Kitten in huis

Moderators: Dani, Firelight, NadjaNadja, Duhelo, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:57

Onze kitten hebben we destijds opgehaald met 12wkn, was toen alleen ontwormd en ontvlooit dus wij zijn met 12wkn begonnen met vaccineren.
Idd tot een half jaar elke maand ontwormen en daarna elke 3 mnd (heel makkelijk, kat eet graag whiskas snoepjes uit de hand, na een paar snoepjes een ontwormingspil erdoor en een snoepje erachteraan, ze vreet de pil zelfs van de grond), ontvlooien doe ik nu 3-4x per jaar.
Ze is in juli geboren en dus in oktober bij ons gekomen, ik heb haar binnen gehouden tot februari, toen was er actie voor sterilisatie dus toen laten helpen en na de aangegeven tijd zijn we gaan wennen met buiten laten. In de winter is de deur dicht houden niet zo'n probleem en nu kon ze in de zomer mooi naar buiten.

Onze kitten is prima volwassen geworden op whiskas kittenvoer en doet het nu uitstekend op de goedkoopste brokjes uit de supermarkt. Vlees uit een kuipje moet ze niet en duurdere brokjes werd ze alleen maar enorm hongerig van dus zijn we weer mee gestopt.
Ook eerdere katten zijn prima oud geworden op supermarktvoer, ik ga alleen bij medische noodzaak ander voer overwegen maar voor nu is dit prima.

Deurtje in de bak is bij ons nooit gelukt, ze doet haar behoefte ook eigenlijk altijd buiten in de tuin (Waar ik het dan weer opruim ja).
Kat is veel buiten, vangt daar behalve vliegen en af en toe een vlinder ook niks trouwens.

Tweede kitten hebben wij wel overwogen maar bewust niet gedaan, we willen geen 2 katten.

qua medische kosten hebben we tot nu toe alleen de jaarlijkse vaccinatie en de aanschaf van ontworming en vlooienpipetjes gehad, we hebben heel duidelijk voor ogen wat we wel en niet willen met onze dieren qua behandeling en daar ook een reserve voor. Bespreek je wensen van tevoren met elkaar dan kan je elkaar ook steunen als het een keer nodig is om een beslissing te nemen. Het is niet heel ingewikkeld om in de emotie en schrik een beslissing te nemen die je als je rationeel denkt misschien helemaal niet had willen nemen. (bv dure behandeling met lage kans van slagen tegenover euthanasie)

->minder aanwezig voor modzaken, graag een collega benaderen voor dringende zaken<-

~sterk en betrokken tot het laatst~ 1958-mama-2016
kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie