fannetje schreef:Puur allergie over het voer werkt natuurlijk niet, je moet die druppels in een schone bek geven (minstens 15 min voor/na eten, evt met beetje melk/water).
Wat de mijten, heb je al eens advatix/advatage geprobeerd, legt een beschermlaagje op de huid, waardoor die minder gevoelig wordt voor mijten.
Ook willen omega 3,6,9 vetzuren nog wel eens helpen (wij gaven daar vroeger doils voor in de praktijk, moet zeggen, ben er al even uit, dus weet niet of dat nog bestaat).
Verder snap ik de opmerking brokken -> kan niet ivm mijten niet, zie daar echt geen verband mee. En als je kvv niet gegarandeerd zonder kip/pens kan zijn, zou ik dat dus niet geven. Ik geef dan liever een gegarandeerde hypo-allergene brok.
Waar zit de jeuk eigenlijk?
Edit: waar slaapt/ligt hij op?
Hoezo werkt dit natuurlijk niet? advatix/advatage zijn vlooienbestrijders toch? Vis olie word ook aangeraden, dus wellicht geeft dat ook dat extra beschermlaagje.
In brokken zitten ook bepaalde mijten (welke durf ik niet 1 2 3 te zeggen). Ik wil daarnaast ook niet op brok over stappen als dit niet nodig is.
De jeuk zit voornamelijk op ze buik. Hij ligt op een fatboy in de woonkamer, maarja ook ligt hij op bed en een stoffen bank. Dus hoop voor de toekomst dat de neemboom olie gaat helpen.
Marjo89 schreef:Kijk goed in je KVV wat erin zit. Welk merk voer je ?
Mijn hond heeft ook meerdere allergieën die zich in verschillende manieren tot uiting kwamen.
Intussen zijn we achter kip. En twijfel tussen rund of eend of wellicht beide.
Van pens krijgt hij weer geen jeuk. Hij eet ook KVV.
Heb nu 3 smaken die hij probleemloos eet. (En geen jeuk van krijgt) En dat ga ik nu langere periode volhouden en dan afwegen of goed blijft gaan.
Blijft een gezoek vind ik.
Kip schijnt bij veel honden een probleem te zijn. Zelfde als granen die ze zo wie zo niet horen te eten.
Ik voer macho gear, lot gering en dog meat. Elke keer uitgebreid gekeken of er niks in zit wat niet mag.
Klopt wat je zegt mbt tot de allergieën, zijn ook juist de gene welke hij niet kan hebben.
WillemYntJee schreef:Wij hebben klanten die hun voer eerst invriezen voordat ze t geven zodat je van de voermijten af bent. Werkt heel goed! Trovet is wel een fijn merk hiervoor namelijk. Verder zal je overal waar de hond in huis komt zoveel mogelijk gladde stoffen moeten hebben (leren bank etc) tot aan t hondenkussen aan toe en dagelijks zuigen. Wel apart dat ie zelfs door de apoquel heen jeuk heeft :-(
Helaas zijn wij mbt de apoquel weer de uitzondering
. Invriezen kende ik idd al. Maar wat zou ik nog moeten invriezen? Zijn vers gedroogde trainers?
Voor nu wil ik niet heel me huishouden overgooien, daar het financieel ook niet mogelijk is. Ik wil het eerst via desensillibatie proberen en de neemboom olie. Plus andere ondersteunsels.