Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:07

xxcleeoo schreef:
Vervelend dat ik dit zo te horen krijg, eigenaar is mijn nicht..
Ze kwam graag met haar hond op bezoek bij mijn opa om te laten zien wat hij al kon
en ging maar liefst 3x in de week met hem naar politie school..



dan had je of de FB pagina in de gaten moeten houden of je nicht moeten vragen je op de hoogte te houden...

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:09

Dit staat op de facebook van J.azz B.uitenhuis:

''Vandaag hebben wij het afschuwelijke nieuws ontvangen dat jazz gevonden is. Overleden...
De vermoedelijke oorzaak is dood door aanrijding. De Dierenabulance heeft jazz opgehaald bij het Park van Luna in Heerhugowaard. Een plek waar wij vele uren rond hebben gelopen...

De eigenaresse van Jazz, Josca, is totaal aangeslagen. Om die reden willen wij iedereen vragen begrip op te brengen voor de rust die zij wenst bij het verwerken van dit enorme verlies.

Ook willen wij iedereen ongelofelijk bedanken voor alle steun, hulp, motiverende woorden, betrokkenheid, zoektochten, delen van Jazz zijn pagina en alle liefde die daarmee gepaard is gegaan!

Alle honden gaan naar de hemel... Rust heel zacht grote hondenvriend! Wij missen jou al vanaf de eerste minuut!''
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 14-01-14 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:09

geerke schreef:
xxcleeoo schreef:
Vervelend dat ik dit zo te horen krijg, eigenaar is mijn nicht..
Ze kwam graag met haar hond op bezoek bij mijn opa om te laten zien wat hij al kon
en ging maar liefst 3x in de week met hem naar politie school..



dan had je of de FB pagina in de gaten moeten houden of je nicht moeten vragen je op de hoogte te houden...


Precies, wij kunnen dat niet weten..
Sterkte met het verlies

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:11

xxcleeoo schreef:
Vervelend dat ik dit zo te horen krijg, eigenaar is mijn nicht..
Ze kwam graag met haar hond op bezoek bij mijn opa om te laten zien wat hij al kon
en ging maar liefst 3x in de week met hem naar politie school..

Social media gaat helaas als een lopend vuurtje vaak.

Bokker13579
Berichten: 1882
Geregistreerd: 21-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:15

Anoli schreef:
xxcleeoo schreef:
Vervelend dat ik dit zo te horen krijg, eigenaar is mijn nicht..
Ze kwam graag met haar hond op bezoek bij mijn opa om te laten zien wat hij al kon
en ging maar liefst 3x in de week met hem naar politie school..

Social media gaat helaas als een lopend vuurtje vaak.



Ja gelukkig dat ze het weet.. Anders had ze nu nog door moeten zoeken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:53

Wat ik me afvraag: de dierenambulance heeft Jazz gevonden. Maar er staat geen datum bij wanneer. Als de eigenaar al die weken regelmatig op die plek is gekomen, wat is de reden dat ze daar nu pas wat van hoort? Het dier zal daar toch echt niet al die tijd hebben gelegen? Of wel soms?

Mila11
Berichten: 1003
Geregistreerd: 20-05-13

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:56

Och wat erg... Ik woon zelf in Heerhugowaard en ben laatst ook vaak langsgereden, maar heb niets gezien, ook geen direnambulance ofzo...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:02

Cassidy schreef:
Wat ik me afvraag: de dierenambulance heeft Jazz gevonden. Maar er staat geen datum bij wanneer. Als de eigenaar al die weken regelmatig op die plek is gekomen, wat is de reden dat ze daar nu pas wat van hoort? Het dier zal daar toch echt niet al die tijd hebben gelegen? Of wel soms?


Mijn collega's van de dierenambulance hebben vandaag, na een melding, de hond opgehaald.

Dit is het enige wat ik wil en mag zeggen. Bij verdere vragen word verzocht om contact op te nemen met de eigenaresse.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:02

Cassidy schreef:
Wat ik me afvraag: de dierenambulance heeft Jazz gevonden. Maar er staat geen datum bij wanneer. Als de eigenaar al die weken regelmatig op die plek is gekomen, wat is de reden dat ze daar nu pas wat van hoort? Het dier zal daar toch echt niet al die tijd hebben gelegen? Of wel soms?


Hij zal gevonden zijn op de dag dat de eigenaar het nieuws hoorde. Als ze een dier vinden controleren ze meteen op chip :)

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:06

tja aangereden hoeft niet gelijk dood te betekenen. Misschien ergens verstopt in de bosjes o.i.d. of in een heel raar maar niet onmogelijk geval dat degene die de hond dood gereden heeft de hond mee genomen en verstopt heeft maar nu uiteindelijk er toch niet zo mee door kon leven. Je weet het nooit wat er gebeurd is. In elk geval de hond is gevonden. Gelukkig maar!!! Helaas wel een zeer trieste afloop voor hond en baas :( Sterkte bij deze voor de baas.

lauralarissa

Berichten: 1094
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 22:48

Ik loop regelmatig met mijn hond in het park waar Jazz is gevonden. Er zijn daar stukken met dik struikgewas waar je, als je van het pad afwijkt, amper doorheen komt. Het kan dus best zijn dat hij zich daarin heeft verscholen en dat niemand hem daar heeft gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 06:57

Beetje ver gezocht dierenfan. Dan had Jazz ergens wekenlang in een vriezer moeten liggen en in die staat is ze niet aangetroffen. Er staan daar ook idd hele dichte bosjes vol bramenstruiken. Daar kom je gewoon niet doorheen.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:17

xxcleeoo schreef:
Vervelend dat ik dit zo te horen krijg, eigenaar is mijn nicht..
Ze kwam graag met haar hond op bezoek bij mijn opa om te laten zien wat hij al kon
en ging maar liefst 3x in de week met hem naar politie school..


