CBD olie epilepsie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

CBD olie epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 12:46

Hoi iedereen!

Mijn kat heeft al een paar jaar last van epilepsie. De bron van deze klachten komt door iets dat niet helemaal goed is in zijn hoofd, zijn bloedwaardes waren allemaal helemaal goed. Een aanval ontstaat vanuit zijn slaap, hij voelt het aankomen, word wakker, zoekt een brede ruimte op en krijgt dan een aanval. Met medicatie (diazepam) heeft hij eens in de 2-3 maanden een slechte dag. Daarna is het weer een hele tijd rustig. Ik kreeg een tip van een vriendin om cbd olie te gebruiken, ik ben me er een beetje in gaan verdiepen en ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die deze olie gebruiken voor hun dieren. Ik las dat mensen het ook wel eens gebruiken als een dier heel erg angstig is.

Bedankt voor het lezen!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: CBD olie epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 13:00

Ik zou dat alleen in overleg met de dierenarts doen.

Medicijnen, middelste en supplementen die je voor mensen gebruikt kan je niet zomaar aan een kat geven.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 14:45

NatasjavE schreef:
Ik zou dat alleen in overleg met de dierenarts doen.

Medicijnen, middelste en supplementen die je voor mensen gebruikt kan je niet zomaar aan een kat geven.


Dat klinkt inderdaad wel logisch, ik zal eens overleggen, dankjewel!

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: CBD olie epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:50

CBD olie word voor heel veel dingen ingezet. Onze kat heeft het ook een tijdje gehad, voor een totaal ander ''probleem''. Ken een aantal mensen die het aan hun honden geven ivm artrose. :)
Niet iedere dierenarts is er even bekend mee helaas.

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: CBD olie epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:58

mijn hond had diagnose longkanker na paar maanden dokteren voor longontsteking etc.. prognose... tja.. heel heel slecht... en het is dat ik zelf de foto's zag... maar.. direct cdb begonnen, eerst laagste dosis 2,5 % en langzaam opgebouwd.. op gegeven moment hielp het gepiep met ademen ook op.... hij heeft 1,5 jaar tevreden geleefd.. tot hij pas 's nachts een maagtorsie kreeg... de dierenkliniek was enorm verbaasd want die hadden mij binnen no time verwacht met de vraag om hem in te laten slapen.. ik had toendertijd ook al gevraagd of dat thuis kon etc... we waren er zo op voorbereid...
Ook bij mensen om mij heen met kanker is het een ontzettend mooi middel... ook voor baby's met epilepsie zijn er in amerika al super resultaten mee geboekt...
het wordt alleen nog niet door -dieren- artsen hier erkend...
Toen ik aangaf dat mijn hond het zo goed deed op cbd werd er wel gezegd door dierenartse dat ze 'dat meer hoorde van eigenaren met dieren met kanker etc' ... Ik dacht... tja.. en dan niet als tip meegeven ;-)....

1 druppeltje beginnen laagste dosering en soms duur het poos voordat werking toch merkbaar wordt, soms korter, soms langer... ligt compleet aan dier/ mens.
ik denk niet dat een dierenarts zal zeggen 'nee niet doen' pfft.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 15:21

NatasjavE schreef:
Ik zou dat alleen in overleg met de dierenarts doen.

Medicijnen, middelste en supplementen die je voor mensen gebruikt kan je niet zomaar aan een kat geven.

Beetje kort door de bocht je reactie.
Als je even gegoogeld had had je kunnen lezen dat cbd bij dieren erg veel gebruikt wordt.
En ik ben het met je eens doe het in overleg met de da, maar verder kan je ook even googelen voor je wat post.
Het is niet of ze oppert paracetamol of iets anders geks in haar kat te stoppen.
Het is een middel wat enorm populair aan het worden is, en terecht.
Juist bij epilepsie zijn er hele goede resultaten met cbd olie, dus zo gek is de vraag van ts niet.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: CBD olie epilepsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 17:16

Zeg ik dat de vraag gek is?

Prima dat het blijkbaar ook geregistreerd is als diergeneesmiddel.

Blijft dat ik bij een dergelijk ziektebeeld vind dat je zo iets in overleg met de behandelend dierenarts moet doen.

moonfish13
Berichten: 18229
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 18:05

Dat zeg ik toch ook? Ik zeg niet dat ze zonder overleg moet gaan geven hoor.
Cbd is superspul maar ik kon er niet zo goed tegen, ik ben geen type die schreeuwt dat het nooit kwaad kan. Gezond verstand. :)
Er zijn mensen en dieren die op medicatie niet functioneerden of aanvallen bleven houden, en met cbd aanvalvrij zijn.
Het is vrij bekend, ik ben ook blij dat het cbd is wat vaak goed werkt, dat is gewoon goed geaccepteerd en mag men alles mee doen.
Geen ellende met opiaten of thc met rijbewijzen enzo.
Sinds vorig jaar mag je met alles sterker dan tramadol dus niet meer autorijden.
Dus mensen die al tig jaar met morfinepleisters rijden hebben nu ook pech. -O-
Lage doseringen thc mogen ook niet, ik had geen baat bij cbd voor pijn maar gelukkig hebben superveel mensen dat wel. :)

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 18:30

Geen zorgen, ik heb het helemaal niet verkeerd opgevat! Het is inderdaad een erg goed idee om het met mijn dierenarts te overleggen, ik weet niet of hij er mee bekend is, maar volgens mij staat hij wel open voor ideeën. Bedankt voor jullie tips en ervaringen!