Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 11:49

Hallo Bokkers,

Wij hebben besloten dat het tijd is om een puppy toe te voegen aan de family die bestaat uit mijn vriend en ik, 3 katten en wat knaagdieren. De komende twee jaar heb ik genoeg tijd, in de zin van, ik werk parttime in combinatie met mijn studie waardoor ik eigenlijk maar een uurtje of 3/4 weg ben in de middag wat ook nog overlapt met het werk van mijn vriend dus de hond zou nooit langer dan 3 uur alleen zijn. Echter kan het zijn dat ik daarna op zoek ga naar een baan met meer uren, wat doen we dan met de hond? Dat is een factor waardoor ik twijfel. Dus ik vraag mij af hoe andere Bokkers dat doen?

Wie zorgt er tussen de middag voor de hond? Hoe lang is de hond bij jullie alleen? Heb je een oppas? Mijn vriend werkt fulltime en dat gaat ook niet veranderen denk ik haha. Iets met workaholic ofzo. Nu kan dat ook prima omdat ik de zorg op mij kan nemen maar als ik straks meer ga werken, hoe gaan we dat oplossen? Ik ben heel benieuwd naar hoe jullie dat doen?

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:55

Op de dagen dat we alle 2 werken, dat zijn er 4, komt 1 dag de uitlaatservice, dan zijn ze ook echt de hele middag mee, komen soms pas om.half 7 thuis ;).
De andere 3 dagen komt mijn schoonzusje uitlaten, ongeveer een half uurtje. Honden lopen los op de beneden verdieping, en zijn samen.
Ook.zorgen we dat er savonds minimaal 1 thuis is op werkdagen.

Nu hebben ze het luxe. Ik ben zwanger en moest stoppen met werken.ivm lichamelijke klachten toen ik 24 weken zwanger was, en ga pas eind mei weer aan het werk. ( en dan dag minder, en mijn man om de week een dag minder)

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:56

Waarom wacht je niet totdat je een andere baan hebt en meer zekerheid hebt over je aantal uren?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:56

Als je zorgt dat je inderdaad een oppas of uitlaatservice achter de hand hebt, en een hond kiest die rustig van karakter is en niet te veel aandacht nodig heeft dan moet dat geen probleem zijn.
Ik heb daarom zelf voor een windhond gekozen.. Echt nog nooit zo'n luie hond meegemaakt.. die kan de hele dag slapen :') Ideaal als ik straks weer aan het werk ben. Maar dat zijn dan weer geen ideale rassen om samen met knaagdieren samen te houden :Y)
Wil je echt graag voor een pup gaan? Het is namelijk ook geen slecht idee om een oudere hond uit het asiel te nemen, eentje die al gewend is om regelmatig alleen te zijn. Een pup heeft het eerste jaar toch behoorlijk wat aandacht nodig, zelfs als je een rustig ras kiest.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:57

Mijn honden wonen in de tuin. :) Ik zit nu in een hele drukke periode, komende weken ga ik 10 uur per dag van huis zijn, maar ik maak me geen zorgen. :) Het gaat mij erom dat ze niet urenlang moeten ophouden en dat ze vrij kunnen bewegen. En dat gaat dus prima in de tuin.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:01

Hoef hopelijk niet te vertellen dat je een pup moet leren om alleen te blijven, langzaam opbouwen.

Ik kijk naar de week, als het 1 of 2 x, 8 uur per dag is, dan blijft hij gewoon thuis.
Is het vaker dan gaat hij of naar de oppas of naar de uitlaatservice.

Maar ja, alles valt of staat met hoe goed je hond alleen kan blijven.

Mijn hond is nu 10 jaar, blaft niet vaak, als hij wel blaft, laten mijn buren dat weten, dan kijk ik wat er aan de hand is en los het op.

www.hondenoppas.nl is ideaal

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:02

Een honden uitlaat service kan goed werken. Hier goede ervaringen er mee. Die uitlaat service van ons is zelfs een keer op TV geweest, en wie liep er voor op in het bos? Onze blije hond. Het was alleen voor overdag een keer extra uitlaten, en dan ging de hele groep gezellig naar het bos. Het kwam er op neer dat er vijf keer per week een rondje gedaan werd overdag. Qua kosten was het ook goed te doen, maar ik ben even kwijt hoeveel het was. Je kan ook afstemmen wat jij wil dat er met de hond gedaan wordt. Dus los mee of aangelijnd, nog wat eten na het uitlaten, drinkbak controleren, dat soort dingen.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:03

De ene maandag ben ik thuis (werk 36u) en de andere maandag is de schoonmaakster er 5uur. Dinsdag en woensdag komt ons nichtje de hond uitlaten na schooltijd (rond 14u). Op donderdag is hij 7 uur alleen thuis en vrijdag komt mijn vriend tussen de middag de hond uitlaten. Toen wij de hond namen als pup studeerde ik en was ik vaak maar een paar uur per dag van huis weg. Nu is hij 5 en helemaal gewend aan dit ritme. Hij gaat 's avonds met me mee naar de paarden en 's ochtends laat ik hem lekker lang uit :)

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 12:04

KimD schreef:
Waarom wacht je niet totdat je een andere baan hebt en meer zekerheid hebt over je aantal uren?


