Chiqa schreef:Heeft niets met moeite kosten te maken hoor, maar ik ga toch echt mijn kat niet oplsuiten, dán ben je geen kat waard, maar dat is mijn mening.
Misschien moet je dan eens na gaan denken of je wel op de juiste plek woont om katten te houden zoals jij dat wil?
Als je een kat gewoon zijn gang wilt laten gaan dan moet je op een boerderij gaan wonen waar anderen geen last hebben van jou huisdier.
Woon je daar niet dan lijkt het me de normaalste zaak van de wereld dat je rekening houdt met je buren en dus zorgt dat jouw kat niet in hun tuin komt.
Honden zouden ook liever gewoon lekker op straat rommelen, iets wat in de jaren 70 hier ook nog vrij normaal was overigens.
Maar ik wil jou weleens horen als ik mijn honden lekker in jouw tuin laat aanrommelen.
Je hoort nu zo vaak dat mensen ongeloofelijk overlast ondervinden van katten in woonwijken dat het wachten is op een wet die gaat verbieden dat katten nog zomaar los mogen lopen.
Net zoals het in de jaren 70 met de honden is gebeurd.
En dat is dan mede te danken aan de katteneigenaren die vinden dat hun kat gewoon overal overlast mag bezorgen.
En ik hoop van harte dat geen van de mensen die hier vinden dat een kat gewoon in andermans tuin mag komen niet gaan janken als een van mijn honden een kat doodbijt die hier nog in de tuin komt.
Heb het altijd kunnen voorkomen omdat ik ook kattenliefhebber ben, maar eens is de maat vol.