Purina Beyond ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Purina Beyond ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 21:08

Hoi!

Ik heb een moeilijke eter thuis.
Mijn 1.5jarige teefje is al vanaf 10 weken moeilijk met voer. Kwam van carocroc af waar ze enorm van stonk en constant diarree had.

Bij mij over gezet op farmfood wat ze maar mondjesmaat eet ('s middags gemixt met wat vlees haar ochtend portie en de avond portie gaat er dan dus de volgende middag weer in.. eigenlijk eet ze dus maar 1x)

Een tijdje lukullus geprobeerd, ging er iets beter in maar liep ze te slepen met de brokken (te groot dus)
Wolf of wilderniss.... ze keek er niet eens naar!
Zelfs de brokken van de Lidl (die mijn moeder voert omdat haar moeilijke eter niks anders wil) haalde ze haar neus voor op.

Nu hebben we een proefzakje Purina Beyond gekregen, en wonderwaar.. madam kwam zeuren om meer, at haar bak 3x per dag leeg.. helemaal geweldig! Nu was dit natuurlijk maar een klein zakje dus meer dan 3 dagen hebben we er niet mee gedaan.

De bestanddelen zijn nog niet eens zo slecht van wat ik kan vinden, ik kan alleen nergens vinden of het koudgeperst is?

Heeft iemand er al ervaring mee, hoe deed de hond het erop qua vacht/energie/ontlasting?
Óf misschien weet iemand een andere goede brok die misschien wat extra smaakt, maar kleinere brokjes heeft?

Afbeelding

xLovesPower
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-04-13

Re: Purina Beyond ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:20

Mijn chihuahua staat op purina beyond lam en doet het er prima op hij is zoiezo een makkelijke eter, maar hij had nogal vaak last van natte ontlasting en dat heeft hij nu niet meer.

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:16

Geen ervaring ermee, maar...
Als je hond het goed eet zou ik het lekker blijven geven, kijken hoe het valt enz.
Hier ook een lastige eter en al vaak overgestapt, gaat tijdje goed en dan eet hij het niet meer. Van barfen nu uiteindelijk terug op Happy dog brokjes(krijgt wel de mini variant, grote brokken eet hij niet) en blik van Alsa nature. Dat bevalt zo goed! Gaat nu al echt maanden super goed.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Purina Beyond ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 22:20

Hier inderdaad het zelfde probleem, ze kan iets 2 weken 'wel oké' vinden en dan opeens niet meer moeten..

Zo dus ook met de farmfood, maar dat eet ze nu nog wel dagelijks 1x, dankzij afwisseling van smaak, extra zalmolie en dus vlees erdoor.
Merk wel aan dr dat t niet genoeg is; ondanks haar windhonden bouw is ze gewoon echt mager, en dat is zeker wel eens anders geweest.

Ik heb nu nog een zak Isegrim in bestelling staan, eens kijken hoe dat valt, en anders ga ik toch maar een zak Purina halen om te zien of ze het ook na een week nog lekker vindt :\

KarinW86

Berichten: 5250
Geregistreerd: 14-04-08
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:22

Ja lastig is dat he? Hier was het meestal bij zak 2 :\
Happy dog bevalt hier iig super goed, dat wordt zelfs zonder vlees gegeten.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Purina Beyond ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:28

Ik vind purina beyond er goed uit zien, mijn honden hebben het ook wel eens een week gekregen omdat de nieuwe zak brokken nog bij mijn ouders stonden. Maar het allerbeste doen mijn honden het nog op renske vers (dus die kuipjes) of op royal canin medium junior. Dat is de brok waarmee ik ze uiteindelijk terug op brok heb gekregen (ze aten eigenlijk geen brok meer). Het is een energierijke brok waardoor ze er maar weinig van hoeven te eten om op gewicht te blijven. Officieel is het verschil 10% met de gewone adult-variant (qua gecorrigeerde kcal), maar mijn honden hoeven er 20% minder van te eten van de adult-variant die ik nu voer (verkeerde zak besteld) en ze eten de adult-variant ook met minder smaak (jammer genoeg 15kg besteld, dus ze moeten het er nog even mee doen).

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Purina Beyond ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 22:38

Royal canin vind ik dus echt zo'n soort voer dat van alles roept.. maar als ik de ingrediënten lijst lees blijft het ook bij roepen..
Geen idee of dat klopt of alleen mijn gevoel is (door lange lijst ingrediënten/ 'vreemde' toevoegingen)

Daarbij hebben mijn 2 vorige honden (tenminste, familie honden, Dora is mijn eerste echt eigen hond) op latere leeftijd behoorlijk wat problemen met nieren gehad, enige overeenkomst tussen hun beide was het RC voer..

Ken overigens ook genoeg honden die er wel gezond oud mee worden hoor ;)

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:07

Ik heb hiervan een tijd terug een zak van 11 kilo geprobeerd.

Onze hond deed het er goed op. Normaal heeft ze lidlbrokken, maar kreeg van deze een proefpakket.

Moet zeggen dat ik geen verschil in veranderingen tegenkwam qua vacht, ontlasting etc. Dan wanneer ze lidl voer eet. Ze deed het er prima op en zag/ziet er prima uit.