Dan zou ik nog twee jaar moeten wachten, en dan nog niet eens zeker zijn of ik een andere baan heb omdat er ook nog groei mogelijkheden zijn in mijn huidige baan. Nu gaat het er mij echt niet om dat ik binnen nu en 5 minuten een hond moet hebben, maar als er andere oplossingen zijn die bokkers kunnen aandragen waarom zou ik dan wachten?

Wij willen wel heel graag voor een pup gaan, en dat zou nu ook prima kunnen omdat ik veel thuis ben.

Palmera zo doet mijn schoonzus het ook, honden kunnen de hele dag in garage en tuin wanneer zij weg zijn. Hier zou dat nu nog niet mogelijk zijn.

kiwiwitje

Berichten: 20111
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:12

Hier het geluk dat ik eigen baas ben. Dus ik zit 24-7 met de hond.
Dus ik kon/kan met de hond naar buiten wanneer ik wil. Hij is inmiddels 9 maanden, maar in zijn puppytijd(zindelijk worden en dergelijke) was dat toch wel heel makkelijk.

Ik ben wel bezig(geweest) met een uitlaatservice te vinden, maar een rondje wandelen kan ik zelf ook, ik zoek dan een uitlaatservice met een degelijk omheind ''weitje'' zodat ie lekker met andere honden kan spelen. gewoon 1x per week. Alleen nemen de meeste geen staffords aan hier in de buurt, ook niet als je er zelf bij bent en blijft, en de meeste laten ze hier los lopen in het bos. Dat is iets wat ik niet wil. En een Pension valt af, daar zitten ze toch een dagdeel in een kennel, en hij hoeft niet opgesloten.

Onze hond kan gemakkelijk met 3x per dag wandelen, en kan rustig 8 uur alleen zijn. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Oppas: Mijn schoonouders passen graag op wanneer ze kunnen, dus mocht hij wel een avond of middag of dag alleen moeten zijn en hun kunnen zit hij daar.
*Ja ik laat mijn hond vaker uit per dag, en nee hij is in heel uitzonderlijke gevallen lang alleen.*
Maar ik heb dan ook wel een luxe positie :+

testes76

Berichten: 1028
Geregistreerd: 04-02-13
Woonplaats: Noord brabant

Re: Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:20

ik werk parttime; op de dagen dat ik werk laat m'n schoonvader de hond uit of een van de kinderen na schooltijd.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 13:02

Ik werk heel onregelmatig. Soms de ochtend, soms de middag, soms een hele dag, redelijk wat dagen vrij.
Mijn vriend werkt 7 nachten achtereen, daarna 7 vrij.
In het ergste geval zitten de honden "alleen" van 7 tot 3. Mijn vriend is wel thuis, maar hij slaapt dan :+ Eigenlijk slapen de honden dan gewoon. Of ze ravotten wat met hun speelgoed of elkaar. Maar dat is hooguit 3 dagen per 2 weken. Voor de rest ben ik om 12 uur al thuis (of vrij :D ), dus dan hebben ze een gewoon ritme van vroege plasronde, middagronde etc..

Wij hebben alleen een oppas als we op vakantie gaan. Verder blijven ze prima een paar uurtjes alleen of ze gaan gewoon mee.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 18:58

Ik werk 40 uur en ben maar alleen. Ik heb nu 2 honden en deze week komt er een pup bij. Mijn honden zijn zelden alleen. Ik werk in ploegendiensten en een goede vriendin ook. Wij vangen de honden van elkaar op als de ander werkt. Zo n max 5x per maand hebben we eens dezelfde dienst maar dan zijn ze blij dat ze lekker kunnen slapen haha. Dat is dan 9 uur alleen thuis door hele huis en rest van de tijd is dan volledig voor hun. Voor de pup nog meerdere opvang adressen zodat hij voorlopig niet zoveel uur alleen zal zijn

