.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:53

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Overdag een schatje, 's avonds een draak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:58

Oh oh oh, zo herkenbaar dit :D.
Met dit weer moet ik mijn kat nog net niet aan zijn staart naar binnen trekken ‘s avonds, terwijl hij normaal altijd netjes binnen komt.
De laatste weken moet ik ook achter hem aan, hem snel vast grijpen en mee naar binnen tillen, anders komt hij niet :'). En dan rent hij inderdaad ook voor me weg, en als hij eenmaal binnen is kijkt hij me niet meer aan.
En het ‘dom voor zich uitstaren alsof hij je niet hoort’ herken ik op dit moment ook, Oost Indisch Doof noemen ze dat :)).

De katten hebben nu gewoon de zomer in hun bol en dat is eigenlijk niks geks. Het is alleen vervelend dat wij dan niet zo lekker slapen als onze kattenkindjes buiten zijn, of opblijven tot ze weer naar binnen komen.
Ik ben namelijk ook zo iemand die niet gaat slapen tot haar kat binnen is :o .

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:02

Klinkt als een uuuuh... Kat. :D
Ik denk dat ze bang oogt omdat ze nu dus steeds naar binnen moet, maar liever buiten is, wat je dus al aangeeft. Daarnaast ben jij ook nog eens bang omdat je van die hond hebt gehoord, dat voelt ze waarschijnlijk ook aan.
Als je dit niet weer wilt hebben, kun je je tuin niet afzetten zodat ze er niet meer uit kan? Ik vertrouw hier de buurt ook niet + drukke weg, dus we hebben een net gespannen over de tuin. Andere oplossing is om niet het raam weer open te doen, of met een hor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:12

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:33

Hahah dan wordt het lastig. Katten zijn gewoon 'bijzonder'.. :') Ik heb er nu ook 2. Beide zijn ze graag buiten, maar de ene is heel actief (ook met spelen) en kan ik zo binnen krijgen met wat lekkers. De ander is al lui aangelegd met spelen en gaat ook ergens schaapachtig liggen loeren als ik ze lok met wat lekkers omdat ze naar binnen moeten, maar nee, beweging komt er niet in.
Opletten geblazen dus dat ze niet weer ontsnappen, en ze voor het donker word al naar binnen halen :P

En ik zou de kat over het algemeen even goed in de gaten houden. Die schaapachtige had dit jaar een blaassteen en achteraf besefte ik dat hij toen hij ziek was ook in karakter iets was veranderd (hij wilde door de pijn minder aandacht, toen hij geopereerd was had ik mijn oude kat weer terug <3 ). Wilt natuurlijk helemaal niet zeggen dat jou kat iets heeft, maar misschien wel iets om op te letten.