hond breekt uit bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 07:34

Nou ja, hond. Hondje.....

Mijn broer heeft een hondje uit het asiel gehaald.
Het is een kruising langharige chihuahua, wij noemen het het een mini herder.
Ze is 1.5 jaar jong en super lief en braaf en eigenlijk heel makkelijk.

Maar ze is het er niet mee eens als ze alleen moet blijven.
eerst hebben we het zonder bench geprobeerd en toen begon ze de deur op te eten.

Dus toen geoefend met de bench als mn broer thuis was en dat ging goed.
Maar nu heeft die kleine bedacht dat ze het niet leuk vindt als mn broer weg is ( boodschappen doen ofzo) en geloof het of niet; de kleine terrorist trekt gewoon de tralies kapot en wurmt zich uit de bench.

Buiten het feit dat ze dan weer aan de deur begint is het natuurlijk ook nog eens levensgevaarlijk.

Wie o wie weet wat we er nog meer aan kunnen doen??

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 07:36

Ander soort bench? En misschien is er iets mis met de opvoeding dus daar eens met een deskundige naar kijken.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 08:14

Hebben jullie het weggaan wel rustig aan opgebouwd?

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 08:24

Inderdaad, hoe is de opbouw gegaan? Heb je het net zo opgebouwd als bij een pup?

rien10
Berichten: 14677
Geregistreerd: 01-06-10

Re: hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 08:39

Google eens op kamer kennel. Dan zie je veel sterkere "hokken".

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:40

Stevigere kennel kopen. Maar een hond die zich zo onprettig voelt dat ie uit z'n kennel breekt zou ik niet graag in die kennel alleen laten, eigenlijk. Dus ik zou opnieuw beginnen met alleen blijven :) paar keer net doen alsof je weggaat, als dat goed gaat paar keer uit het zicht blijven.. Zeg maar net als bij een pup.

Mijati

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-04-13
Woonplaats: Tussen de rivieren

Re: hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:00

Dit klinkt als een dier met verlatingsangst.
Een andere kennel gaat het probleem niet oplossen, wellicht dat een gedragstherapeut uitkomst kan bieden.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 11:39

Het idee van een bench werkt alleen als de hond zich daar, na plasje, poepen en een lange wandeling, prettig in voelt. En rustig gaat liggen bijkomen van de activiteiten.

In alle andere gevallen vind ik een bench een martelwerktuig wat heel veel stress oplevert.

Dit hondje is blijkbaar geen bench gewend. Is ook niet gewend om alleen te blijven. De taak voor het baasje is om deze hond te leren dat alleen zijn niet erg is. En dat er kluifjes bestaan om te slopen/op te eten.
Dit aanleren gaat veel tijd kosten. En ik hoop voor het hondje dat die tijd genomen word. Met zoveel stress erachter is een bench echt heel zielig.

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 12:08

Bedankt voor de reacties

Ik heb idd even gegoogled op kamerkennel en dat ziet er een stuk steviger uit.

Op zich heeft ze geen hekel aan de bench, want snachts slaapt ze gewoon en zit ze er ook in. En op de dag als mn broer gewoon thuis is tussen door ook ( om te laten zien dat de bench niet betekent dat ze alleen moet blijven) en is er niets aan de hand.

Het is echt puur het weggaan.
Ook gaat mn broer wel de deur uit om na 10 seconden weer terug te komen zodat ze leert dat ze niet in de steek gelaten wordt.

Uiteraard gaan we er 100% voor om het laten slagen, tis een schat van een hondje! En verder mankeert er niets aan!

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:16

Amyd schreef:
Op zich heeft ze geen hekel aan de bench, want snachts slaapt ze gewoon en zit ze er ook in. En op de dag als mn broer gewoon thuis is tussen door ook ( om te laten zien dat de bench niet betekent dat ze alleen moet blijven) en is er niets aan de hand.

Het is echt puur het weggaan.
Ook gaat mn broer wel de deur uit om na 10 seconden weer terug te komen zodat ze leert dat ze niet in de steek gelaten wordt.