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:58

Ik heb 2 honden.
Ze zijn zelden alleen, ze gaan naar m'n moeder als ik moet werken, of naar m'n paard ga.
Mijn moeder woont 3 minuten hier vandaan, dus dat is ideaal.
Ze kunnen daar altijd naar buiten als ze willen, er is een tuin/weiland/houtwal waar ze zoveel mogen lopen als ze willen.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:05

Wij hebben een hondenluik waardoor de honden gewoon naar buiten en naar binnen kunnen als wij niet thuis zijn.
Het terrein is afgesloten met goed stevig hekwerk waar ze niet uit kunnen.
Zijn ze dus eens wat langer alleen is dat geen probleem, ze vermaken zich prima.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:07

Onze Cocker Spaniel gaat elke dag met mijn vriend mee naar het werk. Al van pup af aan en hij heeft het reuze naar zijn zin. De collega's zijn ook dol op hem, dus aan aandacht geen gebrek.
Hij is eigenlijk dus vrijwel nooit alleen, maar heel soms in het weekend een paar uurtjes. Hij kan overigens heel erg goed alleen zijn, hoewel "alleen " in dit geval in gezelschap van 7 katten is :D

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:10

Ooh interessant topic!

Wij hebben vorig jaar ook onze pup ontvangen. Mijn vriend studeerde toen nog, dus ook niet hele dagen van huis. Maar inmiddels werken we allebei fulltime (of fulltime+ in geval van mijn vriend).

Hier is onze 'pup/puber' van 7 maanden 3 dagen in de week van 8 tot 11 alleen thuis in de bench en daarna komt mijn moeder hem ophalen en mag ie daarheen tot wij 'm na het werk (half 6) daar op. 1 dag ben ik vrij en 1 dag gaat ie naar de dagopvang bij een dierenpension hier in de buurt. 's Morgens breng ik hem en na het werk haalt mijn vriend 'm weer op. En hij gaat er heeeeel graag heen. Lekker spelen de hele dag!

We zijn alleen wel stilaan aan het kijken voor een andere oplossing dan mijn moeder. Zij heeft aangegeven dat ze het toch wat veel vind (vooral het haar eigen honden erbij) en we verschillen wat in opvoedingsopvattingen...

Dus ik lees even mee!
(Ik ben ook nog in de luxe positie dat ik eventueel een uur pauze kan vragen en dan op en neer kan naar huis tussen de middag...)

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:12

Wij werken hier alletwee voltijds (beiden ook eerder 45 uur per week), maar ik werk wel erg onregelmatig (vroege, late, nacht, weekends, dagdiensten), waardoor ik erg veel overlap heb met mijn partner (werkt van 8 tot 5). Ik denk dat hij gemiddeld 4 dagen 'alleen' moet blijven gedurende een gedeelte van de dag, hetgeen varieert tussen de 3u en de 9u alleen. Soms is dat vijf dagen 8u, andere weken is dat 2 dagen 3 uurtjes.

Pup in kwestie is een mechelaar van net geen vijf maanden uit werklijnen, en lijkt hier hélemaal geen probleem mee te hebben. Hij gaat drie keer per week mee trainen op de hondenschool, alle dagen wandelen, alle ochtenden en avonden trainingssessietjes. Als we te veel thuis zijn, kruipt hij uit zichzelf in zijn bench.... lijkt alsof ie wil zeggen: "laat mij gerust, ik slaap nu normaal wel hé!"

Niet teveel eieren onder leggen, zodra ze iets gewoon zijn, zullen ze daar ook niet teveel problemen van maken :)

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:13

Ik heb 2 honden. En werk 4 ochtenden van half 9 tot ongeveer 12 uur. En op dinsdag is het smiddags 2 uurtjes maar meestal is mijn man dan thuis. Gaat prima ze lopen los,geen bench.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:14

Wij staan op de wachtlijst voor een friese stabij pup, we werken 2 dagen in de week beide. Dan zijn we weg van 8.15 tot 17.15 uur. Dus een fikse tijd. Voorlopig gaan we dat oplossen met een particulier die oppast. Daar blijft de hond dan de hele dag en die halen we weer op als we thuis komen. Dan is ie niet alleen.
Als hij wat ouder is, gaan we of op zoek naar iemand in de wijk die zelf een hond heeft en werkt, zodat we kunnen uitwisselen of naar een oopoeh. Dit omdat de kosten voor opvang best hoog zijn. Vinden we niets van onze gading daarbij, blijft ie fijn bij de betaalde opvang.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:17

Citaat:
Pup in kwestie is een mechelaar van net geen vijf maanden uit werklijnen, en lijkt hier hélemaal geen probleem mee te hebben. Hij gaat drie keer per week mee trainen op de hondenschool, alle dagen wandelen, alle ochtenden en avonden trainingssessietjes. Als we te veel thuis zijn, kruipt hij uit zichzelf in zijn bench.... lijkt alsof ie wil zeggen: "laat mij gerust, ik slaap nu normaal wel hé!"

