Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Re: Wie weet hoe? Vriendin & hond moeten Australië uitvluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:10

Goed de posten van ts lezen, dit kan nog niet

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 14:10

Ja, juist dit soort informatie wil ik horen. Om haar zo goed mogelijk te kunnen adviseren.
Ik heb bij de partijen waar nu contact mee is, ook expliciet gemeld dat het om een boxer gaat en gevraagd of dit geen problemen geeft.

@indestal, lees even verder, zij moet nu vliegen i.v.m. zwangerschap en haar hond mag nog niet vliegen vanwege Rabiës enting.
Daarbij gaat het om een hond van 27 kilo.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:13

Wat ik lees post zijn kosten voor de hond, lees een paar honderd euro...

Overigens zit ze nu in een shelter, waarom niet eerst baby veilig laten komen, tijd om alles te regelen, hond entingen laten doen, dan gezamelijk in alle rust vertrekken....als ze in een geheim blijf van mijn lijf huis zit, zit ze veilig met medische zorg..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:21

Wanneer vliegt ze dan? Dus hond blijft achter? Hond kan alsnog voor dit weinige geld zoals in mijn stukje hier naar toe komen...in bagageruim dus, mee met volgrnde vlucht....overigens denk ik dat er ook cargovluchten zijn waar honden in mee kunnen, dat is ook na te vragen.

Reageer net op iemand, die zijn post heeft verwijderd, lekker duidelijk nu, niet dus.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:23

Indestal schreef:

Overigens zit ze nu in een shelter, waarom niet eerst baby veilig laten komen, tijd om alles te regelen, hond entingen laten doen, dan gezamelijk in alle rust vertrekken....als ze in een geheim blijf van mijn lijf huis zit, zit ze veilig met medische zorg..

Omdat 2 maanden lang constant over je schouder kijken en bang zijn ook niet alles is. Daarnaast kun je dan ook daarna nog een aantal weken niet vliegen dus dan zou ze daar zo nog 3 a 4 maanden vast zitten. Iets wat je in deze situatie absoluut niet wilt lijkt mij.

Voor de rest betaal je voor cargo gewoon een stuk meer dan mee op een passagiersvlucht. Goedkoopste optie op cargo is volgens mij een kleine 3000 euro als ik de berichten van ts goed gelezen heb.

Edit; gewoon even goed de reacties lezen en dan zie je dat er al meerdere keren antwoord is gegeven op de vragen die je stelt ;)
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 17-07-18 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:24

Heb je alles gelezen Indestal?

Niet alle airlines vliegen op Australië en diegene die er wel op vliegen hebben restricties.
Ik wordt er in je link aangegeven vwb honden met platte snuiten.

Maakt het ras van mijn huisdier iets uit?
Jazeker. Dieren met een platte neus, zoals Mopshonden, Boxers, Shih-tzus, Franse en Engelse bulldogs, maar ook Pekinese- en Perzische katten, kunnen moeite hebben met de ademhaling tijdens de vlucht door de luchtdruk, hoge temperaturen en stress. Om die reden vervoeren vliegtuigmaatschappijen platsnuiten alleen in de cabine en niet in het ruim

De meeste airlines die vliegen op Australië mogen ze alleen in het ruim of bij de BA als cargo dus in het ruim.

Dus je komt er niet met een paar honderd euro ben ik bang.

Ik denk dat we dat stukje het beste aan de professionals over kunnen laten die dit dagelijks doen en waar TS al contact mee heeft.
Laatst bijgewerkt door Mando op 17-07-18 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Indestal schreef:

Dit vind ik een hele goeie eigenlijk! Is dat niet iets om te overwegen ts?

cursebreaker

1. Veel te veel stress voor een zwangere om inderdaad daar te blijven en dan toch telkens die 'angst' te hebben dat hij je niet alsnog gaat vinden. Ik snap haar keus ook heel goed om z.s.m. weg te willen daar! En dan moet het inderdaad nu gebeuren want dadelijk mag ze niet meer vliegen.

2. het vliegen met specifieke rassen vooral zitten dus een hele hoop regeltjes aan verbonden, wat je in dit topic allemaal al tegenkomt als je alles gelezen hebt. Dus zomaar even met de cargovracht mee met de eerste beste vlucht, zit er dus niet in.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:25

Dan is het het beste om via fb een oproep te doen om hond mee te laten reizen met een vlucht vanuit australie...genoeg Nederlanders die daar naar op vakantie gaan, of Australiers die naar Nederland komen, of Brussel, of Duitsland.....

Dit is denk ik het makkelijkste te regelen, dan zoveel geld in te gaan samelen en dan alsnog vanuit hier je hond hier naar toe te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:26

Ja weet ik niet; als ik het goed begrijp is de hond ook alles voor haar, ik zou nog veel meer stress hebben, als ik al in NL zit en niet weet hoe het nu precies met mijn hond zou gaan, omdat je daar toch geen zicht meer op hebt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:27

De angst zal,altijd blijven, die vent kan ook hier ineens voor haar deur staan...laten we niet te naif zijn he? Ze is makkelijker hier te vinden, dan in zo een groot land en zittende in een geheime shelter.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:29

Indestal schreef:
Dan is het het beste om via fb een oproep te doen om hond mee te laten reizen met een vlucht vanuit australie...genoeg Nederlanders die daar naar op vakantie gaan, of Australiers die naar Nederland komen, of Brussel, of Duitsland.....

Dit is denk ik het makkelijkste te regelen, dan zoveel geld in te gaan samelen en dan alsnog vanuit hier je hond hier naar toe te krijgen.

Ja en wat je dus juist niet wilt is dat hij er via FB achter komt waar zij nu zit. Ik snap je redenatie en zoals op pag2 oid al is aangegeven zat ik ook te denken aan bijv. de (besloten) FB groep "wereldvrouwen" (mocht TS daar wel wat mee willen, wees vrij om een PB te sturen).
Maar ik snap ook dat je zoiets niet openbaar op het internet wilt hebben juist omdat de kans dat je dan gevonden wordt veel groter is.

Indestal schreef:
De angst zal,altijd blijven, die vent kan ook hier ineens voor haar deur staan...laten we niet te naif zijn he? Ze is makkelijker hier te vinden, dan in zo een groot land en zittende in een geheime shelter.

Tenzij je in een safehouse van justitie zit is niks écht geheim. En eigenlijk zelfs die al niet. Voordeel van in NL zijn is wel dat ze hier vrienden en bekenden om haar heen heeft.
Laatst bijgewerkt door Blacky94 op 17-07-18 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 14:30

Indestal, lees a.u.b. even de voorgaande pagina's. Facebook oproepjes en haar veiligheid is allang besproken.

Heb via pb een hoop lieve berichten gehad, super bedankt.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:31

Ethelate schreef:
Ja, juist dit soort informatie wil ik horen. Om haar zo goed mogelijk te kunnen adviseren.
Ik heb bij de partijen waar nu contact mee is, ook expliciet gemeld dat het om een boxer gaat en gevraagd of dit geen problemen geeft.

@indestal, lees even verder, zij moet nu vliegen i.v.m. zwangerschap en haar hond mag nog niet vliegen vanwege Rabiës enting.
Daarbij gaat het om een hond van 27 kilo.

Denk je echt dat die maatschappijen rekening gaan houden met een ras? Als die "fit" is om te vliegen, de documenten zijn in orde en er wordt betaald, dan start die. Of dat nu een keeshondje van 12jaar is of een Deense dog. Dat is gewoon een zakelijke transactie met de nodige administratie.

Hoewel ik toch mijn vragen blijf houden bij dit correctheid/echtheid van dit onderliggende topic. 5000EURO om een hondje over te laten vliegen, voor een vrouwtje dat het zelf amper allemaal kan beredderen... (en kennelijk ook niet kan terugvallen op vrienden/familie)
Komt nog bij, als de hond die vlucht overleeft, of ze het hier wel kan draaien en keren. Hond op leeftijd, hier vaak nat en koud en dus een heel ander klimaat dan wat die gewend is. Impact op karakter etc. Nieuwe gezinssituatie... Toch allemaal zaken die je in het achterhoofd moet houden.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:31

Ethelate schreef:

Raadpleeg best verschillende bronnen, dus ook onafhankelijke DA, dierenbegeleider met kennis van boxers,... commerciële diensten kunnen gericht zijn op verkopen en winst maken en daardoor eventuele risico’s minimaliseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:32

Daarom vind ik persoonlijk het idee om daar in een beschermde omgeving van een shelter en je hond bij je! het kind krijgen, helemaal niet zo een slechte oplossing. Ik denk echt dat dit voor de a.s. moeder juist de meest prettige en ook veilige oplossing gaat zijn. Zodat ze daarna in alle rust en zonder fb en alles op zijn kop te moeten zetten, veilig met zijn 3-en naar NL kunnen komen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 14:33

Detail: toevallig ben ik 1 van haar vriendinnen waar ze wel op kan terugvallen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 14:34

MiniMeLona schreef:
Daarom vind ik persoonlijk het idee om daar in een beschermde omgeving van een shelter en je hond bij je! het kind krijgen, helemaal niet zo een slechte oplossing. Ik denk echt dat dit voor de a.s. moeder juist de meest prettige en ook veilige oplossing gaat zijn. Zodat ze daarna in alle rust en zonder fb en alles op zijn kop te moeten zetten, veilig met zijn 3-en naar NL kunnen komen.

Daar blijven is geen optie.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:34

Ik heb je eerdere berichten gelezen hoor...

Ik heb helaas ervaring met een dergelijk gelijkwaardig verhaal....ook alles voor gedaan, achteraf was de soep niet zo heet.....wat mij het meest verbaasde is dat ze zelf kontakt met exgeliefde, molesteerder had opgenomen. Ik hoop in dit geval dat het anders loopt.

Daarom ben ik voor om de baby daar te krijgen, desnoods nu nog een keer veranderen van shelter en dan samen met kind en hond in alle rust en gezondheid te vertrekken..

Hoog zwanger, dus de mogelijkheid met vroeggeboorte in de lucht nav zorgen en verdriet om de hond...iets wat ik helemaal kan begrijpen, moet er niet aan denken om mijn geliefde dieren achter te laten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:38

Als dat al mogelijk zou zijn, gezien de betrokkenheid van de immigratiedienst.
Die bemoeien zich echt niet met mensen met dergelijke problemen als er geen visumkwestie speelt. Ze geven je ook niet zomaar een plek in een vliegtuig.heb je daar zelf over nagedacht, Ts. Ben jij wel op de hoogte van het hele verhaal?

Het zou mij niet verbazen dat naast de duur van de zwangerschap en de veiligheid het verlopen van het visum vertrek noodzakelijk maakt. Uitzetting dus.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:47

Ik ben juist tegen bevallen in een Shelter
Ik heb als 3jarige in belgie in zo’n shelter gezeten met mijn moeder.
En als hij daar voor de deur haar opwacht heeft ze nog pech...

Sommige hier doen alsof alles zo makkelijk is, als ze is moeten wegvluchten met de hond terwijl hij even stopte is het echt wel laatste beetje kracht wat ze aangegrepen heeft.

Ik trek mij dus ook terug uit dit topic met alle achteloze betweters. Ik hoop oprecht voor jullie dat jullie nooit in zo een situatie terecht komen.

En deze met de opmerking die in de trend lag van dat is nu eenmaal het leven?
Ik ben de eerste die lachend staat toe te kijken moest jij ooit hulp nodig hebben.
Liefst van al zou ik karma nog een handje helpen zodat jij de rest van je leven schrik moet hebben voor een persoon die je ooit lief gehad hebt...
Schrik hebben voor de rest van je leven is NIET nu eenmaal het leven...

TS: ik heb jou ook een pb’tje gestuurd daarstraks. Ik hoop dat je je niet veel aantrekt van deze gevoelloze mensen. Maar vooral dat er nog mensen komen met bruikbare tips of hulplijnen waar je WEL iets aan hebt ipv al dat gezever van deze die het anders/beter zouden doen.
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 17-07-18 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 14:47

Boras schreef:
Als dat al mogelijk zou zijn, gezien de betrokkenheid van de immigratiedienst.
Die bemoeien zich echt niet met mensen met dergelijke problemen als er geen visumkwestie speelt. Ze geven je ook niet zomaar een plek in een vliegtuig.heb je daar zelf over nagedacht, Ts. Ben jij wel op de hoogte van het hele verhaal?

Het zou mij niet verbazen dat naast de duur van de zwangerschap en de veiligheid het verlopen van het visum vertrek noodzakelijk maakt. Uitzetting dus.

Ja, zoals al vaker aangegeven, ik weet helaas te veel details.
Veel kan & hoeft niet online, voegt niks toe aan dit topic.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:50

Moderatoropmerking:
Nogmaals de vraag om de situatie van de persoon in kwestie te laten voor wat het is. Die is vast al goed op de hoogte wat voor haar wel of niet kan en heeft waarschijnlijk de beslissing al gemaakt.
Ts vraagt achter ervaringen om de hond naar nederland te vliegen, graag dus de privé kwestie laten rusten en enkel nog reageren bij nuttige tips over de hond vervoeren en of die zijn gezondheid.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:55

Gezien de feiten over de hond, het ras, zijn leeftijd en de situatie lijkt het mij beter om hem te laten waar hij is. De kans dat hij reis overleeft is niet zo groot en het zou egocentrisch zijn om het toch te proberen.
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 17-07-18 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic gedeelte verwijderd

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:02

NinaCharlie schreef:
De hitte is het eerste probleem. Het verschil in luchtdruk op 10km hoogte is het grootste probleem.

Maar jij weet toch ook wel dat er vele honden over de wereld vliegen dat het risico qua platsnuiten groter is bij een mops of een franse bul als een fatsoenlijk gefokte boxer die bovendien in de hitte geboren en grootgebracht is?

Ts ik neem aan dat de vriend een australier is die geen nederlands of anders zeer weinig nederlands kent.Ik zou toch proberen of iemand hem als bagage mee wil nemen.Jij kan toch ergens plaatsen wie wil mijn hond vanuit australie naar europa vervoeren?Als hij ergens in duitsland of zo land wil ik hem wel ophalen en bij julie brengen.Zolang je geen ras of naam noemt lijkt het mij sterk dat hij de hond kan achterhalen en die zijn voor een oproep niet nodig.