knaagdieren opvang konijn er bij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

knaagdieren opvang konijn er bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 10:38

Wij hebben een konijn en het is een vrouwtje, we gaan een nieuw groot hok kopen. We hebben bij de knaag dieren opvang een gecastreerd mannetje gevonden. Ze komen dus bij elkaar, maar hoe gaat dat in zijn werk? Krijg je hem dan mee op proef, want je weet nooit of ze samen kunnen? Of zijn er nog andere opties om een konijn te vinden?

LadyFiesta
Berichten: 687
Geregistreerd: 07-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:42

Wat goed dat er een maatje bij komt! Bij de opvangen die ik ken neem je je eigen konijn mee. Op de opvang worden ze dan gekoppeld. Meestal zie je dan snel of het een goede match is.

Edit: Het is normaal dat je het konijn kan terugbrengen als het thuis echt niet goed gaat.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 10:51

Okee heel duidelijk, dan gaan we dit weekend op zoek naar een date. Hopen dat er iets uit komt?

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: knaagdieren opvang konijn er bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:09

soms kan je ook jouw konijn daar laten,vaak is dat 2 weken,dan kijkt de opvang welk konijn het beste past en kan je ze samen mee naar huis nemen,gaat het thuis toch niet goed dan kan je ze altijd bellen en kijken voor een nieuwe match! Top dat je je konijntje een maatje geeft !

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:15

Morgen een speed date en nu op zoek naar een hok met een ren er omheen.

RachelIndy
Berichten: 144
Geregistreerd: 21-08-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:39

marleen_usar schreef:
Morgen een speed date en nu op zoek naar een hok met een ren er omheen.


super dat dr een maatje bij komt! Ik heb zelf een groot hok met daaromheen een panelenren, ik vind ze erg fijn! heb zelf een frans hangoor en een hollander x dwerg.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 22:13

Morgen heeft ze date dus ik ben heel erg benieuwd.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: knaagdieren opvang konijn er bij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:17

Ik zou eerst op zoek gaan naar een ren tenzij je ze in de opvang laat voor een koppeling en je in de tijd op zoek kan naar een ren. Een koppel dat je nog moet koppelen eerst in een kleinere ruimte is an sich geen goed idee.
Neem je het konijntje ook direct mee zou ik vast een neutrale ruimte maken voor de koppeling.

De Trixie rennen op www.zooplus.nl zijn voor kleine konijnen over het algemeen ideaal en veilig tegen roofdieren.