Voerautomaten, ervaringen en tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Voerautomaten, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 22:47

Ik ben opzoek naar een voerautomaat voor onze twee katten. Omdat we beide overdag aan het werk zijn zou het een stuk helpen met het regelmatig kleine beetjes kunnen voeren aan de katten.

Nu vroeg ik me af of er bokkers zijn met ervaring met voerautomaten en met name wanneer er twee katten gebruik van moeten maken. De ene hoeft namelijk niet nog meer te eten dan dat ie al doet, maar de ander is niet een hele snelle eter, dus wat ie laat liggen wordt door dikke opgegeten...

Nu zag ik op Zooplus onder andere deze:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ere/540683
Reviews lijken best positief (zodra men begrijpt hoe het ingesteld moet worden :=)

Hoe lossen jullie dit op? Of zijn er andere voerautomaten waar goede ervaringen mee zijn?

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Voerautomaten, ervaringen en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 01:01

Ik heb 'vreetschuren' met chipluikjes. Zo'n vreetschuur kun je van hout maken, ik heb er kleine benches voor gebruikt en daar de chipluikjes in gemonteerd: zo kan iedere kat alleen in zijn eigen vreetschuur met zijn eigen voer. Wil je dan alsnog in porties voeren dan zet je dus voor elke kat zo'n voerautomaat in zijn vreetschuur.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 01:12

GDG schreef:
Ik heb 'vreetschuren' met chipluikjes. Zo'n vreetschuur kun je van hout maken, ik heb er kleine benches voor gebruikt en daar de chipluikjes in gemonteerd: zo kan iedere kat alleen in zijn eigen vreetschuur met zijn eigen voer. Wil je dan alsnog in porties voeren dan zet je dus voor elke kat zo'n voerautomaat in zijn vreetschuur.

En dit lijkt mij direct de enige goede tip. :)
Met twee katten, twee verschillende dieëten en zonder toezicht heb je weinig andere opties. :)