Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 14:31

Roedel gaat sowieso uit elkaar. M’n andere hond is erg oud en gaat goed met mijn BC. Echter niet zo goed met de honden van mijn schoonouders. Die spelen te ruig voor haar. Oude hond gaat naar schoon-grootouders :) zij hebben ook een hoogbejaard hondje en die twee gaan erg goed samen.
De BC gaat dan weer niet met het bejaarde hondje van grootouders maar wel met de honden van schoonouders :))

Edit. Als we door de weeks op bezoek gaan bij grootouders gaat de oude hond gezellig mee en blijft BC thuis. Als de op bezoek gaan bij vriend zn ouders gaat BC mee en blijft oude hond thuis. Geeft eigenlijk nooit problemen en zo leren ze ook dat ze niet alles samen kunnen doen.

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:33

Dan zou ik doen waar jij een goed gevoel bij hebt.

Ik zou ze zelf liever naar mijn ouders brengen, zou voor mij vertrouwder voelen.

Anoniem

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:38

Deels een beetje een herkenbaar verhaal maar ik zou het zeker niet doen.
Mijn oudste kat woont sinds 16 december bij mijn moeder en zij vroeg gisteren ook hoe ze dat moest doen met oud en nieuw omdat ze dan weg is.
Ik floepte er zelf eigenlijk uit ze kan anders ook wel hier komen, zodra ik het had gezegd verbeterde ik mezelf en zei ik nee dat is niet verstandig, ze begint daar net te wennen en dan is ze weer 3 dagen hier en dan weer bij mijn moeder. Is niet verstandig.
Dus ik zou het in dit geval met je hond ook niet doen, als het oude baasje hem nog wel wil zien zou ik eerder uitnodigen om een keer bij jullie langs te komen, maar laat de hond goed wennen bij jullie zodat het niet als het oude baasje er is ineens raar word dat die weg gaat zonder de hond.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 14:42

Ik heb hem een berichtje gedaan met de vraag of hij zin heeft om haar een weekendje te logeren hebben. Kan goed zijn dat hij al plannen heeft of bezoek etc waardoor het niet kan. Laat de keuze aan hem.
Hond is erg aanhankelijk naar mijn vriend en mij dus ben niet per se bang dat ze ons plots niet meer leuk gaat vinden haha. Maar gezien ze nogal gevoelig is tov vreemden is het misschien wel fijn om bij een bekende te logeren ipv schoonouders. Die ziet ze wel eens maar heeft ze niet zo veel ‘contact’ mee.

Ik laat jullie nog weten wat het wordt :). Bedankt voor de inzichten en tips.

MagicMuffin

Berichten: 265
Geregistreerd: 05-04-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:42

Wat mij zorgen zou geven als ik in deze situatie zat, is of het duidelijk is voor het vorige baasje dat de hond niet meer zijn hond is. Als jullie goed contact met elkaar hebben gaat hij zich dan niet teveel met de hond bemoeien alsof het nog steeds zijn eigen hond is? Als de hond een weekendje kan logeren, kan hij de volgende keer ook wel een weekje komen logeren bijvoorbeeld.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 14:44

Nee hij bemoeit zich helemaal niet, dat zou ik inderdaad ook niet fijn vinden. Maar hij volgt haar wel op facebook etc en geeft dan ook aan het erg leuk te vinden om haar nog te kunnen volgen en dat het hem een plezier doet om te zien dat ze het naar haar zin heeft. Heeft zich nog nooit ook maar ergens mee bemoeid etc.

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 14:46

Het logeren kwam eigenlijk ook gewoon ter sprake omdat we hem toevallig tegen het lijf gelopen waren en hij zei erg blij te zijn om haar nog een keertje te zien. Daarna heb ik internet doorspit en hem een tijd later, na goed contact, gezegd dat ze gerust wel eens mag logeren als wij er niet zijn, ALS hij daar zin in had. Hij had aangegeven dat wel fijn te vinden en dat ik hem een berichtje mocht doen indien ‘nodig’.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:47

MissYvette4u schreef:
Wat vindt zijn vrouw er van aangezien zij 1 vd redenen was dat de hond moest vertrekken?

Inderdaad! Dan zit die vrouw toch weer met de voor haar te drukke hond?