Aan die verlatingsangst zal toch gewerkt moeten worden. Doe het dan goed: zonder bench. En voor 's nachts gewoon een normale fijne mand/kussen.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:28

Klinkt idd als verlatingsangst. Dus ga je het weggaan en wegblijven langzaam opbouwen en oefenen. Ga eens na welke handelingen je (broer) allemaal doet vóór ie daadwerkelijk de deur uit gaat en ga daar mee aan de slag. Pak een paar keer per dag je sleutels en loop er even mee door het huis zonder dat je weggaat, pak je jas, trek 'm aan en ga vervolgens gewoon op de bank zitten. Doe de deur open en weer dicht.. Als de hond daar niet meer op reageert ga je ze combineren zodat je uiteindelijk geen reactie meer krijgt op je wegga-ritueel. En dan het alleen zijn.. Beginnen met alleen "uit het zicht" en als dat langere tijd goed gaat pas echt weggaan.

En zorg even tijdelijk voor oppas als je echt weg MOET, want anders kun je weer helemaal opnieuw beginnen.

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:36

Palmera schreef:
Het idee van een bench werkt alleen als de hond zich daar, na plasje, poepen en een lange wandeling, prettig in voelt. En rustig gaat liggen bijkomen van de activiteiten.

In alle andere gevallen vind ik een bench een martelwerktuig wat heel veel stress oplevert.

Dit hondje is blijkbaar geen bench gewend. Is ook niet gewend om alleen te blijven. De taak voor het baasje is om deze hond te leren dat alleen zijn niet erg is. En dat er kluifjes bestaan om te slopen/op te eten.
Dit aanleren gaat veel tijd kosten. En ik hoop voor het hondje dat die tijd genomen word. Met zoveel stress erachter is een bench echt heel zielig.


Eens! Mijn honden zijn beide de bench gewend, (wordt nu geen gebruik van gemaakt) maar voorheen vonden ze het heerlijk om er in te kruipen. Dat was hun vaste en veilige stekkie! Deurtje open en hondjes kwamen al aangehuppeld om vervolgens lekker te gaan liggen slapen.

Vermoed dus dat ie de Bench idd alleen stress gerelateerd kent... Helaas...

Dus van voor af aan beginnen met lekkers en leuke dingetjes. Zo dat ie weet dat de bench prettig is.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:37

Een reiskoffertje aanschaffen en overal mee naartoe zeulen :Y)

Ik heb de de strijd opgegeven.
Ook een herplaatsertje, zelfde verhaal, soortgelijke kruising...

Beestje werd letterlijk dol, incontinent en anders ziek van ellende, dus nu is hij gewoon altijd mee.
Hij vindt autorijden geweldig en heeft een mand op de fiets en de scooter, is volledig verkeersmak en heel gezellig, zelfs in winkels.

En je went er aan, al ben ik heel blij dat m'n herderxSt.Bernard er geen last van heeft _O-

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:34

Hoezo Shirley... Die stop je toch gewoon in een rugzak???? >;)
Op je rug en lopen maar := _O-

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 15:18

Ze wordt nu niet alleen gelaten want dat is inderdaad zielig.

We gaan helemaal opnieuw beginnen met oefenen, helemaal vanaf 0.
En ik dacht misschien als ondersteuning wat rustgevende druppels (Bach ofzo).

Hij heeft nu zo'n "hondenhol" gekocht want ze kruipt graag ergens onder dus misschien geeft dit ook een soort veilig gevoel.

En ik ga contact zoeken met een gedragsdeskundige.

Anoniem

Re: hond breekt uit bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 15:25

Sterkte, ik heb een hond gehad met extreme verlatingsangst, deed ook alles kapot bijten, wurmde zich ook uit de bench en loeide als een wolf. Ik heb er meerdere mensen bij gehad, geoefend gedaan, maar toen hij ook bij mijn baas de hele tent kapot beet, was ik ten einde raad en heb ik hem herplaatst.
Verder ook een superlief dier, goed opgevoed verder en braaf, maar die verlatingsangst was onmogelijk om mee om te gaan.
Ik ben overigens eerlijk geweest naar de nieuwe eigenaren, die wisten ervan.

Ik hoop dat het bij jullie goed komt, maar besef je dat het heel lastig wordt.