Gewonde mus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Gewonde mus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 15:58

Hoi bokkers,

Ik trof net voor mijn huis een gewond musje aan, volgens mij heeft hij een gebroken pootje? Hij lag op zijn rug, en toen ik hem omdraaide begon hij wel te fladderen een stukje, maar landt uiteindelijk wel weer op zijn rug en kan dan niet overeind.

Ik heb hem in een mand gezet met een schoteltje laag water, wat haver en een krant op de bodem. Hij piept en probeert wel overeind te komen, dit lukt niet.

Dierenambulance is uiteraard al gebeld, maar deze neemt niet op. Ik blijf het wel proberen.

Wat kan ik in de tussentijd het beste voor hem doen?

Hier een foto van de arme stakker

Afbeelding

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Gewonde mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:01

waar woon je? Zit er een vogelopvang bij je in de buurt?

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:08

Oei dat gaat niet goed komen denk ik. -O-

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Gewonde mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:11

ik denk eerder dat hij knal tegen een venster gevlogen is....
hier ook regelmatig zo'n vogels.

sommige blijven enkele minuten tot enkele uren liggen/recupereren en vliegen daarna weer weg.
andere sterven hiervan.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Gewonde mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:40

Ik zou inderdaad die mand even afdekken en hem rust geven. Misschien komt hij dan weer bij. Van een klap tegen een raam kunnen ze echt even van de wereld zijn en hebben ze even tijd en rust nodig.

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Re: Gewonde mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:02

Wij hadden pas ook een musje tegen het raam, hij viel hard op de grond en toen ik ging keken leek het alsof zijn nekje gebroken was. Ik pakte hem op (misschien niet zo slim, maar ik dacht dat hij toch wel dood zou gaan). Ik ben even rustig in de tuin gaan zitten met het musje die heel versuft in mijn handen lag, met zijn hoofdje hangend naar beneden. Maar na een aantal minuten sprong hij ineens op in mijn handen (nekje deed het ineens weer) en toen heb ik hem tussen de planten in de tuin gezet. Ik denk dat hij na een uurtje ongeveer is weggevlogen :)

Ik hoop heel erg dat het goed gaat komen met dit musje en dat de dierenambulance snel opneemt!

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Re: Gewonde mus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-17 17:08

Update! Dierenambulance nam niet meer op, maar ik kon hem gelukkig naar de vogelopvang in Utrecht brengen. Waarschijnlijk had hij toch een breukje in de vleugel. Hij was in ieder geval wel goed alert, want de medewerkster werd in haar vinger gepikt. Ze ging nog met iemand anders overleggen en kijken of het te behandelen was.
Ik ben ondertussen weer thuis, hoop dat het musje opknapt maar waarschijnlijk gaan we het niet weten. Ben vergeten te vragen of ze me op de hoogte wilden houden.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Gewonde mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:13

Dan bel je maandag toch even? :)
Wat fijn dat hij bij de vogelopvang terecht kon! Zij zijn erg goed, hoor. :j

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: Gewonde mus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:43

Mooizo. :)