Dieetvoer bij blaasgruis kat. Diverse merken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Dieetvoer bij blaasgruis kat. Diverse merken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 10:23

Mijn kat is zojuist genezen van blaasgruis, maar ik wil dit in de toekomst natuurlijk voorkomen. Nu heb ik meerdere merken gezien, graag hoor ik jullie meningen/ervaringen.

Eukanuba - Urinary Stravite

Purina - Cat Chow Urinary Tract Health

Prins - Vitalcare Cat Struvite

Hill's - C/D

Van de laatste heb ik nu een proefzakje en een blikje, die lijken beide katten lekker te vinden. Maar Hill's is wel aan de prijzige kant, dus wellicht dat de andere merken ook goed genoeg zijn?

Ik hoor het graag Lachen

Pantykous

Re: Dieetvoer bij blaasgruis kat. Diverse merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:26

Ik heb even voor je getemd, dit hoort bji Beestenboel. Ik heb er verder geen verstand van, maar succes met je kat! Lachen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:28

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:29

Wij hebben zelf goede ervaring met Eukanuba. Niet in het geval met blaasgruis, maar als 'gewone' voeding. Onze katten krijgen nl. goede brok ipv. blikvoer/normale brokken. Eukanuba vinden ze tot nog toe het lekkerst. Kwalitatief is het voer ook prima. Volgensmij heb je bij je dierenarts ook voer tegen blaasgruis, weer andere merken dan die jij noemt. Verder is het een kwestie van proberen welke je kat lekker vind. Succes!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:33

Royal Canin: urinary.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:35

Royal Canin heeft 2 soorten, een als onderhoud als het verder over is en ter voorkoming van nieuwe gruis en 1 als je kat blaasgruis heeft. Mijn vriendin voert dit ook en het werkt echt erg goed. Denk dat het wel via de DA of betere speciaalzaak verkrijgbaar is.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:40

tamary schreef:
catlovers gold
is bv hier te bestellen:
http://www.careforpets.nl/catloversgold.html

Inderdaad heel goed voer, zij hebben diverse soorten. Onze hond krijgt Dogloversgold en de katten Casa Fera Kat Sensitive. Van onze katten hebben er drie regelmatig blaasproblemen gehad, zelfs met voer van de DA. Met dit voer, wat wij nu ruim 6 maanden voeren, gaat het geweldig. Veel katten schijnen overgevoelig te zijn voor granen en helaas zit dit als hoofdbestandsdeel in bijna alle commerciele merken. De volgorde van de genoemde ingredienten op de zak is ook de volgorde waar het meest van in zit. Wordt granen als eerste genoemd dan zit daar dus het meest van in.

Veel succes!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:58

Hier ook Royal Canin gehad bij een kat met blaasproblemen. Overigens voeren wij alleen maar Royal Canin aan de katten. 3 soorten brokjes door elkaar, zodat ze van alles war binnen krijgen. Ja

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:02

[LZP] > [BB]

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:47

Hier geven we eigenlijk altijd Royal canin of Hill's als ze de specific niet lusten.
Zeker bij blaasgruispatienten heb ik liever de echt goede merken Lachen
Dit eten ze overigens erg goed Ja

Kenay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:52

Hier krijgen ze techni-cal Urinary health. En dat werkt ook goed.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:57

1 van mijn meiden krijgt Hill's. OP advies van en alleen te koop bij de DA. Eerst had ze wat problemen, heb ik dat voer ongeveer 4 maanden gevoerd maar omdat hij zusje ook regelmatig ervan snoept en door mijn eigen laksheid was ik weer begonnen met 'gewoon voer'. Vorig jaar zat ik dus weer met Penotti bij de DA, ze had blaasontsteking en blaasgruis. Kreeg antibiotica en meteen speciaal voer. Huppa, 90 euries...Het poesje leefde na haar kuur dúsdanig op dat ik echt denk dat ze echt pijn heeft gehad.

Nu staat ze constant op Hill's CD en kost het me 22 euro in de 5 a 6 weken voor een zakje voer van 2 kg. Ze krijgt alleen brokken. Vlees geef ik niet (meer water dan voedzaam) en af en toe een blikje tonijn met zijn tweetjes. Haar zusje, Piaffe, snoept er af en toe wat van maar ik heb het ze aardig kunnen leren. Voor Piaffe ben ik net zo lang op zoek geweest naar een voermerk dat ze zo lekker vindt dat ze niet meer eet van het voer van Penotti.