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 14:49

Toen ze de hond hadden ging man nog werken en was zij vaak alleen thuis met de hond. In de weekends als man er wel was ging alles gewoon goed en had ze er geen ‘last’ van om grof te zeggen. Ondertussen is de man sinds een paar weken ook op pensioen.
Zoals al gezegd, de vrouw heeft er geen probleem mee om ze een weekendje op bezoek te hebben, zolang haar man er is om haar uit te laten en te spelen etc, en ze na een paar dagen ook terug weg gaat

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:49

Ik zou het niet doen.
Door de vrouw van meneer in kwestie moest hond naar het asiel,wat als ze je hond gelijk weer zat is?mag je hem dan per direct komen halen of gaat ze geirriteerd naar je hond lopen doen.
Nee sneu voor de man maar alleen door de vrouw zou ik het absoluut niet doen.

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:51

Hoeft op zich geen probleem te zijn.
Mijn moeder is ook gek op de hond. Maar uitlaten kan ze lichamelijk niet. Mijn vader laat de hond uit. Maar ze knuffelt er wel.wat op los.

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 14:53

Ik zou de hond naar de schoonouders brengen. Hij is het daar gewend en heeft een maatje. Ik zou ex baasje als plan b houden. Ik denk dat de hond beide plaatsen als vertrouwd aanziet, maar aangezien je de huissituatie van de ex eigenaar niet kent zou ik het moeilijker aandurven. Zou dan toch eens zijn vrouw willen bellen om te horen of ze er voor een weekendje echt geen bezwaar op heeft. De hond moet zich toch wel gewenst voelen en bij een ruziend koppel zitten is alles behalve gezellig :+

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 14:53

Toen ze in het asiel zat gingen ze haar voor de weekends ook soms ophalen en ging ze de maandag terug. Zoals ik al zei is dat geen probleem. Vrouw is ook een fijn mens. Misschien klinkt ze als een heks door mijn verhaal maar zo zit het niet. Daarover gaat de vraag dan ook niet.... ging er mij puur om hoe m’n hond het zou ervaren. Terug naar oude baasje, maar aan de andere kant ook wel logeren in een vertrouwde omgeving.

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:02

Ik vind t een fantastisch idee om de oude eigenaar een weekendje te gunnen met de hond die hij waarschijnlijk zo mist....

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:06

Ts als jij er een goed gevoel bij hebt, gewoon doen. Ben benieuwd hoe de oude eigenaar reageert :)

Ik ken ook iemand die hond weg moest doen en er ook af en toe op past, gaat goed. Nieuwe baasjes blij, oude baasjes blij en hond blij.

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:13

Idd,iedereen die zegt van 'niet doen,zo sneu en verwarrend voor de hond',vermenselijken die hond gewoon.
Een hond denk echt niet in hele theorieën zoals mensen.
Ik had ooit een cavaliertje.
Beestje had het ok,maar was enorm onzeker(was een broodfokteefje geweest).
Ze leefde tussen mijn andere honden.
Toen had ik ook mensen die ervoor zorgden als ik op vakantie was.
Het klikte zoooo goed met hen dat ik zag dat zij haar meer konden bieden dan ik,en ze is naar daar vertrokken en nog enkele keren bij mij geweest toen hun op vakantie gingen.

Alles ging vlot en goed.

Het zijn hier allemaal mensen waar een hond positieve associaties mee heeft,die maakt daar geen probleem mee.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:26

Ik denk dat het een fantastische oplossing is. Ik denk niet dat de hond er zoveel moeite mee zou hebben. Ik meende ook ooit eens gehoord te hebben dat honden zich niet aan een huis hechten maar aan de baas. En de hond kent degene al goed, en het huis daar ook wel. Zou wel heel raar moeten gaan als er problemen achterweg moeten komen denk ik. Maar jij kent de hond en de oud eigenaren het beste.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:32

Juist een goede oplossing! Lief dat je het hem gunt. En je weet zeker dat hij goed terecht komt.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hond logeren bij vorige baasje, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:43

Wat een super mooi gebaar ts! Ik denk dat je de man in kwestie erg gelukkig maakt.

Honden zijn idd slim en passen zich goed aan, ze weten precies wie hun baas is

rockwitch

Berichten: 11733
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:43

Wij hebben sinds een aantal weken een hond, die heeft een paar weken in de opvang gezeten bij iemand hier in de buurt en ze gaat nog bijna elke maandag met haar mee met de uitlaatservice. In juni gaan wij 2 weken op vakantie en gaat ze 2 weken in de vakantieopvang bij dat opvangadres. Ik zie daar echt geen problemen in. Zou het dus gewoon doen, het is maar een weekendje.

