Namens een collega van mijn vader een vraag. Maria woont in Griekenland en heeft een duitse herder, Sam. Sam begint last te krijgen van degenerative myelopathy. Nadat ze op internet heeft gekeken is ze bij 2 medicijnen terecht gekomen, maar deze zijn niet verkrijgbaar in Griekenland . Heeft iemand enig idee waar ik aminocaproic acid en/of n-acetylcystaine kan kopen?

Alvast heel erg bedankt, want ze zit met dr handen in het haar. Als het uit het buitenland moet komen is dat ook geen probleem. Ze heeft de medicijnen wel in Amerika kunnen vinden, maar het is makkelijker en sneller om het ergens in Europa te kopen.
Laatst bijgewerkt door lindatje op 03-10-08 21:12, in het totaal 2 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ik zoek een medicijn voor een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:58

Misschien een stomme vraag, maar kun je het niet bij een dierenarts halen in Nederland? (Ik ken de medicijn niet)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 03-10-08 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:59

Waarom gaat ze niet in Griekenland naar een goede DA die haar dan een medicijn voorschrijft wat daar te verkrijgen is?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:03

Ze heeft het medicijn voor geschreven maar het is niet verkrijgbaar in Griekenland? Lijkt me eerlijk gezegd toch best sterk, een DA die iets voorschrijft waarvan hij/zij weet dat je het niet kunt krijgen.

Lijkt mij de optie van MandyR erg goed, een goede DA zoeken die wel dingen voorschrijft die te verkrijgen zijn Lachen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 21:03

Ik probeer zo meteen contact op te nemen met een vriendin van mij die dierenarts assistente is, hopelijk kan zij mij verder helpen.

En MandyR, ik neem aan dat ze daar al naar een DA is geweest. Ze heeft goede verhalen over deze medicijnen gehoord, dus ze wil dit graag proberen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:05

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:05

Hopelijk kan je vriendin je verder helpen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 21:05

Nijn schreef:
Ze heeft het medicijn voor geschreven maar het is niet verkrijgbaar in Griekenland? Lijkt me eerlijk gezegd toch best sterk, een DA die iets voorschrijft waarvan hij/zij weet dat je het niet kunt krijgen.

Lijkt mij de optie van MandyR erg goed, een goede DA zoeken die wel dingen voorschrijft die te verkrijgen zijn Lachen

Ja, dit vond ik ook raar, dus heb het even na gevraagd. Ik heb het verkeerd in mijn openingspost gezet, ze heeft ze niet voorgeschreven gekregen. Ze heeft goede verhalen over deze medicijnen gehoord en is er daarom naar op zoek. Wat ze in Griekenland hebben weet ik niet, maar dit iig niet.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 21:11

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:16

acetylcystaine is flumisil en kan je bij de drogist kopen. Zijn bruistabletten tegen vastzittend slijm maar wordt ook gebruikt voor andere ziektes.
Misschien zijn ze ook gewoon in tabletvorm te krijgen maar dat weet ik niet zeker.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 21:49

Hmm flumisil hebben wij in huis, idd bruistabletten. Als dat zou helpen zou het mooi zijn, dat is makkelijk verkrijgbaar hier! Heb je daar goede ervaringen mee?

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:55

Ik ben DA-assistente. Het is inderdaad Flumisil. Wij gebruiken dat ook. Het is een humaanmiddel. Voor zover ik weet, bestaat het niet voor dieren.
Flumisil kan je gewoon bij de apotheek halen (in NL). Succes ermee.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:59

Ja, goede ervaringen. Ikzelf heb het voorgeschreven gekregen. Als anti-oxidant. Ik moest toen wel 3 tabletten van 600 mg terwijl voor slijm ed 1 tablet de max dosering is.
Flumisil is de merknaam van acetylsysteine. precies hetzelfde dus.

je mag me pb-en voor meer info

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 21:59

Clovertje schreef:
Ik ben DA-assistente. Het is inderdaad Flumisil. Wij gebruiken dat ook. Het is een humaanmiddel. Voor zover ik weet, bestaat het niet voor dieren.
Flumisil kan je gewoon bij de apotheek halen (in NL). Succes ermee.

Maar dat is dan in bruistablet vorm. Is dit aan een hond te geven, of moet ik op zoek naar, wat judith_irene, tabletten?

judith_irene schreef:
Ja, goede ervaringen. Ikzelf heb het voorgeschreven gekregen. Als anti-oxidant. Ik moest toen wel 3 tabletten van 600 mg terwijl voor slijm ed 1 tablet de max dosering is.
Flumisil is de merknaam van acetylsysteine. precies hetzelfde dus.

je mag me pb-en voor meer info

Dankjewel! Ik ga het doorgeven!

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:05

Of er gewone tabletten bestaan weet ik niet zeker, kan ook zijn dat er een soort hoestdrankje van bestaat. Er staat mij iets bij dat het ook nog in een andere vorm te krijgen was.
Ikzelf heb bruistabletten gebruikt.

