Paardendeken hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thincla
Berichten: 525
Geregistreerd: 12-07-12

Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 11:51

Hoi! Onze Flatcoated Retriever is meestal 1 keer in de week een dag alleen (van 9 tot 17) nu bedacht ik me dus hoe dat in de winter moet, omdat het dan natuurlijk een stuk kouder is. Als hij alleen is, is hij de hele dag in de tuin en sere. In de sere staat een eenpersoonsbed bed met wat kussens en dekens etc. De sere is ook wel goed afgesloten zodat het niet heel erg tocht.

Toch dacht ik als het straks kouder dan 5 graden of in de min komt of het dan niet handig is om hem een soort van paardendeken voor honden om te doen van bijvoorbeels fleece zodat hij het wat minder koud heeft. Of denk ik nu te erg en moet hij daar helemaal geen last van hebben? :+ Hij is trouwens 4 jaar oud.

Dan bedoel ik zoiets als dit:
excuses voor de grote foto
Afbeelding

Abeltje1990

Berichten: 284
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Yerseke

Re: Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:57

Ik denk zelf dat je hond zich prima warm kan houden met zijn vacht, het bed en de dekens zijn van de vloer af. en hij kan uit de tocht liggen. Dan heeft hij het prima voor elkaar lijkt mij :)

Ik heb even getemd omdat dit op beestenboel thuis hoort, een mod zal deze vraag dan verplaatsen.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:58


GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:44

Fleece lijkt me niet verstandig als de hond ook buiten loopt, voor je het weet ligt je hond met een natte fleecejas aan en dat is een stuk kouder dan zonder jas. Ik zou dan voor een (ademende) waterdichte jas gaan.
Wil je hond echt heel graag buiten zijn overdag als jullie er niet zijn? Anders zou ik hem gewoon lekker in huis laten, geen jasje nodig.

Edit: eigenlijk zou ik een goed geïsoleerd hok maken zodat hij zich echt in een goed beschut holletje terug kan trekken.
Laatst bijgewerkt door GDG op 21-09-17 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:44

Dit gaat om je hond, dus ik verplaats je topic even naar [BB] Beestenboel.

Maiske

Berichten: 413
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:03

Wij hebben een herder van 13 met artrose. Om haar in de winter warm maar vooral droog te houden tijdens het uitlaten of als ze in de tuin is hebben wij deze;

http://www.dierenshop.nl/hurtta-summit- ... e-jas.html

Ook andere/goedkopere merken geprobeerd maar daar is de pasvorm echt minder van tot schuurplekken aan toe. Deze blijft ook recht liggen het model paardendeken niet.

Een gezonde hond heeft geen jas nodig maar als je hond alleen overdag buiten zit lijkt het mij een ander verhaal. Zal toch extra vacht aanmaken die hij 's avonds niet nodig heeft en er zelfs misschien last van krijgt.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:48

De serre zit aan huis dus zal wel wat warmte van huis hebben. Dekentjes zou ik niet doen, in jouw situatie kan je beter kijken naar een klein (elektrisch) kacheltje. Dekens en halsbanden zonder toezicht ben ik geen voorstander van, je weet niet of ze erin verstrikt raken oid, of als de deken nat regent is het heel koud. (Zoals hierboven genoemd)

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:27

Electrische kachel en deken lijken mij ook geen optie als je niet thuis bent.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:43

Zet gewoon een geïsoleerd nachthok, al dan niet extra met stro.
Kan ie moest ie t koud hebben daar in gaan liggen.
Slapen is toch het meeste wat ze doen als ze alleen thuis zijn.

Monique1963

Berichten: 8641
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:16

wat hierboven ook gezegd is, kan een hond overdag buiten goed trekken, mits hij goed kan schuilen tegen de regen, en aangezien je het een serre noemt, neem ik aan dat dat zo'n ding van glas is. Dat is beschut tegen regen en wind en serres warmen zelfs erg snel op door de zon, zelfs als die niet zo hard schijnt.

Ik zou in die situatie een gezonde jonge hond geen deken op doen. Ik zou wel zorgen dat hij in die serre een lekkere (hol)mand heeft die vrij van de grond staat zodat de kou niet kan optrekken.

En geef hem afleiding als hij alleen moet zijn. Zo'n bal met brokjes erin waar hij er maar eentje tegelijk uit kan halen, is een leuke uitdaging voor hem.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:31

Lekker veel dekens op bed en ze maken zelf een holletje om warm in te maffen :Z Tochtvrij is wel een must.
Is er de mogelijkheid de serre-deur dicht te laten bij extreem weer? Die ene keer dat dat misschien voorkomt, zal geen ramp zijn.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:52

Pas wel op dat de dekens en matras niet nat of vochtig worden,dat is zo gebeurd in de winter. Als de hond bv.nat regend en dan weer op de dekens gaat liggen zijn ze vochtig. Zou mijn keus niet zijn.Ik zou gaan voor een goed geïsoleerd nachthok evt.met stro er in. Maar een houten vloer is al voldoende,hout word lekker warm en houd de warmte goed vast.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:59

Ik heb een fluoriserende deken voor mijn hond ook van Rambo maar dat is puur omdat we langs de weg moeten lopen met uitlaten en als het donker is voel ik me niet fijn als hij niet zichtbaar is ;) .. mooie bijkomstigheid hij is ook waterdicht ;)

Birdie60

Berichten: 8403
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:33

Ik heb er ook 2, kleine en 1 grote. Maar nog nooit gebruikt.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:57

Je kan beter een waterafstotende nemen, dursydog heeft ze maar de epplejack ook, vind ze erg handig.

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 13:13

Ik heb drie honden overdag altijd buiten lopen, zomer en winter. Hebben een kas (zelfde idee als serre) en een half open bakhuis om in te liggen. Ze kunnen sinds een paar jaar ook een verwarmde loods in.

Drie keer raden waar (en hoe) ik ze aantref in de winter: gewoon buiten in de tuin (en zeiknat/onder de bagger). Is het echt butweer, dan willen 2 van de 3 nog wel eens in het bakhuis zitten, of in de kas. Nummer 3 is sowieso altijd in de tuin aan het rotzooien.
Ik heb ze er echt nog nooit op betrapt dat ze in de loods waren.

Moraal van het verhaal: jouw hond hoeft echt geen deken op als hij een droge schuilplek heeft. En bereid je er maar vast op voor dat je bij slecht weer een baggergrijze hond aantreft bij thuiskomst :+

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:44

Ik zou een grote goed gevulde zitzak leggen waar hij zich in kan nestelen met een los dekbed er op. Kan hij zich in graven als hij wil

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Paardendeken hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:28

een jasje of dekentje zou ik persoonlijk niet doen, als de hond toch besluit om in de gietende regen te lopen of in plassen te spelen, dan is hij de rest van de dag nat.

Kan je in de serre geen warmte lamp oid voorzien dat enkele malen per dag aanspringt om de koude te breken