Kiki is gedekt, vol verwachting.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 06:40

Ongeacht wat anderen van de reu vinden, die, zoals de TS zegt, wel papier heeft en getest is dus blijkbaar wel gezond genoeg, is dit de keuze van TS, ook om de hond überhaupt te laten dekken, dus laten we die alsjeblieft respecteren met z'n allen. Zij is er blij mee en dat telt.
Bovendien vind ik de aannames van dat het automatisch "lelijke" pups worden een beetje vergezocht. Het is helemaal niet gezegd dat dat zo is. Fokken is gokken en ook al heb je met "mooie" ouders misschien meer kans op mooie eindproducten, of dit nou mensen of dieren zijn, je weet van te voren nooit hoe het uitpakt.
Heb verder geen verstand van kleine hondjes en fokken, hou meer van de grote rassen, maar wil TS veel succes en plezier wensen met de pups straks, hoop dat de bevalling goed gaat als het zover is en ben benieuwd naar hoe ze eruit gaan zien :)

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:30

En nu is het genoeg!!

7 pagina's over dat dit geen goede keuze is en dat niemand dit zou doen lijkt mij wel voldoende.

Het is nu toch al gebeurd dus laten we het gezellig houden en gewoon vol verwachting dit topic volgen over hoe het gaat met de moeder en later de pups :j . En als je het niet aankan dan haal je je stipje weg en kijk je nooit meer in dit topic :+

Dus stop met zeuren, 't lijkt me nu wel duidelijk :D

Otti1977

Re: Kiki is gedekt, vol verwachting.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:36

Ik ben erg benieuwd wat hieruit komt. Vind het lastig te zeggen, maar smaken verschillen. Wat de 1 lelijk vind, vind een ander mooi. Wat de 1 mooi vind, vind de ander lelijk, gelukkig maar, anders hadden we allemaal dezelfde hond, paard, zelfde kleren en zelfde auto. Saaie wereld.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:34

ik hoop wel dat ze een vacht hebben...ik krijg het er koud van als ik zo een naakthond zie :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:02

geerke schreef:
ik hoop wel dat ze een vacht hebben...ik krijg het er koud van als ik zo een naakthond zie :brr:

Mijn naaktkat kan zich prima warm houden hoor :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 10:10

geerke schreef:

hier in de buurt loopt ook een naakt hondje, leuk beesje om te zien,
en met de echte koude winter loopt hij altijd met een deken om (of honden jas hoe je het ook wilt noemen)

heb hem deze winter niet 1x er mee zien rond lopen.
wat me ook al is op gevallen is dat ze in de zomer zovee mogelijk met het beestje in de schaduw blijven lopen, dus neem aan dat de eigenaar wel weet waar ze mee bezig is.
en dat ze zich dus ook behoorlijk goed warm kunnen houden :j

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:18

ochjee..... je hebt het toch gedaan....

Ik heb er geen andere woorden voor,
De eigenaar van de chihuahua reu is vast geen ras fokker, want dan zou je je dekreu niet zomaar uitlenen aan een naakthond.
Hoevaak zie je op internet niet dat mensen hun reu ter dekking aanbieden, omdat ze dat leuk vinden of in mijn ogen alleen maar geld willen zien......

Als pups zullen het vast super schattige hondjes zijn maar ik ben heel benieuwd naar de werkelijke uitkomst....

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:48

ivy_power89 schreef:

De eigenaar van de chihuahua reu is vast geen ras fokker, want dan zou je je dekreu niet zomaar uitlenen aan een naakthond.
Hoevaak zie je op internet niet dat mensen hun reu ter dekking aanbieden, omdat ze dat leuk vinden of in mijn ogen alleen maar geld willen zien......

Als pups zullen het vast super schattige hondjes zijn maar ik ben heel benieuwd naar de werkelijke uitkomst....

Waarvoor zou je anders je reu aanbieden, of uberhaupt fokker worden, omdat t nodig is? :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:59

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:01

Alexandra_ schreef:
ivy_power89 schreef:

Waarvoor zou je anders je reu aanbieden, of uberhaupt fokker worden, omdat t nodig is? :')

Misschien omdat je denkt dat jouw reu het ras kan verbeteren.
Je reu beschikbaar stellen voor het geld of omdat je dat leuk vind, vind ik echt not done.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:18

Ivy, dan moet er wel een rasvereniging zijn. Ik ben blij dat mensen stamboekloze en showloze boerenfoxen fokken, anders had ik nu niet mijn 3e geweldige fox....

