Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 16:32

Ik ben opzoek naar ervaringen van Kunstmatige inseminaties met honden. Of eigenlijk, welke kliniek raden jullie wel aan en welke niet. En welke methode raad je wel of niet aan (''reguliere manier'' of direct in de baarmoeder met een camera)


Niet bedoeld om discussies op te wekken, maar wel om ervaringen te vinden. Voorkeur binnen NL.

snikky

Berichten: 519
Geregistreerd: 24-04-09

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:42

Ik ben voor mijn Duitse herder geweest in sleeuwijk, zij hebben veel ervaring met KI, Ik weet niet of dit in de buurt zit voor jou? Wij hebben de normale manier gedaan, zonder camera, het sperma was goed en de hond gaf geen reden tot camera gebruik. Wat kosten betreft zijn ze ook goed geprijst. Helaas heeft het niet gepakt. Succes!

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:53

Ik ben wel nieuwsgierig nu,
Waarom ben je naar deze ervaringen op zoek?

Ik wil geen kritiek geven hoor, maar zoals gezegd, ik ben nieuwsgierig

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 17:07

Sleewijk staat hier op de lijst! Hoor ik inderdaad goede dingen over.

Vragen mag altijd! Dekking hier heeft niet gepakt. Gewoon normale dekking. Beide honden zijn onervaren maar deze combinatie heeft mijn voorkeur. De grootte van de teef en reu verschillen, zowel in hoogte als de bouw(wel het zelfde ras), en dat maakt een dekking niet geheel makkelijk.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:09

sleewijk denk ik de beste .

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:26

Hoor vanuit de fokkerswereld hele verschillende dingen over Sleeuwijk...goed maar ook slecht.

Over Kappen in Eersel ook veel goede dingen.

Wij zelf gaan voor dingen rondom de fertiliteit altijd naar www.jwverhaag.nl

Niet hebben gepakt kan aan zooooveeel dingen hebben gelegen....ki geeft zeker geen garantie voor wel een dracht.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 17:29

Bedankt voor de tip Dalmarieke. Ga ik eens naar kijken. Ki geeft zeker geen garantie. Maar ik denk dat ik wel uitgelegd heb waarom we wel KI willen proberen. :)

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:36

Is het sperma van de reu van te voren nagekeken? Als dat in orde is en de reu en teef hebben gekoppeld gezeten, zou er voor mij geen reden zijn tot KI. Leeg blijven kan zoveel redenen hebben.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 19:49

Donja schreef:
Is het sperma van de reu van te voren nagekeken? Als dat in orde is en de reu en teef hebben gekoppeld gezeten, zou er voor mij geen reden zijn tot KI. Leeg blijven kan zoveel redenen hebben.

Zoals in de OP aangegeven ben ik opzoek naar ervaringen. En verder op heb ik uitgelegd waarom we KI willen proberen.
Misschien is dat laatste wat ''ongelukkig'' verwoord aangezien we nog niets besloten hebben, maar het zeer zeker overwegen.

Daarnaast is koppelen niet van belang voor een geslaagde dekking.
Ik hoop dat we gewoon verder kunnen met de ervaringen over de klinieken en niet over het wel of niet voor KI gaan.

Dankjewel. :)

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:52

Sleeuwijk inderdaad Kim super kliniek hebben bij mijn toller ook alles gedaan qua drachtbegeleiding. Heel goede vruchtbaarheidskliniek.

Michellette
Berichten: 958
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:56

kiwiwitje schreef:
Sleewijk staat hier op de lijst! Hoor ik inderdaad goede dingen over.

Vragen mag altijd! Dekking hier heeft niet gepakt. Gewoon normale dekking. Beide honden zijn onervaren maar deze combinatie heeft mijn voorkeur. De grootte van de teef en reu verschillen, zowel in hoogte als de bouw(wel het zelfde ras), en dat maakt een dekking niet geheel makkelijk.


