Royal canin mobility

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 00:17

Wie heeft hier ervaring mee?
Is het zo dat je hier bij verder geen koekje of tussendoortje bij mag geven omdat anders de werking niet optimaal is?
Is het zo dat de glucosamine enzo beter in de hond worden opgenomen als dat je losse supplementen zou geven met ander voer?

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 17:50

niemand?

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:13

Ik zou het niet geven. Ik heb er even op gegoogled naar de ingrediënten. Er zit amper vlees in en er zijn graansoorten in verwerkt, dat is een ingrediënt waar honden werkelijk niets aan hebben. Zit geen voedingswaarde in.
De ingrediënten die voor de gewrichten zijn, kun je gewoon los erbij geven en dat zou ik ook doen, dan kan je zelf bepalen welke dosis je geeft.

Mijn advies: geef brok waar geen graan in is verwerkt, maar waar wel een hoog percentage vlees in zit en verder kun je zelf visolie capsules geven (je kunt ook druppels van Doils Joint, die geef ik nu) en je kunt zelf tabletten geven met glucosamine met chondroitine. Via Medpets kun je ook een hoop bestellen.

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:28

Granen, rijst, bietenpulp zijn allemaal ingrediënten waar een hond/darm niet mee kan!
Word ook direct via maag doorgesluisd naar darm en direct zonder te kneden(kneden daar haalt de hond de voedingstoffen uit het voedsel) uitgepoept.
Wat 90% van de honden ook slappe ontlasting geeft.
Veelal rennen mensen direct naar DA om antibiotica te geven, want diaree is eng, wat een DA ook geeft.
98% is de oorzaak ook voeding, betere voeding betere ontlasting.

Daarbij heeft brok ALTIJD chemische vitaminen en mineralen, en dat is logisch, want de natuurlijke zijn niet houdbaar.

Mijn advies, Niet geven!!
Het is ook niet voor niks dat de DA vanaf de jaren 50 explosief in aantallen gestegen zijn.
Gelukkig gaan ook steeds meer dierenartsen dat inzien.
Maar nochtans staat de vergoeding van de zak brok die bij de DA gekocht word bij DA bovenaan..

Onzin roepen veel mensen , het is een DA..
Is uw huisarts ook tevens diëtist?
De DA heeft van de 4 jarige opleiding, maar 6 uur in voeding gehad, dus is de DA een diëtist voor dieren?

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 14:50

Mmz oke maar ik las ook dat sommige honden het er heel goed op deden.
We hebben 2 zakken dus voor 2 maand.
Misschien maak ik ze dan maar op en daarna weer haar eigen voer met losse supplementen.
Dan kan ik wel kijken waar ze het beter op doet toch?

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:05

tja sommige mensen doen het ook heeeeel goed op magnetron maaltijden..
betekend niet dat het gezond is!!!!

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 16:17

Met heel goed bedoel ik dat als ze geen pijn heeft!
Stel dat ze goed gaat lopen met deze brokken en als ik dan weer terug op vlees met losse supplementen ga .. Stel dat ze dan weer minder goed gaat lopen.
Dan is het toch logisch dat je voor het product kiest waar ze wel goed door loopt zonder pijn?!

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:00

Dus de DA beweert dat er medicatie in de brok zit?
Nop zit er niet in, nog geen 5 %
Het simpelste wat je kan doen is, naar kruidvat gaan, daar pillen, 100 stuks voor 6 euro, dus voor 200 dagen zit je goed!
Het is niet alleen voor het probleem he..
vertel mij maar wat een hond uit rijst...en granen moet halen?
Dan kan het voor dat probleem goed zijn, maar wat te zeggen van vitamine en mineralen verhouding?
vetbalans voor huis?
calcium voor kraakbeen?
want dat zit er chemisch in.

Uiteraard is het je eigen hond, maar binnen het jaar heb je problemen gerelateerd aan die 3 taken...
aan jou de keus...

en dan nog niet te spreken over de smaakpapillen van je hond...
Lust jij 3 weken elke dag 2x boerenkool zonder jus??

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:07

tja je kan het geven maar als glucosamine net zo hoog verhit wordt als die brok is de werking nihil.

