Wat ben ik teleurgesteld in onze dierenarts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Wat ben ik teleurgesteld in onze dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 14:24

En verdrietig en boos...

Toen het deze zomer zo bloedheet was. lag er een jonge kater op het land bij mijn pony's.
Al een paar dagen was hij me opgevallen.
Ik kende hem niet. Was geen kat uit de buurt. Niemand was zijn baasje of kende hem.

Hij was wild en rende weg als ik in de buurt kwam.
Die periode was het echt zo bloedheet en het mannetje was zo mager...
Ik heb een bak brokjes en water neergezet voor hem. Hij had dat zo nodig.
Ik heb thuis zes katten en vier hondjes. Dus een mondje extra te verzorgen was geen probleem.

Langzamerhand kwam hij bij, maar bleef wonen bij mijn pony's. Ik kon steeds dichterbij hem komen.
Hij werd dikker en zag er gezond uit :)
Als ik naar mijn pony's ging om te voeren was hij daar ook. Hij liep altijd op de laan tussen de weilanden.
Daar sliep hij ook onder de bosje. We gaven hem de naam "Laantje"..
Langzaamaan liet ik hem wennen aan dat hij zijn brokjes onder dak in het voerhok kreeg. Daar was het droog en had hij heerlijke slaap en schuilplekjes. :)

Inmiddels is hij mijn grote vriendje :) Komt naar me toe rennen als ik er aan kom en mag ik hem aaien
en geeft hij lieve miauwtjes <3

Afgelopen dinsdag was hij er niet. Ik maak me gelijk zorgen. Mijn man zei, het is een zwervertje misschien is hij wel weg.
De dag erna kwam hij ineens aanlopen. Sloom, slingerig, dik buikje. Ach misschien heeft hij nog ergens lekker brokjes gehad.
Al twee dagen was hij me te rustig. Bleef liggen in het hooi. Ik maakte me nog meer zorgen.

Vanochtend belde ik de dierenambulance. Ik werd geadviseerd de dierenarts te bellen.
Mijn eigen dierenarts waar ik al 30 jaar bij ben. Ik heb het verhaal uitgelegd. Moest maar met hem komen maar alle kosten zijn voor mijzelf.
Weekendtarief behandeling waarschijnlijk opname....

Ik schrok daarvan. Hij is mijn kat niet. Is er niet een potje voor misschien? Ik wil best meebetalen maar
dit gaat veel geld kosten.

Teruggebeld naar de dierenambulance. Zij waren hier absoluut niet blij mee met deze dierenarts.
Inmiddels hebben de lieve mensen van de dierenambulance hem opgehaald en zij brengen hem naar een arts waar zij veel mee samenwerken. Zoals de vrouw zei: Die arts is er voor de dieren niet voor het geld.
Ach die lieve Laantje hij was zo bang. Ik ben zo bang....ik hoop dat hij geholpen kan worden.
Goh je hecht je zomaar aan je adoptievriendje.

We hebben aangeboden om mee te betalen voor zijn herstel en op onze kosten te casteren.
Ik hoop zo dat hij het red |(

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 14:25

Krijg net het verdrietige bericht dat hij ernstig hartfalen heeft en wordt ingeslapen |( |(
Goh jeetje zit echt te janken nu.

RenWaBl

Berichten: 2174
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:27

Heel erg veel sterkte met dit verlies. :(:)

Catori
Berichten: 1524
Geregistreerd: 15-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:28

Ach jeetje, heel veel sterkte! Begrijp dat je verdrietig bent :(:)

Maar wat heb je hem een goed leven gegeven én kans op herstel!
Als je niet nu in actie gekomen was, dan was hij misschien alleen in de kou doodgegaan.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:29

Och meissie wat verschrikkelijk.
Gelukkig heeft hij iig wat liefde gekend en hoeft niet meer te lijden.
Heel veel sterkte.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:29

Oh bah wat naar dat slechte nieuws! Heel veel sterkte <3 ik weet hoe het voelt ineens je vriendje onverwacht ziek zien worden en kort daarna ook een spuitje moet..