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:21

ivy_power89 schreef:
In mijn ogen is een fokker ras gebonden en laat hij/zij zijn/haar reu niet op elke willekeurige honden springen.
Ik ken inmiddels genoeg fokker die eisen dat een teef voldoet aan de regels anders wordt er niet gedekt
Even ter verduidelijking:

TS is NIET aan het fokken. TS is aan het vermeerderen. En ja, vermeerderen is nog steeds toegestaan. Gaarne geen discussie over 'fok-eisen' enz. Die zijn namelijk niet on-topic.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:36

Sabini schreef:
ivy_power89 schreef:
In mijn ogen is een fokker ras gebonden en laat hij/zij zijn/haar reu niet op elke willekeurige honden springen.
Ik ken inmiddels genoeg fokker die eisen dat een teef voldoet aan de regels anders wordt er niet gedekt
Even ter verduidelijking:

TS is NIET aan het fokken. TS is aan het vermeerderen. En ja, vermeerderen is nog steeds toegestaan. Gaarne geen discussie over 'fok-eisen' enz. Die zijn namelijk niet on-topic.

Mijn reactie was ook gericht aan de eigenaar van de reu, in een ander topic vroeg TS om een mening, die heeft ze gekregen. Daarna reageerde ze niet meer.
Ja TS is aan het vermeerderen, zeker omdat er al een aantal keer gevraagd is waarom ze deze combinatie heeft gekozen en dan vooral gericht op welke eigenschappen ze wilde verbeteren.
Ook hier is geen reactie op gekomen.
Moeten we dan maar op ieder topic die hier voorbij komt van mensen die niet nadenken over wat ze aan het doen zijn, onze mond houden en maar roepen aaahh lief, ben zo benieuwd blablabla?
Ik vind TS onverantwoordelijk bezig misschien zelfs nog erger dan dat, maar dat mag ik hier niet zeggen??

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:53

ivy_power89 schreef:
Ik vind TS onverantwoordelijk bezig misschien zelfs nog erger dan dat, maar dat mag ik hier niet zeggen??
Tuurlijk mag je dat zeggen. (Zie mijn berichten in dit topic :o Ben het met je eens hoor ;) ).

Maaarrrr als je de 7 pagina's leest kun je ook weten dat zulke opmerkingen al behoorlijk vaak zijn geplaatst. En omdat het commentaar op 'fokken' e.d. zo vaak terug komt heb ik in mijn vorige bericht verduidelijkt dat het om vermeerderen gaat. Daar zijn geen eisen aan verbonden.
Nja..... ethisch hoop ik toch dat TS een juiste keuze maakt voor een gezond nestje! Al betwijfelen duidelijk veel bokkers dit -> logisch! Maar laten we dan niet met 'fok-eisen' gaan roepen hier. ;) Dat maakt het topic niet leuker en is bovendien ook niet ter zake.

Straks gaat dit topic weer dicht en kunnen we alsnog niet volgen wat er over een maand op de echo te zien is en hoe het nest er uiteindelijk gaat gezien.. I'm just saying :o

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 17:07

Ik heb besloten dat wij samen van onze schat gaan genieten, mijn topic is niet geopend om steeds opnieuw een discussie aan te gaan.

Bij deze mag er een slotje op.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:10

Wat jammer! Ik had graag willen meegenieten.

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:14

Wat een gezeik zeg.. Ik vind het leuk voor je Ts, ben benieuwd wat voor pups eruit komen! Geniet er vooral van!!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:15

Is dat een. Chihuahua ??
Lijkt wel een pekinees, mijn buurvrouw heeft precies dezelfde maar das een kruising van pekinees met chihuahua.
Heeft Duits stamboom van chihuahua maar na een DNA test zat er toch echt wat anders door heen.

Zonde dat een mooie naakthond wordt gedekt door een hondje dat zelf is doorgefokt.
Als t wel een volle chihuahua is dan is die slecht gefokt, stompe neus wat helemaal niet mag, zit er heel laag op de poten uit, poten staan gedraaid.

Nee geen goede combinatie.

Waarvoor heb je pups genomen ? Voor het leuke ?? Heb je al huisjes of iig mensen die ze zouden willen hebben ???