Beter kan je van bijv. sashas blend de poeder geven glucosamine MET kraakbeen. Extra magnesium toevoegen aan hetgeen wat je voert kan ook al een wereld van verschil geven. Magnesium zit namelijk voor 98% in de botten van mens en dier. Bijv. ortholon is een heel goed merk maar puur magnesium (bedoeld voor paarden) kan je ook heel goed geven. Dat is al poeder en moet je maar erg weinig van geven omdat het op paarden gebaseerd is. Werkt hier voor mijn hond afdoende en dan heeft hij zelden pijnstilling nodig (hij heeft artrose in rug en nek)

proberen kan je zeker maar vaak is 2 maanden niet nodig hoor je merkt het al veel sneller. Mijn hond kreeg erg veel jeuk. Onlangs ben ik 's ochtends een beetje brok gaan geven. Inmiddels doe ik dat 2 weken niet meer (krijgt alleen nog vers vlees) en de jeuk is al geheel weg. Hier staat veel langer voor.

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 23:07

Anhighwood er zit 2000 mg in op 1 kg van glucosamine chondroitine dus dan zou ze daar 760 gram van hebben op een dag .. Dat is meer dan dat ik 1 pil van kruidvat geef als ik daarvan de dagelijkse hoeveelheid opvolg.
Dat beweert de da niet maar dat staat gewoon op de zak.
De meningen zijn erg verdeeld.
Heb zoiets als ik het niet uitprobeer dan heb ik er niet alles aan gedaan!
Kan altijd weer op vlees overschakelen en misschien kan ik vragen of ik er voor de smaak wat vlees door mag doen, alhoewel ze deze brokken heerlijk vind.
Ben benieuwd naar ervaringen van mensen die deze brokken ook hebben gehad

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:52

Anhighwood, hoe je nu reageert schiet niet echt op, je kan niemand dwingen.

Stalmilagro, er zullen best honden zijn die het er prima op doen hoor. Mijn hond deed het ook prima op de gewone royal canin. Het is meer voor mezelf dat ik liever brok voer waar geen toegevoegde dingen in zitten (zoals graanproducten, want daar heeft een hond simpelweg niets aan). Ik zou dan idd de zakken opmaken die je hebt, want dat is ook zonde.
Ik heb overigens ook Sasha's Blend gegeven, best wel duur, maar ik moest ergens beginnen. Het had bij mijn hond echt mega snel effect. Van drie dagen mank lopen bracht Sasha's Blend het al naar 3 uur (ipv 3 dagen!!). Ik heb het nu in huis liggen voor de dagen dat ze veel last heeft van haar poot en toevallig is dat nu haar andere knie ook de kruisband is gescheurd.
Daarom vind ik het zelf prettig met losse supplementen dat je zelf kan doseren, als het even erger is kan je een tabletje meer geven. Net als die sasha's blend, dan gaf ik er eentje meer.
Het belangrijkse aan brok is gewoon dat het aan de minimale eisen voldoet, dus dat er geen graansoorten in verwerkt zijn en dat er een hoog percentage aan vlees in verwerkt is. Bij Royal Canin is dat (vaak) gewoon niet het geval.

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:01

sasha's blend zat ik ook wel naar de kijken, maar de dosering vind ik zo raar ... 21 tot 30 kg 1 theelepel of 8 capsules ... vind 21 en 30 kg toch wel een groot verschil .. of zegt dat niks?
ik ga wel die zakken opmaken inderdaad en stel dat ze beter loopt over een paar weken, dan wil ik weer opnieuw een foto om te zien of er genezing in zit

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:07

Er zijn hele goede resultaten behaald met dit voer dus proberen kan altijd. Vind t een beetje bullshit qua vlees en granen wat er gezegd wordt. Ja er zit graan in, verwerkt tot eiwitten die precies passend zijn voor de hond. En ze gebruiken gedroogd vlees en zijn zo eerlijk om niet het levend gewicht als percentage op de zak te zetten. Tja dan kom je namelijk snel aan je procenten en mag je vlees vooraan zetten. De combinatie van goede eiwitten en toegevoegde stoffen als chondroitine en groenlipmossel maakt een verlichting voor een hond die problemen heeft waar verder niets aan gedaan kan worden. Raad je wel aan de large versie te gebruiken, net ff wat sterker in gebruik :))

Ben benieuwd naar de resultaten!

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 01:10

we hebben inderdaad de large versie. moet zeggen dat ik zelf ook wel benieuwd ben hoor, maar als ze teveel moet poepen of last van haar buik krijgt enzo dan ga ik er niet mee door, want dan voelt ze zich alsnog niet lekker
heb jij er zelf ook ervaring mee?

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:13

Heb zelf geen hond :+ maar wel goede reacties op gehoord en het is duur zat dus als het niet werkt zou het niet zoveel gevoerd worden :Y) Reacties uit eerste hand trouwens!

anhighwood
Berichten: 377
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:13

Uiteraard word het veel gevoerd, want de DA verkoopt het.
Helaas zijn mijn reakties zo want wij zien namelijk de andere kant, en geloof mij, die kant is vele malen meer aanwezig...en dat is jammer dat veel dierenartsen ageren uit verkoop.

en wwaarom mag ik niet zo reageren, ze vraagt om reactie, nou dit is mijn reactie uit ervaring, en dan bedoel ik niet 1 hondje!!

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:55

Ik zet nergens neer dat jij niet mag reageren hoor. Maar je komt nou niet echt met concrete voorbeelden?

Volgens mij is de tijd dat mensen precies doen wat de da zegt al over :+ en voeren ze alleen duur voer als het werkelijk werkt..

Ben het gewoon zelf niet eens met het vlees en granen verhaal. Dat is een vergelijking die je niet kan maken vanaf het etiket. Graan in rc is dan ook al heel anders dan graan in pedigree. En ook met vlees gaat die vlieger op. Reken je de hele koe die erin gaat, inclusief al het vocht a 80%, of zeg je netjes hoeveel vlees je overhoudt als het gedroogd is? Dat is mijn punt.

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 11:50

Het is nogal een verschil als er in brok 90% vlees zit of maar 5%. En graan voeren terwijl een hond dat niet verteerd, dan voer je dus iets waar een hond niets aan heeft...? Snap ik ook niet.
Mijn hond krijgt overigens KVV erbij, want daar doet ze het beter op dan brok, maar helaas heb ik met nog iemand in huis te maken die per se alleen brok wilt voeren. Anders zou ze voor altijd KVV krijgen.

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:11

Ja maar is die 90% het werkelijke vlees in de brok of is het als je de begin ingrediënten klaar legt voor het verwerken 90% ? Leg je dus een koe klaar, wat groenten en weet ik veel vitaminemix. Neem je dan het gewicht van de levende koe inclusief al het vocht? Of verwerk je alles eerst tot ingrediënten en gebruik je dus maar 1 tiende van de koe en een veel groter aandeel groente en vitaminemix? En zet je dan de eerstr verhoudingen op de zak? Of de werkelijke hoeveelheden in de brok?

Alles in voeding draait om de verteerbare eiwitten. Dat verteld je hoe goed een voer opgenomen kan worden. Een eiwit wordt afgebroken tot aminozuren en die neem je weer op. Je kan maar een aantal verschillende structuren aminozuren opnemen. Dus doet een voer als rc of hills alleen die eiwitten in het voer die afgebroken kunnen worden tot de juiste aminozuren. En ja dan wordt het voer bewerkt. Maar je weet wel dat het een gegarandeerde samenstelling heeft. Dat weet je met 'vers vlees' niet. Ja het is natuurlijk om vers vlees te geven maar wat zit er in vers vlees? Waar kont het vlees vandaan? Is het niet ergens besmet met bijvoorbeeld salmonella? En niet elke hond doet t goed op elke brok. Grote voedingsleveranciers geven daarom vaak een smaakgarantie. Ik denk dat je voor elke hond apart moet bekijken wat goed is en prettig om te voeren. Maar heb je er niet genoeg verstand van ga dan niet barfen.... En om over dit specifieke topic te spreken, het voer lijkt ideaal in deze situatie dus probeer het!

Op bokt mag je niet zomaar iets of iemand zwart maken maar dat gebeurt wel met voer! Raar toch? Als het niet uit de eerste hand is ook nog ..

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 12:26

Zou het wel fijn vinden idd dat als mensen een reactie geven dan ook zeggen waarom.
Waarom volgens anhighwood heb ik binnen een jaar problemen door die brokken?
Ik voer het echtniet voor de lol he, maar dat ik echt hoop dat ze in de komende 2 maanden voor een groot deel geneest en niet omdat ik ze haar hele leven zou geven, want dat zou betekenen dat ze niet zou genezen.
Daarnaast vind iedereen brok troep, maar onze vorige hondjes kregen die goedkope supermarkt brokken en werden tussen 11 en 15,5 jaar!
Mijn amstaff kreeg altijd smuldier, dus deze brokken geef ik echt niet voor de lol

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:38

kan me niet voorstellen dat deze brokken 'meer' doen als dat je glucosamine door het vlees doet...

want in feite is hetgeen ze voor het kraakbeen toevoegen glucosamine,nou...dat kan je zelf toch ook toevoegen lijkt mij??

wat mij meer tegen zou staan is dat RC BHA gebruikt om de brok lang houdbaar te maken,en dat is kankerverwekkend...zou dan kiezen voor een andere brok waar glucosamine in verwerkt zit ( en dan ook een brok met meer als die schamele 20% vleesaandeel die RC bevat)

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:55

Maar glucosamine is ook niet de enige werkzame stof. Heb jij een wetenschappelijk onderzoek gezien waaruit blijkt dat BHA kankerverwekkend is?

Rc is tenminste eerlijk over het werkelijke aandeel vlees in de brok en de overige ingrediënten zijn ook nog eens perfect verteerbaar. Als er echt zo veel vlees in ander brok zit is t echt niet meer te betalen...

ivy_power89

Berichten: 5857
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:06

De hills mobility voor honden met beginnende Gewrichts-klachten slaat bij veel honden ook goed aan,

Ik denk dat het wel weer een eeuwig durende discussie wordt over vlees percentage etc,
Maar zoals ik wel vaker in topics gevraagd heb, wie kan er aantonen dat honden die op vlees staan of "beter voer" krijgen langer leven?
Mensen die op magnetronmaaltijden/fastfood etc leven, hebben over het algemeen een kortere levensduur dan mensen die het iets gezonder doen.
Wij hadden hier laatst een klant met een hond die altijd op royal canin heeft gestaan, overleden is op 16 jarige leeftijd, en dat met een natuurlijke dood. Autopsie gaf aan dat het dier van ouderdom is overleden (we praten over een duitse herder) en zolang ik dit soort verhalen blijf tegen komen tijdens mijn werk, ben ik nog niet overtuigd van het vreselijke slechte merk royal canin etc.

Mijn honden staan nu op Canagan met 65% vlees en glutenvrij, omdat ik wel van mening ben dat een hond zo min mogelijk graan binnen moet krijgen.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:42

_Ananas_ schreef:
Maar glucosamine is ook niet de enige werkzame stof. Heb jij een wetenschappelijk onderzoek gezien waaruit blijkt dat BHA kankerverwekkend is?

Rc is tenminste eerlijk over het werkelijke aandeel vlees in de brok en de overige ingrediënten zijn ook nog eens perfect verteerbaar. Als er echt zo veel vlees in ander brok zit is t echt niet meer te betalen...


ja zijn er zat te vinden wetenschappelijke onderzoeken dat BHA en BHT kanker verwekkend zijn,zou zeggen google er maar op...

bijv:
Cancer Studies in Experimental Animals
Dietary exposure to BHA caused benign and malignant tumors of the forestomach (papilloma and squamous-cell carcinoma) in rats of both sexes and in male mice and hamsters (IARC 1986, Masui et al. 1986). Since BHA was listed in the Sixth Annual Report on Carcinogens, an additional study in experimental animals has been identified. Dietary administration of BHA to fish (hermaphroditic Rivulus marmoratus) as larvae caused liver cancer (hepatocellular carcinoma) in the adult fish (Park et al. 1990).


http://ntp.niehs.nih.gov/ntp/roc/twelft ... nisole.pdf


daarnaast raar zeg...ik voer vers vlees aan mijn honden en als ik dat zo rechtstreeks bij de slachter vandaan haal kost het me nog geen 1 euro de kilo,waarom zouden brokken met veel vlees dan onbetaalbaar moeten zijn??

daarnaast zijn er genoeg brokken tevinden met wél hoge vleeswaarde erin...

ivy_power89 : ik ken een boxer die 13 geworden is op euroshopper blikvoer...dus dat is ook prima voer dan toch??Toch zal jij ws zeggen dat euroshopper blikvoer geen goed voer is voor honden...

ik voer mijn honden liever voer wat natuurlijker is voor ze ( vlees dus voor een carnivoor) ,plus dat ik dan ook meteen 100% waar voor mijn geld heb,vind ik ook wel fijn eigenlijk..

maar daar gaat het hier niet over,ik geloof gewoon niet dat een supplement als glucosamnine in een brok meer waarde of werking heeft als een supplement wat je zelf aan voer toevoegd..

stalmilagro

Berichten: 2739
Geregistreerd: 10-06-08
Woonplaats: T oosten!

Re: Royal canin mobility

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 15:26

kimmie ja ik weet ook niet helemaal of ik het moet geloven, maar er zit nog meer in dan glucosamine he ..
het blijft denk ik echt een geval van uitproberen en over kankerverwekkende dingen, als wij ons eten laten aanbranden dan is dat ook niet goed natuurlijk ...
mensen praten bijvoorbeeld ook goed over cavom en pro plan.
van pro plan kreeg ze jeuk en zag ze er helemaal niet zo top uit, van cavom zag ze er mooi uit maar moest ze enorm veel poepen en had ze erg last van haar buik ...
ik denk dat er met elke brok wel weer iets is.
nogmaals ik kan niet wachten tot ze misschien weer vers vlees mag, maar ze moet nu gewoon even royal canin om er toch alles aan gedaan te hebben en daarom hoor ik graag meningen