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:29

Jeetje verschrikkelijk... Sterkte met het verlies Y;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:30

Ach wat sneu dat Laantje het niet heeft gered :(:)
Aan de ene kant snap ik het wel van de dierenarts. Ook zij hebben een schoorsteen die moet roken en is het vandaag voor hen ook geen feestdag ivm oudjaar? (+ weekeinde natuurlijk).

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:31

Ja, rare mensen die dierenartsen, niet gratis voor je willen werken.

jarco
Berichten: 737
Geregistreerd: 10-10-08
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:31

Ag wat een triest einde zeg ...

Maaaaar, je hebt hem wel opgevangen en liefde gegeven. Mooi stukje om op terug te denken.

Sterkte TS.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:32

Heel veel sterkte :(:)

Maar dat hij geen liefdadigheidswerk doet in dit geval snap ik wel. Jij verzorgd het beestje al lang en bent dan denk ik gewoon "eigenaar" voor zo'n dierenarts. Maakt niet goed dat het wel heel vervelend blijft.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:33

He bah! Eerst al die vervelende horkerige actie van je dierenarts, en dan ook nog slecht nieuws. Heel veel sterkte...

Ik snap de dierenarts niet, je kunt zo'n situatie toch oplossen door alleen de materialen te berekenen? TS heeft aangegeven wel een deel te willen betalen. Het is geen onbekende van de DA, die een verhaal verzint om niet te hoeven betalen (zullen er ook genoeg zijn) Ze is al 30 jaar klant!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:35

Wat maakt dat uit? Het was haar kat, haar verzoek om service.
Wat een brutaliteit te vinden dat de da daar maar voor moet opdraaien.
En dan ook nog trots melden dat je wel bereid bent een deel van de kosten te betalen...
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 31-12-16 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:35

Ik snap het ook wel. Behandelen kost veel Geld en er word veel misbruik gemaakt van de situatie gevonden. Wij hebben veel aangelopen Katten gewoon uit eigen zak betaald. Vind dat je dan ook alles moet nemen als je begint te voeren Enz. Dat hoort er dan ook bij.

Sterkte

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:36

Heel sneu voor het beestje maar ik snap je dierenarts wel hij is geen liefdadigheidsinstelling zo kan iedereen wel een kat binnen brengen daar is de gewone dierenarts niet voor daar heb je de Dierenbescherming voor. Die wilden het dus in eerste instantie makkelijk afschuiven op je eigen dierenarts.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:36

Kuggur schreef:
Ja, rare mensen die dierenartsen, niet gratis voor je willen werken.


Dit.
Een dierenarts is ook maar een mens en zijn/haar [***] moet ook betaald worden. En ja, extra in de weekenden/feestdagen want ook dan is een dierenarts liever bij familie/vrienden/ergens anders dan op de praktijk.

Sterkte!

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:37

Je hebt zijn leven een heel stuk mooier gemaakt, misschien geeft dat troost.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:38

Sneu, veel sterkte. Gelukkig heeft die nog een een mooie tijd gehad dankzij jou.

De dierenarts begrijp ik heel erg goed, als hij dit bij jou doet. Dan wil iedereen straks korting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:38

Laantje heeft geboft met jou, jij hebt hem het vertrouwen in de mens gegeven en de liefde leren kennen. Misschien kort maar hij heeft het wel gehad.
Dat dikke buikje is bekend bij hartfalen en geloof me het is het beste voor hem. Gelukkig hebben ze hem in laten slapen, wat veel mensen niet weten is dat hartfalen ook verdrinking kan veroorzaken doordat het vocht in de longen kan komen.
Voor jou vreselijk je was eraan gehecht geraakt, je hebt hem gegeven wat je in je had, het mooiste geschenk voor Laantje. Nu ben je verdrietig en boos. Ik ben het met je eens, ook zonder inmenging van de dierenambulance moeten deze dieren geholpen kunnen worden. Helaas zijn veel dierenartsen hun eed vergeten zoals zo vaak gebeurd. Men start zaken om goed te doen en dan gaat het geld overheersen. Geld laat emotie verdwijnen. Dierenarts had minstens kunnen zeggen ok ik kijk ernaar en vandaar uit praten we verder.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:40

Ik weet direct weer waarom ik niet zo van mensen houd :+

Anoniem schreef:
Men start zaken om goed te doen en dan gaat het geld overheersen. Geld laat emotie verdwijnen. Dierenarts had minstens kunnen zeggen ok ik kijk ernaar en vandaar uit praten we verder.


