Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Paulina schreef:Jij hebt een trauma, je hond niet
Je zegt zelf al: ik het begin merkte je niets van ander gedrag. Toch heb jij een oogje gekregen op andere honden en jouw hond pikt dat op. Doordat jouw reactie angstiger/ onzekerder is geworden is dat van je hondje ook angstiger/ onzekerder geworden.
Probeer de andere hond te negeren en je bewust te worden van je eigen spanning. Honden hoeven elkaar geen hallo te zeggen maar hoeven alleen maar jou in stilte te volgen.
merk wel dat ik onderhand niet meer weet hoe ik moet reageren, doorlopen, afstandje wachten, omheen etc.. Het is overigens wel erger bij mijn moeder die ook idd angstig is. radnah2 schreef:Ook best logisch. Als een gigantische reus mij zou grijpen dan zou ik ook alle reuzen uit de weg gaan ookal zijn ze lief.
maar het contact zoeken of niet. Ik weet niet of je dat wel wil. Je weet nml niet of andere honden lief zijn. Ik heb liever dat mijn honden geen contact zoeken met andere honden en ze gewoon voorbij lopen. Zodat ze ook niet gepakt kunnen worden. Enige wat ik in jouw geval irritant zou vinden is het blaffen maar dat kan je corrigeren denk ik.