Hier goede ervaring met een Dekmeester, in Nunspeet zit Ton Boxman, die per jaar wel 1000 dekkingen begeleidt, ideaal als je onervaren honden hebt en/of zelf ook niet ervaren bent in het begeleiden.
Geen KI dus maar als de kwaliteit van teef en reu goed zijn, bijna 100% gegarandeerde dracht.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:02

Als de natuur niet wil, dan heeft dat een reden!
Wat is dat toch met mensen en willens nillens toch de natuur willen overroepen en het dan zelf forceren?!
Trouwens, hier in BE is KI niet aanvaard door het stamboek!

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:17

Balen zeg dat het niet gepakt heeft. Ik kan je helaas niet helpen met ervaringen van KI, maar ik hoop dat ze de volgende keer wel opneemt.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:25

kiwiwitje schreef:
Bedankt voor de tip Dalmarieke. Ga ik eens naar kijken. Ki geeft zeker geen garantie. Maar ik denk dat ik wel uitgelegd heb waarom we wel KI willen proberen. :)


Kappen in Eersel weet ik alleen dat ie goed is met de Boerboel hihi! Nelson is daar geopereerd! KI heb ik geen ervaring mee, maar ik volg met je mee!

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 22:28

Little_Gift schreef:
Als de natuur niet wil, dan heeft dat een reden!
Wat is dat toch met mensen en willens nillens toch de natuur willen overroepen en het dan zelf forceren?!
Trouwens, hier in BE is KI niet aanvaard door het stamboek!

Welk deel van discussie vond je te lastig om te begrijpen?

met het stamboek is contact geweest. En dat is geen probleem.


Michellette schreef:
Hier goede ervaring met een Dekmeester, in Nunspeet zit Ton Boxman, die per jaar wel 1000 dekkingen begeleidt, ideaal als je onervaren honden hebt en/of zelf ook niet ervaren bent in het begeleiden.
Geen KI dus maar als de kwaliteit van teef en reu goed zijn, bijna 100% gegarandeerde dracht.


Hoor meer dingen over dekmeesters. Nu weten ze beide prima wat de bedoeling is, dus dat is t probleem niet. Wel iets om te overleggen met de kliniek die we uit kiezen tegen die tijd.


Mizora schreef:
Balen zeg dat het niet gepakt heeft. Ik kan je helaas niet helpen met ervaringen van KI, maar ik hoop dat ze de volgende keer wel opneemt.

Dankjewel! :) Sowieso voor al je hulp! :)

loez schreef:
Kappen in Eersel weet ik alleen dat ie goed is met de Boerboel hihi! Nelson is daar geopereerd! KI heb ik geen ervaring mee, maar ik volg met je mee!

Trouwe volger! :D

YentlKG

Berichten: 1488
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Kunstmatige Inseminatie Hond ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 20:06

Al ben ik meer een voorstander van natuurlijke dekking; Sleeuwijk inderdaad. Zij hebben veel ervaring hier mee en ik ken ook niet anders dan positieve verhalen over hun.
Wel of geen camera gebruiken kun je altijd met hun overleggen. Bel ze gerust eens op.
Progesteron prikken kun je dan eventueel gewoon bij je eigen dierenarts doen als dat dichterbij is. Let dan wel op dat er verschillende testmethodes zijn.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 20:16

YentlKG schreef:
Al ben ik meer een voorstander van natuurlijke dekking; Sleeuwijk inderdaad. Zij hebben veel ervaring hier mee en ik ken ook niet anders dan positieve verhalen over hun.
Wel of geen camera gebruiken kun je altijd met hun overleggen. Bel ze gerust eens op.
Progesteron prikken kun je dan eventueel gewoon bij je eigen dierenarts doen als dat dichterbij is. Let dan wel op dat er verschillende testmethodes zijn.

Ja dat had ik inderdaad gevonden. Onze dichtstbijzijnde dierenarts die prikt zit op ongeveer 20 minuten rijden. Dat is wel de helft van sleeuwijk.
Heb nog eventjes de tijd dus ga binnenkort eens contact opnemen. En sowieso alle opties bespreken met meerdere artsen. :) Dankjewel