Precies!

VogeltjeM

Berichten: 3751
Geregistreerd: 31-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:41

Ik begrijp de dierenarts wel. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat er heel veel charity cases voorbij komen op jaar- of zelfs maandbasis. Het is gewoon niet te doen om daar allemaal in mee te gaan zonder jezelf weg te cijferen. Voor jou is dit een speciaal geval, voor de dierenarts al de zoveelste "zwerver/zielig geval/goed doel/kat van iemand zonder geld/kat van een stichting die dieren opvangt en er niet veel voor kan betalen/vul maar in". Echt, dit komt ontzettend vaak voor. En dan is het ook nog eens een feestdag, logisch dat er wat tegenover moet staan. Ik zou het niet persoonlijk opvatten.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 31-12-16 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:42

Wat sneu dat hij het niet heeft gered. Jij hebt zijn laatste tijd in ieder geval wel een stuk beter gemaakt!

Ik begrijp je dierenarts wel, er zijn ontzettend veel dieren zonder eigenaar die hulp nodig hebben. Hij heeft een bedrijf te runnen. Ik vind het van de dierenambulance zeer onprofessioneel om te zeggen dat deze dierenarts het voor het geld zou doen. Het is algemeen bekend dat je geen dierenarts wordt omdat je er zo lekker rijk van wordt. Als een dierenarts ieder zielig dier gratis moet gaan helpen dan is het hek van de dam, dan kan hij de tent wel sluiten.

Brainless

Berichten: 29739
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:43

Mijn mening is.... of je zorgt dat een wilde kat wordt gevangen en opgehaald door de DB (en staat het af).
Of je verzorgt hem, houdt hem zelf en neemt de kosten die daar bij horen.

Heb zelf een hoogzwangere kat opgevangen (was aankomen lopen en niemand kende haar).
De DB wilde haar wel halen, maar dan mocht ik haar evt terug als ik adoptiekosten betaalde.
Of ik hield haar met het risico van (hoge) DA kosten.
Heb besloten haar hier te laten en heb ook zelf de castratiekosten betaald.
Kittens herplaatst en 1 gehouden.

Ik vind zelf ook; zodra je beslist dat je voor een dier gaat zorgen; je ook de kosten hebt.
Want op dat moment ben jij de eigenaar.

fohadie
Berichten: 4298
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:44

Allereerwt, veel sterkte.

Naar wat ik begreep wqs de kat niet van jou. Ik weet niet waar je woont, maar in Nederland bestaan er weinig "zwervertjes" die kat was misschien wel van iemand die de kat heel erg mist en nog aan het zoeken is. Ik lees nergens in je verhaal dat je opzoek bent gegaan naar de eigenaar (die misschien wel een heel stuk verderop woont.) Je hebt erzelf voor gekozen het beestje te voeren en dergelijke.

Een dierenarts is iemand die zijn beroep uitoefent, geen liefdadigheidsinstelling, en nee, meestal is daar geen potje voor. Weet je hoevaak een dierenarts de vraag krijgt of ze het niet goedkoper of zelfs gratis kunnen doen ten tijde van de crisis waarin mensen wel hun dier wilde houden maar geen geld ervoor hadden? Jij bent vast niet de enige die vraagt of het goedoper kan al had jij een andere reden. Dan raakt de dierenarts toch failloet als ie dat elke keer moet doen?

Tuurlijk blijft het zuurdat het beestje ziek was en nu zelfs overleden is, maar MI kan de dierenarts daar weinig aan doen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 14:46

Ik heb al heel wat zwervertjes opgevangen en ben daar mee naar de dierenarts gegaan voor sterilisatie/ziekte/noodgevallen. Het zou niet in mij opkomen om de dierenarts voor de kosten op te laten draaien of om korting te vragen. Zodra je zo'n beestje opvangt word het jouw verantwoordelijkheid, niet die van de dierenarts.