Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Resistance schreef:Pipodipo schreef:Resistance, het is 2018 en dan hoeft het je niet meer te overkomen. Je moet als vrouw je verantwoordelijkheid nemen; voor, tijdens en na de daad. Daarom vind ik 'zwanger' een beetje een zwak argument om geld los te peuteren.
Godzijdank voor jou is het in Nederland allemaal zo goed geregeld.
Citaat:Klopt, verhaal is door haar zelf zo geplaatst. Dit was ook het verhaal waarmee ze contact zocht met iedereen hier. Eerder durfde ze niet. Zij leeft op dit moment in een roes, van veilig zijn maar ook paniekaanvallen, nachtmerries en doodvermoeid. Ineens krijgt ze de mogelijkheid om ver weg te vluchten en slaat de paniek om de hond toe, haar enige vertrouwde steun op dit moment.
Ik ben inmiddels een hoop wijzer dankzij de berichten hier en privé, hartstikke bedankt daarvoor.
Heb meerdere bedrijven benaderd en er lopen meerdere dingen.
Een openbare oproep plaatsen wie er met de hond wil reizen is helaas niet mogelijk gezien de veiligheid.
Helaas zal hij er alles aan doen om wraak te nemen. We zijn dus zeer op onze hoede hiervoor.
Vandaar de link in mijn onderschrift, geen namen etc in dit topic.
Pipodipo schreef:Resistance schreef:
Godzijdank voor jou is het in Nederland allemaal zo goed geregeld.
Australie is geen derde wereld land volgens mij.
Dit is en blijft een bedeltopic, ondanks de wijzigingen in de eerste post. Daar wil ik een beetje voor waarschuwen omdat mensen zich vaak makkelijk mee laten slepen en dat zie je in dit topi ook weer gebeuren. Zoals ik eerder al zei, ik ken de persoon waar het om gaat niet en ik heb ook geen idee of er wel iets klopt van het verhaal. Het heeft dus niet zoveel zin om boos te worden op mij, ik wil alleen maar wat relativeren. Dat daar zo overgevoelig op wordt gereageerd, zegt vooral iets over degenen die dat doen.
Ethelate, ken jij dat meisje persoonlijk?
senna21 schreef:Ik las onderstaande op de site van Transavia
Reizen met stompneuzige dieren
Stompneuzige dieren zoals pugs, boxers, bulldog, Pekinese- en Perzische katten kunnen moeite hebben met de ademhaling tijdens de vlucht door hoge temperaturen en stress. Om hun welzijn te garanderen, mogen stompneuzige dieren daarom alleen worden vervoerd in de cabine.
mvdende schreef:Voor nu te laat, maar wel een goed advies voor de bokkers, zorg ervoor dat je hond altijd een geldige rabiës enting heeft en goed gechipt is. Dan voorkom je situaties zoals deze waar waarschijnlijk de rabiës ervoor zorgt dat de hond pas na 6 augustus mag vliegen. Ik heb net bij Emerates gekeken, prijzen van €800 en een maximale reisduur van 17 uur. Dat is tricky, Australië is vaak langer reizen.
Nagini schreef:senna21 schreef:Ik las onderstaande op de site van Transavia
Reizen met stompneuzige dieren
Stompneuzige dieren zoals pugs, boxers, bulldog, Pekinese- en Perzische katten kunnen moeite hebben met de ademhaling tijdens de vlucht door hoge temperaturen en stress. Om hun welzijn te garanderen, mogen stompneuzige dieren daarom alleen worden vervoerd in de cabine.
Dat is niet relevant voor TS want Transavia vliegt niet in Australie. In Australie is geen enkel dier toegestaan in de cabine.
egnie schreef:Ik ben ook niet heel erg onder de indruk van het verhaal. Het is zeer zeker triest, maar de dreiging en het gevaar haal ik er niet echt uit. Misschien komt dat ook, omdat ik in mijn werk veel van dit soort casussen voorbij zie komen.
Ik snap heel goed dat zij haar maatje bij zich wil houden, maar heeft ze nagedacht hoe het straks in NL het eruit gaat zien? Haar zus is al wat aan het regelen, maar daarna hoe gaat het dan. Er zal een uitkering komen want werken wil in het begin niet. Daarna moet er een baby verzorgd worden, een huis betaald enz. Een hond is dan wel een "dure" spaarpot.
De woning in Nl zal niet groot zijn en ik denk dat je vriendin het hoofd net boven water kan houden. Is het dat fair om een hond hiermee naartoe te slepen.
Ik zie het zo vaak, mensen diep in de schulden kinderen en huisdieren. Ik persoonlijk snap dat niet. Men loopt bijv bij de voedselbank kunnen niks maar wel een huisdier. Het geld wat een huisdier kost, kun je dan ook in je gezin steken. Ik snap dan niet dat mensen bewust voor een huisdier kiezen. En ik weet dat hier uitzonderingen over zijn, maar vraag me dat oprecht af.
Behalve zorgen dat de hond naar NL kan, zou ik toch zeer zeker nadenken of er niet iemand is die de hond daar blijvend wil opvangen.
Ik wens haar in ieder geval heel veel sterkte en wijsheid toe.
girlyggirl schreef:egnie schreef:Ik ben ook niet heel erg onder de indruk van het verhaal. Het is zeer zeker triest, maar de dreiging en het gevaar haal ik er niet echt uit. Misschien komt dat ook, omdat ik in mijn werk veel van dit soort casussen voorbij zie komen.
Ik snap heel goed dat zij haar maatje bij zich wil houden, maar heeft ze nagedacht hoe het straks in NL het eruit gaat zien? Haar zus is al wat aan het regelen, maar daarna hoe gaat het dan. Er zal een uitkering komen want werken wil in het begin niet. Daarna moet er een baby verzorgd worden, een huis betaald enz. Een hond is dan wel een "dure" spaarpot.
De woning in Nl zal niet groot zijn en ik denk dat je vriendin het hoofd net boven water kan houden. Is het dat fair om een hond hiermee naartoe te slepen.
Ik zie het zo vaak, mensen diep in de schulden kinderen en huisdieren. Ik persoonlijk snap dat niet. Men loopt bijv bij de voedselbank kunnen niks maar wel een huisdier. Het geld wat een huisdier kost, kun je dan ook in je gezin steken. Ik snap dan niet dat mensen bewust voor een huisdier kiezen. En ik weet dat hier uitzonderingen over zijn, maar vraag me dat oprecht af.
Behalve zorgen dat de hond naar NL kan, zou ik toch zeer zeker nadenken of er niet iemand is die de hond daar blijvend wil opvangen.
Ik wens haar in ieder geval heel veel sterkte en wijsheid toe.
Ms omdat een huisdier nou net dat ene stukje troost en liefde kan bieden in een moeilijke tijd
....
amies100 schreef:Ik denk dat wij niet kunnen oordelen hoe belangrijk de hond is voor de persoon. De hond is blijkbaar haar enige houvast geweest en daarom zeer belangrijk voor haar. Als ik dit betrek op mijzelf dan zou ik ook er alles aan doen om mijn hond proberen bij mij te houden.
Ik heb vroeger ook een financieel slechtere tijd gehad en ben altijd mijn hond op 1 blijven zetten, overal is een oplossing voor.
Het is haar keuze om de hond mee te nemen en eventuele gevolgen te dragen, wij zijn niet verplicht om het hiermee eens te zijn en dus ook zeker niet verplicht om te doneren.