Het is me die 22 euro wel dubbel en dwars waard. Ten eerste omdat je weet waar je aan begint als je dieren neemt en ten tweede omdat ik niet meer wil dat ze ooit nog pijn heeft (het is me toen niet zo opgevallen, dacht dat ze gewoon wat rustiger was geworden in gedrag). Ze zien er allebei toppie uit en dat wil ik gewoon zo houden, dus ik blijf gewoon de Hills via de DA voeren...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 13:00

Van Hill's weet ik dat het goed spul is en ze lusten het beiden. Vanmiddag ga ik dan nog even informeren naar Royal Canin.

Bedankt!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:05

Hey Mayo Haha!
Onze kat krijg Hill`s CD droogvoer. Is iets in de 50 Euro voor 5 kg geloof ik, en hij doet het er erg goed op. Ja
Onze andere katten krijgen gewoon normaal Whiskas, op een andere plek, om te voorkomen dat ze elkaars voer eten! Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:11

Overigens is het niet erg om de andere katten van dit voer mee te laten eten.
Zolang het de C/D is of de urinary is dit geen probleem.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:17

youngster schreef:

Klopt als een bus...maar het wordt op den duur wel een beetje prijzig in je portemonnee...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:20

Royal Canin Urinary Ja

Je moet niet gaan bezuinigen op het voer van een kat die net ziek is geweest, dus geen voer kopen uit een dierenwinkel. Hill's is goed voer voor 'gezonde' katten, maar ze hebben geen voer wat enkel op recept te krijgen is zoals RCU. Dat geldt overigens voor alle merken die je in je beginpost noemt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:20

Of ASD, maar die is nog duurder dan RCU Lachen

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:29

je hebt ook nog van trovet en specific, zijn wat goedkopere merken.
verkopen we ook in de DA praktijk,
(naast de dure hills en royal canin)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:31

Prins Struvite werkt oplossend en voorkomend (gruis dan, de stenen kunnen niet oplossen).
Is een smakelijk dieet en ze mogen het dus onderhoudend blijven eten. Ze hebben hier ook blikvoer van.
Ik vind Prins een erg betaalbaar en goed alternatief voor mijn klanten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:33

Van RC Urinary bestaan trouwens ook maaltijdzakjes (95ct per stuk of 12 voor € 10,50), vinden mijn katten ook heerlijk ter afwisseling.

En ik heb Chinese kruiden die je kunt voeren, werkt ook oplossend (stenen tot 1cm) en voorkomend.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:34

je moet niet vergeten dat je van dat voer van de dierenarts vrij weinig hoeft te geven (Hills C/D). die van ons heeft 1 blaasgruis gehad, maar alle 3 de katten zitten eraan, elk een handje per keer, 2 keer per dag. en ze lusten het graag!
Er is ook nog voer wat nog iets zuurder is (E/F?), maar dat eten ze dan weer liever niet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:17

RC Urinary en eventueel later als onderhoud Young Male. (Is er ook voor oudere katten).
Zijn beide erg goed en heb er goede ervaringen mee. Het is prijzig maar je voert er minder van. Van beide soorten is er ook vlees in zakjes.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:19

Imago01 schreef:
youngster schreef:

Klopt als een bus...maar het wordt op den duur wel een beetje prijzig in je portemonnee...

Wordt inderdaad een duur geintje en daarbij merk ik dat mijn mee-etende kat ook dikker is geworden. De urinary van Royal Canin schijnt wel een dikmaker te zijn, dus je moet er heel weinig van voeren.
Overigens doet het wel wat het belooft; mijn katertje doet het er weer hartstikke goed op!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:27

Royal Canin is zowiezo wel dikmakend. Maar het ligt er maar net aan hoeveel je ervan geeft natuurlijk Lachen
Er zit veel meer in dan in de goedkopere voeders. Alleen je hebt wel de garantie dat de kwaliteit continue gelijk is. Bij blaasgruispatienten is het wel verstandig dit hun hele leven te blijven geven. Zoiets kan altijd terugkomen, en vaak gebeurd dat ook. Bij katers is dit zeker een groot en veel voorkomend probleem.