De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:07

Inderdaad, zoals ik ook al zei, eerst laten helpen, kost 45 euro dus dat zijn de kosten niet en dan na een week of 2 naar buiten laten.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:17

Wat ontzettend sneu voor het katje dat het van het kastje naar de muur word gebracht.

Je kan ook niet van een sociale kitten ineens een stalkat maken, dat arme beestje wilt aandacht en naar binnen.

Ik zou de optie asiel kiezen. Daar word het kitten ingeënt, gechipt en gecastreerd. Dan word er een nieuw huisje voor gezocht waar hij gewoon heerlijk huiskat mag zijn.

Als ze opzoek zijn naar een stalkat zijn er in de asielen zeker nog katten die geen sociaal contact met mensen willen en gewoon lekker willen rondlopen.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:38

Morgen buiten laten lijkt me echt niet de manier. Beest weet niet wat hem overkomt. Grote kans dat hij verdwaald of dat er iets mis gaat.
En wat als hij een poes tegen komt die niet geholpen blijkt te zijn? Dan heb je dadelijk ook nog een ongewenst nestje op je geweten. En nog meer kittens die een baasje nodig hebben of in het asiel belanden.

Als die mensen niet willen wachten tot hij gecastreerd en gewend is, en jij hem niet terug kan nemen, dan is het asiel de enige goede optie.

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 20:48

Ik heb dit ook een keertje gehad... (dus troost je het gebeurt vaker) :')
Beestje is uiteindelijke door de nieuwe eigenaresse verkocht en is super terecht gekomen!

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:00

Wat een ellende zeg. Wij hebben dit ook aan de hand gehad. Leuk voor onze kater een katertje erbij, maar wat een toestand toen. Elke keer werd de oudere kater de tuin uit gejaagd gewoon zielig. Castreren maakte niks uit. We zaten ook met onze handen in het haar, want we wilden de jonge kater niet weg doen. Iemand tipte ons om er nog eentje bij te nemen, een vredestichter. Dit hebben wij met angst en beven gedaan, want voor hetzelfde vlogen ze alledrie elkaar in de haren. Maar niks bleek minder waar. Kater nummer drie bleek een blij ei, de oude kater accepteerde hem met gezonde tegenzin en de middelste kater nam de vaderlijke zorg op zich. ik denk dat ie daar nu af en toe spijt van heeft, want de jongste wordt steeds groter en sterker Haha! Anyway hij vecht de oudste niet meer de tuin uit, want hij heeft het veels te druk (af en toe misschien iets te) met zijn jonge vriend.
Nou begrijp ik dat je klein woont, dus een derde kat is misschien niet een optie voor je, maar ik wilde ons verhaal toch even delen met je, zodat je weet dat dit ook nog een optie kan zijn...

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:44

Bizar dat ze dat beestje gewoon het huis uit zetten :wow:

Willemiens

Berichten: 944
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:55

Ik zou hem allereerst castreren, mijn kat was ook echt een monster en klom letterlijk tegen de muren op. Zo ontzettend druk!!!
Hij is na de castratie niet heel veel rustiger geworden maar wel minder mans..

Ik zou na de castratie overigens kiezen voor een baan als stalkat, maar dan moet hij uiteraard wel eerst aan de omgeving zijn gewend. Blijkbaar barst dit beestje van energie en is dit geen binnen-blijf type.
Wellicht om de nieuwe eigenaresse tegemoet te komen om samen de castratie te betalen?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 21:57

Als je het zo zegt klinkt het erg hard, maar ze hebben een groot terrein met stallen en veel land eromheen, hij wordt dus niet in de steek gelaten, hij mag alleen niet binnen zijn. Hij is mega hyper actief en moet er
eigenlijk wel uit, maar inderdaad het zit me ook niet lekker hoor, tis een schat van een beest verder!

Ik zal morgen weer contact met ze opnemen om even te horen hoe en wat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:59

spatter schreef:
Inderdaad, zoals ik ook al zei, eerst laten helpen, kost 45 euro dus dat zijn de kosten niet en dan na een week of 2 naar buiten laten.

Trust me, dat kan per regio enorm verschillen. Hier in de buurt vragen ze er gerust 200-300 euro voor... uiteindelijk dus bij m'n schoonouders om de hoek laten helpen voor 50€ :+ maar als je dat niet weet of die plek niet hebt kan het een duur geintje zijn (en ja dat ging echt om een kater castreren)

TS ik zou 'm ook terughalen, direct laten helpen en dan even kijken hoe hij bijtrekt. Dan kan hij daarna altijd nog een nieuw huisje krijgen als het niet gaat.

