Wat mijn ouders en zusje nu weer in hun hoofd hebben gehaald...
Ze beweren dat ze vrijdag, in de dierenwinkel een mannetjes konijn, en een schildpad hebben gereserveerd. Nu loop ik al een half jaar om een nieuw konijn te zeuren (hok staat al bijna een jaar leeg) en we wouden graag een franse hangoor en nu gooien ze opeens alles om?

Ik ben echt zo kwaad.
Op het moment heb ik 1 rat, die van mijn zusje is ingeslapen. We hebben besloten geen nieuwe rat te nemen, ivm de allergie van mijn vader. (Wat we niet wisten toen we ze kochten.) De rat is al 2, en heeft er vrede mee om alleen te zijn.
Alleen, nu snap ik niet waarom ze buiten mij om opeens die beesten nemen? En dan komen ze ook nog eens met: "ja maar het zijn onze beesten, jij mag er niet voor zorgen want jij hebt bewezen dat je dat niet kan!"
Pardon? Ik weet dat ik bij het laatste konijntje niet altijd in staat was om haar hok te verschonen, en het dan aan mijn zusje vroeg, maar daar had ik een verdomd goede reden voor. Was zo ziek als een hond, kwam omdat ik pfeiffer had. En dan is het niet gezond om zo'n gigantisch groot hok uit te gaan mesten. Ik kon het ook gewoon niet meer, had geen kracht in m'n armen.
Maar, omdat haar maatje overleden was (mijn konijn, doordat mijn moeder weigerde er mee naar een da te gaan toen ze ziek was) heb ik wel hele middagen bij haar gezeten, haar gekroeld, aandacht gegeven, haar langharige vacht geborsteld. Denk maar niet dat m'n zusje dat deed, s'winters, in de kou.
Maar het ergste vind ik, dat ze één konijn willen, en dat dat een mannetje is. Ik vind het sneu om het beest alleen te houden, nee, ik vind het dierenmishandeling. Dat beestje heeft een maatje nodig.
Dus of 2 vrouwtjes, of een vrouwtje en een gecastreerd mannetje. Maar nee, ik loop te zeuren en ik moet opdonderen?

Bovendien, wat moeten ze met een schildpad? Die beesten worden vast hartstikke snel ziek, we hebben geen ervaring met tropische diersoorten, en dus ook niet met de voeding. Ik ben bang dat hij de verkeerde voeding krijgt, en een vervormd schild krijgt ofzo.
Wat moet ik hiermee? Hoe maak ik ze duidelijk dat ze echt verschrikkelijk achterlijk en egoïstisch bezig zijn? Of moet ik hopen dat ze toch een grapje maken? (Ze deden een paar keer een beetje raar....

Sorry voor het lange verhaal, maar ik kan dit echt niet hebben. Ik ben als de dood dat het helemaal misgaat, zit nu al bijna te janken omdat ik dit niet kan hebben. Heb door hun al genoeg beestjes verloren.