Niet teveel eieren onder leggen, zodra ze iets gewoon zijn, zullen ze daar ook niet teveel problemen van maken :)


Dat doet die van ons dus ook. Op onze vrije dagen ligt meneer rustig tot 11 uur te slapen, want dat doet ie anders ook... :')

Blij om te lezen dat het bij jullie zo goed verloopt.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:32

Mijn vriend en ik werken allebei fulltime, waarbij ik ook nog stewardess ben dus veel van huis en mijn vriend ook veel reist voor werk.

We hebben een (hele lieve asiel-) hond. Hij zit bijna nooit alleen en onze max is 5,5u en niet vaker dan 1 of 2x per week alleen. Dit lukt prima.

Wel hebben we een huishoudagenda die we 4 weken van te voren plannen en kan mijn vriend 1 dag per week thuiswerken. Doordat ik onregelmatig werk ben ik vaak ook wel doordeweeks thuis en hebben we een hulp in de huishouding die de hele ochtend schoonmaakt en daarna een uur met de hond in het bos gaat wandelen.

Deze week bijvoorbeeld:
Maandag: Ik vrij
Dinsdag: Ik hoef pas half 2 te werken en mijn vriend zorgt dat hij op tijd weer thuis is
Woensdag: Ik hoef pas half 8 's avonds te werken dus ben de hele dag thuis
Donderdag: Vriend en ik werken allebei, hulp is er in de ochtend en loopt tot 14u met de hond in het bos.
Vrijdag: Ik werk, vriend werkt thuis
Zaterdag: Ik werk, vriend is vrij
Zondag: Beide vrij

We wandelen (of hardlopen) elke dag minimaal een uur in het bos, naast de overige 3 wandelrondjes in de wijk. Verder hebben we onze ouders die graag willen oppassen, alleen daar moeten we hem wel altijd naartoe brengen en ophalen.

Het is wel mede doordat ik heel onregelmatig werk en regelmatig in het weekend dat het goed te doen is met beide een fulltime job. Er zijn dagen dat om 04u de wekker staat en er zijn dagen dat ik pas na middernacht kan gaan slapen.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:02

Ik heb geen hond omdat ik fulltime werk en hier geen hondenuitlaatservice is. En ik niet zomaar vreemde mensen in huis vertrouw (bijvoorbeeld scholier die hond tegen zakcentje uit kan laten) ivm mijn andere dieren. Het laatste wat ik zou doen is een hond aanschaffen om die vervolgens urenlang alleen te moeten laten in huis. Dat is gewoon niet ok. Dus dan geen hond.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Een hond en werken, hoe doet Bokt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:05

Ik werk 28 uur per week en mijn vriend werkt off shore. Onze hond gaat naar de oppas op de dagen dat ik langer dan 4 uur van huis ben.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 22:13

ik werk 32 uur (ma,woe en vrij 8-16.30, din en don 8-12).
Vriend werkt fulltime, maar vaak vertrek ik maar om 8-8.15 en ga ik na het werk door naar de paarden (op woensdag) en is hij rond 16-17 uur thuis.

Op maandag breng ik ze naar mijn moeder, door de afstand is dit helaas niet dagelijks mogelijk.
Op dinsdag werk ik maar 4 uur, dan zit ze in de kennel
op woensdag ook kennel, maar schoonmoeder komt ze tussen 11-14 (of langer) aandacht geven
donderdag 4 uurtjes kennel
vrijdag komt de poetsvrouw smorgens en steekt ze daarna in de kennel (11.30- thuiskomst vriend, soms is hij rond 14-15 al thuis, ten langste zit ze alleen tot 17 uur.)

Mijn vriend is vaak vroeger thuis dan ikzelf, indien niet haal ik ze op en gaat ze mee naar de paarden, dus concreet gezien zit ze kwa aantal uur maar een22 uur alleen (dinsdag 4.5, woe 6, don 4.5, vrijdag 5.5), en dit zijn maximumtijden.
op dinsdag en donderdag gaat ze mee naar de paarden en een lange wandeling of fietsen, weekends uiteraard ook mee naar de paarden en naar bos of strand, enkel op ma,woe en vrij is het home entertainment. (maar de maandag kan ze ganse dag spelen met haar vriendje bij men moeder).

Ik werk bewust maar 32 uur voor de hond en paarden.