Voor de hond zou je het kunnen oplossen in zijn drinkwater, afhankelijk van het merk zit er een zoet smaakje aan.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 22:07

Top! Ik ga het snel vertalen en naar d'r toe sturen!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:15

Wij hebben het op de praktijk in poeder in zakjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:17

zit ook in een pilletje, heb ze toevallig in huis.

Toch zou ik niet snel een hond medicijnen geven die ik zelf heb uitgezocht. De studie tot dierenarts duurt niet voor niks 6 jaar.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 22:25

Maar Clovertje is DA-assistente en zij zegt het ook te gebruiken, ik neem aan dat dat dus wel goed zit. Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:26

Maar als het wel goed zou zitten, waarom is het er dan alleen in humane vorm?
Niets ten nadele van de adviezen die je krijgt om het wel te gebruiken, maar denk dat dit wel iets is om over na te denken Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:28

Houd er wel rekening mee dat je medicijnen vaak niet zomaar even op kan sturen naar een ander land. Helemaal als het in poedervorm is..........
En medicijnen die in NL volop verkrijgbaar zijn, kunnen in Griekenland verboden zijn dus ook dat even na kijken voordat je het op stuurt.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:37

ik zou er niet van uit gaan dat flumicil werkt.... dit is een slijmoplosser voor de luchtwegen persoonlijk heb ik er geen ervaring mee maar ik kan me haast niet voorstelling dat het iets gaat helpen voor het rugprobleem van deze hond en eventuele uitval/verlammings verschijnselen en voor zover ik weet zijn er geen medicijnen die dit kunnen oplossen maar alleen maar wat kunnen vertragen en of verzachten dus ach proberen kan altijd maar over gaat het niet........

Je kan natuurlijk altijd een DA in NL bellen en het probleem uitleggen en kijken of ze nog tips en eventueel medicijnen hebben maar voor zover ik weet is er bij de dierenarts waar ik werk geen behandel methode voor degeneratieve myelopathie maar eerder de pappen en nathouden methoden....... je kan van tevoren gewoon niet zeggen hoe de hond er op reageerd.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 22:41

Nijn schreef:
Maar als het wel goed zou zitten, waarom is het er dan alleen in humane vorm?
Niets ten nadele van de adviezen die je krijgt om het wel te gebruiken, maar denk dat dit wel iets is om over na te denken Lachen

Oh ja absoluut! Je hebt gelijk hoor Knipoog. Maar ik heb hier zelf 0,0 verstand van, dus ik geef alle informatie gewoon door die ik krijg.

Mjay schreef:
ik zou er niet van uit gaan dat flumicil werkt.... dit is een slijmoplosser voor de luchtwegen persoonlijk heb ik er geen ervaring mee maar ik kan me haast niet voorstelling dat het iets gaat helpen voor het rugprobleem van deze hond en eventuele uitval/verlammings verschijnselen en voor zover ik weet zijn er geen medicijnen die dit kunnen oplossen maar alleen maar wat kunnen vertragen en of verzachten dus ach proberen kan altijd maar over gaat het niet........

Je kan natuurlijk altijd een DA in NL bellen en het probleem uitleggen en kijken of ze nog tips en eventueel medicijnen hebben maar voor zover ik weet is er bij de dierenarts waar ik werk geen behandel methode voor degeneratieve myelopathie maar eerder de pappen en nathouden methoden....... je kan van tevoren gewoon niet zeggen hoe de hond er op reageerd.

Klopt, en de medicijnen waar ik dus naar op zoek ben, hebben die functie.

Het duizelt me wel een beetje van alle informatie, dus ik ga het even op een rijtje zetten en nog wat extra na vraag doen.

Heel erg bedankt iedereen voor de reacties en het mee denken! Ja
Laatst bijgewerkt door lindatje op 03-10-08 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 22:43

Naast de slijmoplossende werking is het ook een anti-oxidant. vandaar dat er voor dit middel gekozen wordt.
Ikzelf heb ook een ziekte met uitvals/ verlammingsverschijnselen en bij mij werkt flumisil prima(als anti-oxidant), alleen heb ik een veel hogere dosering dan wanneer het voor slijmoplosser gebruikt wordt. Bijkomend voordeel: ik ben nooit verkouden in de periodes dat ik flumisil gebruik Haha!

Ik gebruik voornamelijk flumisil in slechte periodes of wanner verergering van mijn ziekte verwacht kan worden, eigenlijk meer preventief dus.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:42

Bij ons op de praktijk wordt het niet heel vaak gebruikt, alleen wanneer er geen andere keuze is, of andere veterinaire medicijnen geen oplossing (kunnen) bieden en alleen op advies van een DA, wij geven het als assistentes nooit zomaar mee ofzo omdat iemand het heeft gelezen op internet.

Ik denk dat je het best wel advies kan vragen aan een DA over de dosering e.d.. De meeste praktijken hebben wel telefonische spreekuren (bij onze praktijk gratis, dat hoeft niet perse bij alle praktijken zo te zijn)