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:23

Tja ik weet het niet hoor... zeker omdat je zegt dat het een enorme knuffel is. Ik zou hem persoonlijk weer ophalen ipv daar naar buiten te laten bonjouren. Dat beestje is nu gewend onder de mensen te zijn. Ik vind het zo sneu....
Heb zelf ook een kitten rondlopen, ook een kater. Dat is ook een enorme knuffel. Heeft hier het hele terrein tot zijn beschikking maar blijft altijd bij ons in de buurt. En als wij naar binnen gaan, dan gaat ie mee want hij wil niet alleen achter blijven buiten.

Was hij buiten opgegroeid als kitten, had ik het een ander verhaal gevonden. Maar hij is niet gechipt, niet geënt, niks. Wanneer er andere katten rondlopen heeft hij misschien in no time niesziekte, kattenziekte of erger.

Wanneer het echt niet samen gaat met je huidige poes, zou ik toch voor een ander huisje gaan zoeken. Of inderdaad asiel.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 08:57

Ik zit er nu ook echt mee in mijn maag dat hij buiten beland.. tis zo'n schat.
Terug naar mij is geen optie, het is echt ongelooflijk hoe mijn andere poes veranderd is. Toen ze samen waren lag ze alleen maar op de kast waar die "kleine" nog niet op kon toen, ze miauwde nooit meer terwijl het normaal zo'n kletskous was, speelde niet, ik kon haar niet meer aaien op haar rug omdat ze dan helemaal inzakte van de pijn van de ontelbare keren dat die kleine bovenop haar sprong. Ze durfde niet meer bij me te liggen.

Nu is ze weer helemaal zichzelf, wat een wereld van verschil... rent door het huis alsof ze weer kitten is, speelt met alles wat ze tegen komt, kletst de oren van mijn kop af, is niet bij me weg te slaan en knort aan 1 stuk door. Dus naar het asiel zou de enige optie momenteel zijn. Als ik nou een groot huis had, dan had ik hem tijdelijk terug kunnen nemen en apart kunnen houden, maar dat zou nu betekenen dat ik er 1 in een slaapkamer moet gaan opsluiten, vind ik voor beiden ook echt niet oké..

Lastig dit :\

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:04

Ik snap helemaal niet dat je een niet geholpen kater gewoon 24/7 buiten wilt laten lopen, alsof er niet genoeg katten/kittens zijn. :roll:

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:08

Mij lijkt asiel een betere optie. Kater word gecastreerd en krijgt een lief nieuw baasje waar tegen gezegd kan worden; niet met andere poezen/katers

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 09:08

Prosecco schreef:
Ik snap helemaal niet dat je een niet geholpen kater gewoon 24/7 buiten wilt laten lopen, alsof er niet genoeg katten/kittens zijn. :roll:

Ze wil hem laten helpen maar hij is daar nog net te jong voor, ondertussen terroriseert hij haar kleine kitten net zoals hij met mijn poes deed, en geloof me, dat ging er echt hard aan toe, dat is de rede dat ze hem zo snel mogelijk naar buiten wil.

Ze wonen op een groot erf, hij zal dus niet direct andere poesen tegen komen, tenzij hij aan de wandel gaat.

Overigens evengoed met je eens, ik had het nooit gedaan, maar ik begrijp haar wel aangezien ik zelf weet hoe baldadig hij is

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:11

Dan maar naar het asiel, zal hij daar compleet geen mogelijkheid hebben om in contact te komen met niet geholpen poezen.
Groot of klein erf, maakt niet uit..het is niet alsof het erf als het ware een grote kooi is, waar geen indringers (poezen) kunnen komen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17998
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:44

Alsof de kat enig benul heeft welke grond van wie is.... tenzij ze dat grote erf gedegen afgezet hebben dat hij geen kant op kan en er geen andere kat naar binnen kan? Ergens wil dat er bij mij niet in. Dus word er nu gewoon een half zwervertje van gemaakt, want dat beestje blijft echt niet daar bij huis hangen.

Ook ik zou hem ophalen en dan naar het asiel brengen, dat kost je dan wat geld, maar je hoeft hem niet bij je in huis te nemen en hij word ook niet uit huis gezet.

Wat betreft te jong voor castreren, het word wel vaker met een half jaar gedaan. En als jij hem in april gehaald hebt, moet hij nu dus minstens een half jaar zijn.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 10:01

Lalidan schreef:
Alsof de kat enig benul heeft welke grond van wie is.... tenzij ze dat grote erf gedegen afgezet hebben dat hij geen kant op kan en er geen andere kat naar binnen kan? Ergens wil dat er bij mij niet in. Dus word er nu gewoon een half zwervertje van gemaakt, want dat beestje blijft echt niet daar bij huis hangen.

