Hoe kat in de tuin houden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Hoe kat in de tuin houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 11:04

Hallo!

Aangezien onze kat een dagje ouder word en net ziek is geweest heb ik toch liever dat ze eigenlijk binnen de tuin blijft voortaan. Nu is ze weer heel goed op geknapt en loopt ze weer goed dus het heeft niet extreme haast maar wil toch wel serieus de opties gaan bekijken wat er allemaal is en het liefste ook niet de duurste oplossing..

Natuurlijk wil ik het goed doen voor haar maar gezien de hoge dierenarts rekeningen allemaal zal een voordelige oplossing toch wel gewenst zijn

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hoe kat in de tuin houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:08

Ik zou even kijken op pinterest, daar zijn veel goede tips. Je kunt een net spannne, een buitenten maken, of je schutti g aan de bovenkant afzetten met rollers of stroo draad.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe kat in de tuin houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:12

Petsafe Catfence.
Mijn katten hebben een vrij grote tuin (± 4500m2) maar komen het erf niet meer af vanwege de catfence. Ik moest wel, ons huis staat aan een landbouwweggetje waar debielen veel te hard rijden en ik had geen zin om daar een 3e kat aan te verliezen. De catfence werkt heel goed en is niet zielig. Ik ben heel blij dat ik dat systeem heb gekocht!

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Hoe kat in de tuin houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:32

Is je tuin afgezet door schutting? Wij hebben er gaas tegenaan en dan dubbelgevouwen naar binnen. Konden het gaas gratis ophalen dus kostte geen cent.

Zoe_97

Berichten: 9451
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hoe kat in de tuin houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 11:42

Wij hebben ook een kat die in de tuin mag maar omdat we langs een drukke weg wonen mag ze niet verder. Ik heb een stroomappartaatje gekocht en bovenaan de schutting 2 draadjes gespannen. Ze is er 1 keer tegen gesprongen, maar probeerd nu nieteens meer.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:16

Selina schreef:
Is je tuin afgezet door schutting? Wij hebben er gaas tegenaan en dan dubbelgevouwen naar binnen. Konden het gaas gratis ophalen dus kostte geen cent.

Dat gaas heeft een vriend van me ook... heeft een paar weken gewerkt, daarna klommen de heren gewoon over dat gaas heen
Stelletje bodybuilders :+

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Hoe kat in de tuin houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:51

Hier schrikdraad aan de schutting.
staat al 1,5 jaar niet aan :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 02:23

Hier hekwerk neergezet, frame erbovenop en daar kattennet overheen gespannen. Als je een schutting hebt hoeft het niet veel te kosten. Het hekwerk heeft het hier heel duur gemaakt.

Iemand had het over gaas... ik geef mijn Bengaal een uur, dan heeft ze uitgevogeld hoe ze daar fluitend overheen kan :D

Yaemyn

Berichten: 613
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 06:10


Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe kat in de tuin houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 07:32

Er zit een groep op facebook met vele foto's en tips.