Zoolgangster

Berichten: 9602
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:47

Noblesse_ schreef:
Toen ze in het asiel zat gingen ze haar voor de weekends ook soms ophalen en ging ze de maandag terug. Zoals ik al zei is dat geen probleem. Vrouw is ook een fijn mens. Misschien klinkt ze als een heks door mijn verhaal maar zo zit het niet. Daarover gaat de vraag dan ook niet.... ging er mij puur om hoe m’n hond het zou ervaren. Terug naar oude baasje, maar aan de andere kant ook wel logeren in een vertrouwde omgeving.


Dat is voor het eerst dat ik van zoiets hoor, dat een asiel de oude eigenaar een afstandsdier meerdere malen een weekend naar huis mee laat nemen. (klopt dat verhaal wel, ik zou navraag doen bij het asiel).

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:53

tengeltje11 schreef:
Idd,iedereen die zegt van 'niet doen,zo sneu en verwarrend voor de hond',vermenselijken die hond gewoon.
Een hond denk echt niet in hele theorieën zoals mensen.
Ik had ooit een cavaliertje.
Beestje had het ok,maar was enorm onzeker(was een broodfokteefje geweest).
Ze leefde tussen mijn andere honden.
Toen had ik ook mensen die ervoor zorgden als ik op vakantie was.
Het klikte zoooo goed met hen dat ik zag dat zij haar meer konden bieden dan ik,en ze is naar daar vertrokken en nog enkele keren bij mij geweest toen hun op vakantie gingen.

Alles ging vlot en goed.

Het zijn hier allemaal mensen waar een hond positieve associaties mee heeft,die maakt daar geen probleem mee.


Dit idd. Mijn vorige hond had wel 5 huizen. Geen enkel probleem. Dat ze het al kent is een pluspunt. Een hond is geen kat, ze kunnen vaak makkelijk uit logeren. Ik zou het meer laten afhangen van hoe goed je de mensen kent, etc.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:53

cinniz123 schreef:
Ik zou het niet doen.
Door de vrouw van meneer in kwestie moest hond naar het asiel,wat als ze je hond gelijk weer zat is?mag je hem dan per direct komen halen of gaat ze geirriteerd naar je hond lopen doen.
Nee sneu voor de man maar alleen door de vrouw zou ik het absoluut niet doen.



Ik denk dat jij geen idee hebt hoe het is om voor een border collie te zorgen. Dat is iets anders dan 3x een blokje om en een uurtje naar het bos. Dat kan prima voor een periode, maar ze worden gewoon strontvervelend als ze geen taak krijgen. Gevolg is dat ze thuis hun schaduw achterna jagen, of fietsers, auto's, of andersoortig raar gedrag gaan vertonen.

Sansevieria
Berichten: 4204
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:57

Zoolgangster schreef:
Noblesse_ schreef:
Toen ze in het asiel zat gingen ze haar voor de weekends ook soms ophalen en ging ze de maandag terug. Zoals ik al zei is dat geen probleem. Vrouw is ook een fijn mens. Misschien klinkt ze als een heks door mijn verhaal maar zo zit het niet. Daarover gaat de vraag dan ook niet.... ging er mij puur om hoe m’n hond het zou ervaren. Terug naar oude baasje, maar aan de andere kant ook wel logeren in een vertrouwde omgeving.


Dat is voor het eerst dat ik van zoiets hoor, dat een asiel de oude eigenaar een afstandsdier meerdere malen een weekend naar huis mee laat nemen. (klopt dat verhaal wel, ik zou navraag doen bij het asiel).

Een hond kan zich relatief goed aanpassen, dat is zo.
Maar bovenstaand verhaal zou ik ook controleren.

Het klinkt een beetje alsof hij er nu spijt van heeft dat de hond weg is, oude baas is nu met pensioen en heeft (weer) tijd voor een hond.

Ik heb er op zich geen probleem mee als een hond ergens logeren gaat, en ik gun mens en dier heel veel, maar ik zou het zelf in deze specifieke situatie niet doen.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:58

Wat doen mensen moeilijk. Het is een hond geen mens en ook geen mensen gedachten.

Onze herplaatser ging geregeld mee naar de oude eigenaar vond ze super. Als we weg gingen ging ze blij weer mee. Nooit aan getwijfeld om der niet mee te nemen naar die man

Leuk dat je de oude eigenaar de optie geeft.