Ook ik zou hem ophalen en dan naar het asiel brengen, dat kost je dan wat geld, maar je hoeft hem niet bij je in huis te nemen en hij word ook niet uit huis gezet.

Wat betreft te jong voor castreren, het word wel vaker met een half jaar gedaan. En als jij hem in april gehaald hebt, moet hij nu dus minstens een half jaar zijn.

Ik heb altijd begrepen dat dit met 6 maanden kan. Ik heb de kat niet in april gehaald, hij is geboren in april en nu nog geen 5 maanden oud.

AnnetteFlame

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-07-13

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:03

Maar TS waarom vind je het asiel zo'n verschrikkelijke optie?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:11

Je bent niet de enige die niet zag of het een kater of poes was.Ik had een katje uit gezocht en ik wilde persé een poes.Toen de kat al een aantal mnd. oud was kon zij gesteriliseerd worden en ik bracht haar naar de D.A. met de opdracht stereliseren.Later belde de D.A. dat het geen poes was maar een kater,ze vonden geen baarmoeder en geen eierstokken toen hij open gesneden was.Dus hadden ze het weer dicht gemaakt en hebben hem toen gecastreerd,waar ik helemaal geen opdracht voor had gegeven.Een kater blijft bij mij kater,mits die geen problemen geeft.

Een D.A. kijkt dus ook niet eerst wat het geslacht is van de kat.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 10:14

Wat vreemd zeg gohya! je zou zeggen dat ze even checken van te voren... zal wellicht per DA verschillen.

Hoe dan ook, ik heb de eigenaresse een berichtje gestuurd want ik zat er erg mee in mijn maag... die verteld me net dat ze hem naar iemand hebben gebracht met een katertje van dezelfde leeftijd, en het goed lijkt te gaan! Phoe, valt een last van me af...

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 10:23

AnnetteFlame schreef:
Maar TS waarom vind je het asiel zo'n verschrikkelijke optie?


Tja, het idee dat ze daar misschien allemaal in hokjes zitten helemaal alleen met weinig aandacht en hij ergens terecht komt waarvan ik geen idee heb. Maar misschien heb ik een verkeerd beeld bij een asiel.. en moet ik dat maar een beetje loslaten. Het lijkt nu opgelost, maar mocht het toch niet gaan werken haal ik hem op en breng ik hem toch naar het asiel, hoe meer ik erover nadenk dat hij naar buiten moet zonder dat hij dat gewend is en terwijl hij zo gek op aandacht is, hoe verdrietiger ik van dat idee wordt -O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:05

Ze zitten niet allemaal in kooitjes hoor in het asiel :) alleen de zwervers zitten 2 weken in quarantaine. Daarna gaan ze naar een groepsverblijf, meestal met binnen- en buitendeel en klimbomen, krabpalen, kussentjes en medewerkers die regelmatig met ze spelen :) Soms zijn er wel kooien voor katten met speciaal voer, daar zitten ze dan tijdens het eten in zodat het niet gejat wordt (in de rest van het verblijf staan gewoon overal voerbakjes)
Als je eens langs gaat zal je vast wel mogen kijken!

AnnetteFlame

Berichten: 1443
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:07

Gelukkig dat het goedgekomen is.

Ik kan je verzekeren dat katten echt noet altijd in een klein hokje zitten in het asiel. Kitten worden vaak bij elkaar gezet in kamers zodat ze kunnen spelen en het asiel waar ik werkte hadden we zelfs vrijwilligers die uren met de katten gingen knuffelen. Dus zo zielig is het niet.

Maar iig fijn dat het voor nu opgelost is!

Autumnn

Berichten: 8041
Geregistreerd: 26-03-10

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:15

Voel je niet schuldig, ik heb het ook gehad bij mijn nestje. We hadden drie kittens en alle geslachten had ik verkeerd :+ gelukkig ging er 1 naar mij, mijn broer en een kennis die het allemaal niet erg vonden maar je bent niet de enige :)

Als je er echt mee zit zou ik de castratiekosten eventueel vergoeden en daar laten. Een kat is nooit een buitenkat. Dat is net hoe wij het beestje opvoeden. Als stalkat heeft hij echt een prima leven hoor :)

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: De door mij "verkochte" poes blijkt een kater te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:18

Castreren bij de dierenarts van een Ranzijn kost 45 euro.