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:16

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:24

Ook ik lees mee en ben erg benieuwd wat voor puppies eruit komen.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:25

Om te beginnen hoop ik dat je een heel leuk nest krijgt met gezonde lieve pups.

Zelf zou ik de keuze niet gemaakt hebben om deze combi te doen.
Ik mag alleen maar hopen dat de eventuele puppykopers zo slim zijn om zich in beide rassen te verdiepen en te vragen of ze de raspecifieke gezondheidstesten mogen inzien van beide ouders.
Ik heb er eerlijk gezegd niet echt vertrouwen in dat die testen gedaan zijn, want je doet er zo geheimzinnig over.
En dat kun je van alle kanten gezeur vinden en om slotjes vragen, maar de "zeurderige" bokkers hebben nou eenmaal het beste voor met dieren.

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:27

CrazyCat schreef:
Om te beginnen hoop ik dat je een heel leuk nest krijgt met gezonde lieve pups.

Zelf zou ik de keuze niet gemaakt hebben om deze combi te doen.
Ik mag alleen maar hopen dat de eventuele puppykopers zo slim zijn om zich in beide rassen te verdiepen en te vragen of ze de raspecifieke gezondheidstesten mogen inzien van beide ouders.
Ik heb er eerlijk gezegd niet echt vertrouwen in dat die testen gedaan zijn, want je doet er zo geheimzinnig over.
En dat kun je van alle kanten gezeur vinden en om slotjes vragen, maar de "zeurderige" bokkers hebben nou eenmaal het beste voor met dieren.

Wat heeft het voor zin dat 100 keer tegen de ts te zeggen? Ts vind het leuk dat ze een nestje krijgt en wil dat met ons delen. Vervolgens krijgt ze allemaal nare reacties.. Ts is echt niet dom en heeft vast wat onderzoek gedaan. Het is misschien niet de allerbeste keus volgens sommige, maar dat betekent niet dat er geen leuke pups uit kunnen komen.
Wat een gezeik allemaal zeg..

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:35

kani_ejj schreef:
Is dat een. Chihuahua ??
Lijkt wel een pekinees, mijn buurvrouw heeft precies dezelfde maar das een kruising van pekinees met chihuahua.
Heeft Duits stamboom van chihuahua maar na een DNA test zat er toch echt wat anders door heen.

Zonde dat een mooie naakthond wordt gedekt door een hondje dat zelf is doorgefokt.
Als t wel een volle chihuahua is dan is die slecht gefokt, stompe neus wat helemaal niet mag, zit er heel laag op de poten uit, poten staan gedraaid.

Nee geen goede combinatie.

Waarvoor heb je pups genomen ? Voor het leuke ?? Heb je al huisjes of iig mensen die ze zouden willen hebben ???
Lees eerst even het topic voordat je reageert aub..

TS ik vind het jammer dat je ervoor kiest om het topic stop te zetten. Want meerdere mensen hier willen het topic gewoon volgen, zoals jij in je beginpost aangaf.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:37

hannah2312 schreef:
Wat heeft het voor zin dat 100 keer tegen de ts te zeggen? Ts vind het leuk dat ze een nestje krijgt en wil dat met ons delen. Vervolgens krijgt ze allemaal nare reacties.. Ts is echt niet dom en heeft vast wat onderzoek gedaan. Het is misschien niet de allerbeste keus volgens sommige, maar dat betekent niet dat er geen leuke pups uit kunnen komen.
Wat een gezeik allemaal zeg..

Ik zeg niet dat er geen leuke pups uit kunnen komen.Maar je hebt het over 2 zeer erfelijk belastte rassen en dan met het doel een gezonde kruising te fokken!!??
En als men dan terecht vraagt om welke testen er gedaan zijn wordt er niet op ingegaan. Misschien dat het bij de ts niet aankomt, maar ik denk dat er misschien wel wat potentiele puppykopers zo'n topic tegenkomen en zichzelf wel afvragen of het allemaal wel zo gezond en verantwoord is.

Want is het allemaal ook nog zo leuk als dat lieve gezin met kids hun pupje van een jaar verliest aan een of andere ernstige erfelijke afwijking die voorkomen had kunnen worden door bepaalde testen te doen.

Dus dan ben ik maar een zeur, heb ik helemaal geen moeite mee }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:55

Ik geef je groot gelijk TS. Hoop dat er gezonde pups ter wereld komen en dat je er veel plezier aan hebt :j