Dat is inderdaad niet zo leuk, sterkte voor je nicht.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:58

Wat een verschrikkelijk nieuws!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat een drama dat het zo is afgelopen -O-
Heel erg veel sterkte voor de eigenaresse en een ieder die nauw bij ze betrokken was!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:41

geerke schreef:
dan stond hij toch niet zo heel goed onder appel....ik vond het al een raar verhaal dat een hond gestolen word tijdens een wandeling?


Nogmaals omdat de hond een opleiding deed volgens de knpv wil niet zeggen dat hij altijd onder appèl staat. Het zijn ook gewoon honden met allemaal verschillende karakters. Op het terrein bij de training luistert mijn hond perfect. Tijdens het uitlaten staat mijn hond niet onder appèl, zodra ze los loopt en er komt een kat in beeld is ze ook weg. Ze komt wel terug maar in die paar seconden kan je een hond al uit het oog verliezen......

Veel sterkte voor de eigenaar gewenst!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:55

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe ze erbij kwamen dat hij gestolen en doorverkocht zou zijn.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 10:56

Cayenne schreef:
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe ze erbij kwamen dat hij gestolen en doorverkocht zou zijn.



anders ik wel... ;)

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:00

Cayenne schreef:
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe ze erbij kwamen dat hij gestolen en doorverkocht zou zijn.



Ja opheldering zou inderdaad fijn zijn

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:58

ach wat verschrikkelijk sneu zeg. Eigenaresse weet nu in elk geval wat er met dr hond gebeurt is, maar of het nu zo'n troost is om te horen dat je hond al die tijd dood tussen de struiken heeft gelegen?? Denk het niet.

Heel veel sterkte aan de eigenaresse toegewenst Y;(


En niemand is toelichting verplicht waarom zij dachten dat hij gestolen en verkocht was. Daar zijn zoveel mogelijkheden voor; dat idee kan op de proppen zijn gebracht door iemand die met een gerucht komt dat hij/zij gehoord heeft dat hond gestolen is en doorverkocht, anderen nemen dat over en voor je het weet is het geen gerucht meer, maar een aanname geworden of zelfs een 'feit'. Vind het persoonlijk ook wel erg lomp om dit te vragen zeg; mensen hebben net te horen gekregen dat hun hond dood is, denken jullie nu echt dat die erop zitten te wachten om jullie een verklaring te geven over een bepaalde gedachtegang? Kom op zeg, denk even na 8)7

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Politiehond Jazz vermist! Gestolen en doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:53

Hij is direct dezelfde avond van de vermissing overleden.

Ik had die middag nog gereageerd op een bericht van haar dat hij inderdaad misschien wel zwervende was en er misschien iets gebeurd was. Mijn gevoel zei dat het niet klopt over dat hij gestolen en doorverkocht zou zijn.
Maar nee ze zei meteen dat hij niet zwervende was.. waarom weet ik ook niet..
Die avond kwam helaas het verschkkkelijke nieuws dat hij overleden is..

PEET_G

Berichten: 109
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 13:37

Het kan natuurlijk zo zijn dat Jazz is aangereden en toen weg is gekropen voordat hij aan zn verwondingen bezweek, er is al die tijd gezocht naar een levende hond natuurlijk, dus dat ze niet alle bosjes en struikgewas minutieus centimeter voor centimeter hebben uitgekamd lijkt me verklaarbaar.

Dat van dat gestolen en door verkocht komt voor zover ik weet door de vele tips die de eigenaresse hierover gehad heeft.

Al met al een hele trieste afloop!

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:41

sneu...
jammer dat er gelijk gesproken werd van diefstal, en doorverkoop..
blijkbaar niet goed gezocht.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:41

Och wat vreselijk verdrietig... Sterkte voor de eigenaren.
Ik heb toch hoop gehouden dat Jazz weer ergens levend teruggevonden zou worden.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 13:44

Tessa_93 schreef:
Hij is direct dezelfde avond van de vermissing overleden.

Ik had die middag nog gereageerd op een bericht van haar dat hij inderdaad misschien wel zwervende was en er misschien iets gebeurd was. Mijn gevoel zei dat het niet klopt over dat hij gestolen en doorverkocht zou zijn.
Maar nee ze zei meteen dat hij niet zwervende was.. waarom weet ik ook niet..
Die avond kwam helaas het verschkkkelijke nieuws dat hij overleden is..


Met welke DIE middag bedoel je?

PEET_G

Berichten: 109
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 13:50

spicegirl schreef:
sneu...
jammer dat er gelijk gesproken werd van diefstal, en doorverkoop..
blijkbaar niet goed gezocht.


Niet om het een of ander maar er werd niet gelijk gesproken van diefstal en doorverkoop, dat gebeurde pas nadat de eigenaresse daar een aantal aanwijzingen (tips) over had gekregen en deze uiteraard omdat ze haar hond dolgraag terug wilde openbaar maakte.

En niet goed gezocht?
Zoeken naar een levende hond is wat anders en gebeurd ook anders dan zoeken naar een overleden hond waar niemand vanuit was gegaan! Het is een grote hond en geen Chihuahua die je in het hoge gras al uit het oog verliest