Katten en vogels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Katten en vogels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 19:13

Zou het kunnen om vogels en katten te houden, of is dat per definitie vragen om problemen?
Wij hebben 2 katten en mijn man en dochter willen graag parkieten of grote parkieten. Iig vogels die makkelijk tam kunnen worden.
Betekent dit veel stress voor de vogels, of kunnen de katten en vogels aan elkaar wennen? (Niet los bij elkaar uiteraard).

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:28

Hangt een beetje van het karakter van je katten af denk ik, die van ons was niet zo'n jager en de vogels waren duidelijk de baas. Die van ons waren wel regelmatig los bij elkaar (ik weet het, dom en groot risico) maar de vogels waren soms best agressief richting de kat, de kat zat dan ook het liefst boven als de vogels los waren :o
Met de eerste vogel was hij bijna vriendjes:
Afbeelding

Het kan dus wel maar zou er wel voorzichtig mee zijn, wij waren er ook altijd bij. De kat was hier trouwens eerder dan de vogels.

Catnip

Berichten: 2337
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:38

Ik ben opgegroeid met katten en twee valkparkieten, dat ging prima (zelfs los, uiteraard onder toezicht).

Er zijn in de loop der jaren ook hamsters, konijnen, een baardagaam en nog wel meer in huis geweest. Nooit problemen. In mijn ervaring verliezen katten snel hun interesse in dat soort nieuwe huisgenootjes. De eerste dagen vinden ze het heel leuk en spannend, maar daarna is de lol eraf.

De valkparkieten waren trouwens ook best brutaal, zodra ze uit de kooi waren waren de katten eerder bang voor hen dan andersom :')

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Katten en vogels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 19:50

Ik ben blij dat jullie goede ervaringen hebben met de combinatie. We kunnen waarschijnlijk 2 tamme valkparkieten over nemen van iemand.

Onze ene kat is een beetje een angsthaas en geen jager. Onze andere kat is best brutaal, maar de cavia's kijkt hij niet naar. En toen we nog een hamster hadden, keek hij daar ook niet naar. Dus ik heb goede hoop dat het interessante er snel af gaat.