Vis nog niet dood?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jana_en_Ik

Vis nog niet dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:08

Beetje een luguber topic, maar goed..

Ik trof mijn sluierstaart vanmiddag ziek aan. Beestje zwom niet meer, zonk naar de bodem e.d. Omdat ik dat ook zielig vond hem te laten lijden, heb ik em op aanraden van een vriendin op het droge gelegd. Onwetend, dacht ik dat ie zo wel snel weg zou zijn. Echter, nu ruim een uur later, beweegt het beest zijn kiewtje nog steeds lichtjes?! Issie nou inmiddels dood of hoe zit dat? Ik voel me nu weer heel schuldig dat het zo lang blijkt te duren en em onthoofden oid durf ik niet.. Bloos

Issie nou weg of nog niet??

Jester_

Re: Vis nog niet dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:09

Kan je hem niet doodmaken? Met bijv een mes.

Ohh wat klinkt dit ruw Bloos

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:10

Ik geloof dat uit het raam gooien nog een mijnder pijnlijke dood zou zijn geweest.. Bloos

Als hij nog ademt, voor zover dat kan, is hij nog niet dood?..

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:11

Je moet hem in een handdoek doen en dan één keer heel hard op de grond slaan. Klinkt ook een beetje luguber, maar het is wel snel gebeurd Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:11

Met een mes de kop afhakken was een snellere en diervriendelijkere dood geweest...

IK zou alsnog voor de zekerheid de kop afhakken, hoe luguber ook ...

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:12

Klinkt heel cruw, maar misschien met een hamer op zn kop slaan ofzo Bloos Bloos Bloos

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:12

Dacht misschien aan een stuiptrekking ofzo? maar niemand overleeft toch een uur zonder fatsoenlijke zuurstof?

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:13

Ik vond het al zo sneu (ja ben beetje emotioneel ook voor me vissie) en zei dat ie moest opschieten, maar vrees dat ik dan toch maar het zekere voor t onzekere ga nemen :|

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:13

het schijnt dat je ze in de vriezer kunt leggen? Dan zijn ze schijnbaar heel snel dood...

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:14

OMG!!! zoiets doe je toch niet!!!!! Boos!
Het beest mankeert iets aan zijn luchtbelletje in zijn buik (ja, er is een woord voor maar weet even niet wat) Daardoor moet het heel veel moeite doen om omhoog te komen, en blijft het liever op de bodem liggen, voor zover ik weet heeft het dan geen pijn, het is aleen maar moe! De verstikkingsdood daarentegen is übergemeen en harstikke pijnlijk!! Boos!
Laatst bijgewerkt door watdanhe op 22-09-08 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:14

vind hem op het droge leggen eerlijk gezegt ook wel zielig Bloos

toen er een ziekte in mijn kom met guppy heerste heb ik ze op de grond gelegd buiten en er een baksteen op laten vallen.
vond ik ook niet erg prettig om te doen, maar ze zijn wel meteen dood.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:15

Je had hem beter in een bakje water kunnen doen en dan in de vriezer neerleggen. Dan raken ze eerst in een soort slaap door de kou en vriezen dan alsnog dood. Teminste zo deed ik het...

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:15

Aaah bah had niemand ff kunnen zeggen dat het beest uit elkaar zou spatten als ik em in een handdoekje doe :'( Nu issie iig zeker dood...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:16

Iewl ROFL

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:18

Mijn ervaring was tot nu dat een vis die ook maar iets van afwijking vertoont het niet lang overleeft. Zijn staartje zag er inmiddels ook anders uit... net als ooit een vis in me vorige aqua en die ging binnen een middag dood. Dus dat wilde ik em besparen.. Ga maar eens die vriendin op dr donder geven :S Dit is achteraf wel erg rot geweest! Dacht dat dat snel zou gaan bij een visje... Iig nog een aantal beter tips voor de toekomst mocht het nodig zijn...

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:19

Best grappig dit topic eigenlijk XD
Whaha ,
Klinkt meschien wel kruw , maar als jullie over een paar weken of dagen ofzo dit alles nalezen lachen jullie je kapot Tong uitsteken
Arm vissie ,, RIP..

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:20

leg hem in de vriezer,echt waar dan stopt z'n hartje er snel mee.
ps waarschijnlijk heeft hij inderdaad lucht in zijn buikje,dan moet je hem eigenlijk(als hij nog te redden valt Clown )in een klein bakje doen met een klein laagje water.
dan kan hij op adem komen en heb je grote kans dat hij over een paar dagen gewoon weer vrolijk rond zwemt Haha!
dit alles komt omdat ze dus te vaak aan de opervlakte komen omdat je water niet zuurstof rijk is of omdat hij te snel eet.
dus haal zinkend voer en meer plantjes,met een beetje mazzel gebeurt het dan niet meer OK dan!
tjeemig lijk wil een vis deskundige!hi hi maar heb dit van de dierenarts gehoord want ik heb dus als een muts met m'n visje in een bakkie op schoot in de wachtkamer gezeten!
hi hi wat een giller
Laatst bijgewerkt door plientjedres op 22-09-08 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Raggel

Wat heb je nou met hem gedaan?

watdanhe

Je kon je visje trouwens ook in bier leggen Tong uitsteken werdt ie een beetje gek van, en gaat vanzelf dood als je hem dan ook nog eens in de vriezer legt,, omdat ie dan een beetje gek in zijn hoofd is voelt ie er toch niks van Tong uitsteken

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:21

sorry hoor ik vindt dit pure dierenmishandeling Boos! het dier een uur op het droge???? dat zou het zelfde zijn als jij een uur onder water Bloos had hem id doodgeslagen of laten doen maar het beessie zo laten creperen

esthertjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:22

Ja , maar zij wist zelf niet wat ze anders moest doen , dit was zeker niet haar bedoeling :|

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:23

Het beste kan je hem in de een bakje water doen (uit zijn aquarium) en dan in de vriezer zetten. Dat is wat wij meekregen tijdens mijn opleiding dierverzorging.

Doordat de temperatuur in de vriezer omlaag gaat en de vis de temperatuur van zijn omgeving aanneemt zal hij snel en pijnloos dood gaan.

Op het droge zetten is juist weer een erge kwelling omdat je dan de vis uit zijn omgeving (water) haalt en dat levert veel stress op en daar gaat het diertje tegen vechten. Dat heb je in de vriezer leggen niet.

Het klinkt wel stom maar dat is wat wij hebben meegekregen en het klinkt erg logisch Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:24

In bier Nors opkijken

gewoon in de vriezer dan zijn ze zo weg en voelen er niets van Knipoog

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:26

esthertjuh_ schreef:
Ja , maar zij wist zelf niet wat ze anders moest doen , dit was zeker niet haar bedoeling :|

tot die tijd had ze het beestje beter in zn kom laten zitten, mn maag draait hier van om echt!!! gaan jullie ook zo met paarden om??? sorry dit diertje is ook een levend wezen MET GEVOEL Boos!

en dan in de vriezer tjee zeg hebben jullie zelf wel eens in een vriezer gezeten!!!!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:27

en toch is de vriezer de meest vriendelijke optie
je kunt een vis moeilijk een spuitje geven marialva Lachen
het duurt geen uren het dier is dan zo dood
Laatst bijgewerkt door Lontje op 22-09-08 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt