Spoed! Welke deken in bench?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5828
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Spoed! Welke deken in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:19

Hallo allemaal,

Wij komen net met de hond terug van de dierenarts. Hij had een lekker fleece kleedje in zn bench liggen, waarvan hij het draadje wat er omheen gestikt zit nogal lekker vond. Gevolg draadje hing uit zn bek, zat muurvast en als we er zachtjes aan trokken bood het draadje weerstand en ging de hond spugen. Hond onder narcose, draadje zat tot in zn maag en mss nog in zn darmen, maar dit weten we niet zeker.
Na dik een uur op de tafel is het draad ergens in zn maag afgebroken en hopen we dat het laatste stukje klein is zodat het geen schade gaat geven.

Goed, geen fleece kleedje meer dus, maar wat dan? Hij bijt alles kapot en overal kauwt hij gaten in.... Heb al zitten denken aan een dekbedhoes, maar ook daar zit garen in.... wat is praktisch onsloopbaar, hebben jullie een idee?
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door idylle op 16-12-18 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Welke deken in bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:21

Onze hond ligt vanwege sloopgedrag in een kale bench. Zou nog een stuk rubber overwegen maar vermoed dat ze dat nu ook kapot krijgt :+

tamary

Berichten: 29208
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke deken in bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:29

Stuk vilt misschien? dat heeft als het goed is geen draden, want het is niet gewoven. Die kan hij ook slopen, maar dan worden het gewoon plukken vervilte wol.

idylle
Berichten: 5828
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Spoed! Welke deken in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:31

Zet dat niet uit als er vocht bij komt?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Spoed! Welke deken in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:37

Wat een schrik zeg! De komende dagen zou ik hem in elk geval continu in de gaten houden, ook 's nachts. Dus bench naast je bed/hond mee naar bed/jij naast de bench slapen.

Verder kun je gewoon de naad uit je fleecedeken halen, dan kan hij ook geen garen meer doorslikken.

eldie
Berichten: 352
Geregistreerd: 19-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:38

Stuk tapijt misschien?

Sansevieria
Berichten: 4212
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:40

Kale bench dan maar, heb hier helaas ook zo een.
Wij hebben dan wel een stuk dikke vinyl vloerbedekking goed vastgeplakt op de bodemplaat, zodat ie nog iets aan "ondergrond" heeft tegen de kou en het hard liggen.
Bewust geen zachte vloerbedekking om het schoon te houden ook, maar als je geen langharige hond hebt kan dat natuurlijk ook hé...en dan met van die dubbelzijdige tape goed aan de bodemplaat vastmaken, zodat ze daar vooral geen tandje onder krijgen om dat ook te slopen.
Gelukkig zitten die van ons haast nooit in de bench...
Succes ermee!

idylle
Berichten: 5828
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:52

GDG schreef:
Wat een schrik zeg! De komende dagen zou ik hem in elk geval continu in de gaten houden, ook 's nachts. Dus bench naast je bed/hond mee naar bed/jij naast de bench slapen.

Verder kun je gewoon de naad uit je fleecedeken halen, dan kan hij ook geen garen meer doorslikken.


Ik heb al eens speeltjes van fleecedekens gemaakt, maar toen ze die kapot hadden gebeten, zat 1 van de andere honden verstopt. Dacht als kleedje kan het wel, maar er komt hier geen fleece meer in huis.

kiki1976

Berichten: 16874
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:54

Wij hadden die metalen plaat eruit en daarvoor in de plaats een houten plaat dat is sws al wat warmer.
Daarover heen hadden wij een echte wollen deken (Zo'n eentje die vroeger op bed gebruikt werd) en de plaat heen gemaakt en aan de ander kant vast gemaakt. Hierdoor zat die er strak omheen en slopen deed ze toen niet meer.
Alle andere kussens en kleden werden gesloopt

idylle
Berichten: 5828
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:54

Het is een kruising Yorkshire terriër, dus vind het zielig om hem niks te geven terwijl de anderen wel een warm kleedje hebben. Maar goed, dan moet er wel iets zijn wat onsloopbaar is..

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:56

Wij hebben rubbertegels voor in een paardenstal op maat laten snijden voor de bench.Liggen ze zacht en als hij er goed strak in ligt is hij te zwaar om er uit te krijgen en op te vreten.

KimD

Berichten: 20454
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Spoed! Welke deken in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:58

Een stretcher.

Buiten dat, veel is gevaarlijk, her kan altijd mis gaan. Het is en blijft een hond en geen porseleinen pop. Die van ons hebben ontelbaar veel fleecedekens, maar de rand haal ik er altijd af, ook als ik er speeltjes van maak.

Beterschap met je hondje. :*

idylle
Berichten: 5828
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 19:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk is de draad eruit, want anders kan het nog om zn darmen heen gaan zitten en dan moet hij geopereerd worden en is het de vraag of hij daarvan hersteld

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:01

vetbed?

idylle
Berichten: 5828
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Spoed! Welke deken in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 20:02

Heeft hij ook al eens gehad, maar ook binnen een mum van tijd kapot... probleem is dat hij de stukken ook echt opvreet, dus weer kans op verstopping

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:04

Een (Islamitisch) gebedskleed? Die zijn vaak heel strak geweven...
Afbeelding
Die heb je ook zonder frutsels aan de uiteinden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37305
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Spoed! Welke deken in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:08

Schapenvacht of een stuk leer?

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:09

Gewoon niks dan maar. Eigen schuld, dikke bult. :7

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:09

Mijn sloopkogel ligt op een oude wollen deken van mijn paard.. Daar maakt hij alleen gaten in maar zit verder geen garen in. Verder zorg ik dat ik alternatief kauw materiaal voor hem heb in de bench, hij heeft nu een stuk buffelhoorn om op te knagen en dit werkt prima..

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Spoed! Welke deken in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:13

Sloopt je hond alleen in de bench? Kan hij niet gewoon los in huis? Wat is de oorzaak van het slopen? Is er genoeg veilig sloop- en kauwmateriaal voor handen (ook in de bench)?

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:14

Een groot badlaken?
Mijn overweging zou eventueel krantenpapier of niets zijn hij zit ook binnen dus koud of dergelijke gaat hij niet krijgen.
Of bij een kinderfleecje de garen er al uithalen? Deze zijn vaak maar 1op 60 dus niet veel werk.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:23

Ik wilde net zeggen van : Jeetje dat is de 2e al van vandaag.
Maar jij bent het Maria, ik las je bericht op fb.
Echt balen!
Ik heb ook een kleine York/ shi shu. Die vind het ook erg leuk om op alles te knauwen.

idylle
Berichten: 5828
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 20:26

GDG schreef:
Sloopt je hond alleen in de bench? Kan hij niet gewoon los in huis? Wat is de oorzaak van het slopen? Is er genoeg veilig sloop- en kauwmateriaal voor handen (ook in de bench)?


Als hij niet in de bench zit, vreet hij de muur op :+ Aangezien we de muur net weer gemaakt hebben en voorzien van een nieuw verfje, laten we dat het liefste zo lang mogelijk netjes. Daarbij poept hij nog wel eens van zich af als hij niet in de bench zit. In de bench doet hij zit niet.
Speelgoed hebben ze niet om dezelfde reden. Dit is echt een sloper en sloopt dus ook al het speelgoed wat hij in zn bek krijgt binnen 5 minuten -O-

idylle
Berichten: 5828
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 20:27

sayenti schreef:
Een groot badlaken?
Mijn overweging zou eventueel krantenpapier of niets zijn hij zit ook binnen dus koud of dergelijke gaat hij niet krijgen.
Of bij een kinderfleecje de garen er al uithalen? Deze zijn vaak maar 1op 60 dus niet veel werk.

Badlaken zitten ook stiksels in... overal lijken wel stiksels in te zitten, om moedeloos van te worden -O-

Iris82

Berichten: 39857
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Spoed! Welke deken in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 20:28

Een schapenvacht?