Koningspoedels op bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:18

Ahw er komen heel wat leuk voorbij zeg!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:20

Mijn eerste eigen hond hoop ik over een tijdje te krijgen uit deze combinatie van mijn ouders:
Afbeelding
Black and tan
X
Afbeelding
Tux silver merle

Lijkt me een prachtige combi van twee geweldige honden, heerlijk karakter.
De teef is al getest op de belangrijkste kwalen, reu is 7 maand oud dus moet nog tzt.

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:18

Wauw! Mooie poedels!

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 16:38

wat een mooie hondjes allemaal! Ons pupje is ook zo lief en een keer nee is genoeg om hem eree te laten stoppen.

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:21

Merken jullie echt verschil qua karakter met kleuren ??
Dat is namelijk door iemand als onzin bewezen.

Nu moet ik zeggen dat ik een rode toy, 2 zwarte dwergjes en 2 konings wit/champagne heb
Maar ik merk echt geen verschil in kleur

De rode toy is werkwillig, erg eenkennig maar wel heel lief en een schat op tafel
De jongste zwarte is een draak. Zowel buiten als op tafel. Wilt werken ip zijn manier
De oudste zwarte (is moeder van jongste zwarte) is heeeeel rustig en doet geen vlieg kwaad.

En de 2 witte zijn ook echt 2 werelden van verschil.
De ene is heel rustig een troetel en stront eigenwijs
En de andere is geel druk, eenkennig en Waaks en doet alles voor je

Echt allemaal anders.

Mijn rode en zwarte komen uit Duitsland bij agility for fun vandaan en mij 2 witte uit Vianen bij een particulier. Met ouders uit fr

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:26

kani_ejj schreef:
Merken jullie echt verschil qua karakter met kleuren ??


Ja dat vind ik van wel, wij hebben altijd poedels gehad, dus al zolang als ik me kan herinneren.
De zwarte vind ik het meest zachtaardige, de witte zijn pinniger en de abricot vind ik meer pittig, de bruine hangen er tussen in. Wij hebben alle kleuren wel gehad op de grijze na (mijn moeder zij altijd waarom een grijze nemen als ze dat vanzelf wel worden...).

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:39

Dat heb ik dus helemaal niet.
Mijn zwarte zijn juist heel druk en eigenwijs en piitg de witte zijn sukkeltjes. Haha
En de rode is een schat. Helemaal geen kwaad bij.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:29

Mijn zwarte is ook best pittig, heel energiek/druk echt een spring in het veld
Maar kan het niet vergelijken kwa kleur

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:45

Hier twee abrikozen en het zijn de grootste schatten en mietjes ter wereld haha. Maar de fokkers fokken bewust op zowel show als hulphonden (één van de fokkers heeft zelf een hulphond) dus al hun honden zijn erg zachtaardig.

Seppe was heel eenkennig, hij negeerde andere mensen buiten ons gezin compleet, maar dat kan ook aan z'n verleden gelegen hebben (is in beslag genomen door de politie na verwaarlozing). Lewis is gewoon een vrolijke gek met een heel klein hartje. We hebben hem tot nu toe bewust zelfs reu gelaten omdat we vrezen dat het anders nog een groter mietje wordt :))

Zijn jullie poedels ook zo anti nat en koud? Seppe wou op de hondenschool nooit gaan liggen op nat gras :P En Lewis moeten we nu met dat grijze weer echt naar buiten dwingen, dat is niks voor hem. Zwemmen vindt hij dan weer wel leuk!

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:51

Mijn rode wel die hoef ik echt niet mee te nemen zo. Die moet persee een jas aan anders laat die zich mee trekken.
Mijn witte vindt alles prima. Die duikt zelfs nu nog in de sloot.

zwartjes vinden ook alles prima.

Sneeuw daarin tegen is weer super leuk

_xDyan

Berichten: 1351
Geregistreerd: 22-01-12
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:52

Solleke_Noah schreef:
Zijn jullie poedels ook zo anti nat en koud? Seppe wou op de hondenschool nooit gaan liggen op nat gras :P En Lewis moeten we nu met dat grijze weer echt naar buiten dwingen, dat is niks voor hem. Zwemmen vindt hij dan weer wel leuk!

Haha ja zeker! Alleen onze grote poedel trouwens, als het nat is en we staan voor het uitlaatveldje gaat ze eerst stilstaan voor het gras en dan kijkt ze er zo naar van; 'moet ik daar echt op lopen? Maar dan krijg ik natte pootjes' :')

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:54

:))

Fijn om te weten dat het dus iets des poedels is! :D We lachen hen er wel mee uit hoor, want onze golden en labradoodle zijn zo'n tanks, die merken dat allemaal niet :P En dan komt daar zo'n poedel achteraan getrippeld met zo'n gezicht van "ik wil NU binnen op een kussen liggen" :P

SternPhoto

Berichten: 6078
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:55

Die van mij liggen op de bank op het hoofdkussen gedeelte

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:57

Hier mogen ze niet op de bank. Maar wel op schoot. Waar de poedels dus altijd te vinden zijn :D Niks heerlijker dan bij baas op schoot haha.

Zijn die van jullie trouwens ook zo'n plakkers? Lewis is altijd bij ons te vinden, zit je in de keuken ligt hij naast je, in de zetel op je of aan je voeten, naar het toilet? Trippelt hij achter je aan enz enz. Seppe had dat ook heel hard, zo heel baasgericht zijn en er altijd bij willen zijn.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:37

Hier maakt geen enkel weertype ze wat uit, ze willen altijd graag naar buiten.
Siep (de zwarte) is eenkennig en heeft echt voorkeuren voor bepaalde mensen.
Morgan maakt echt niets uit, hij vind alles en iedereen aardig en leuk. Hij wil altijd graag bij je zijn, op schoot past niet meer dus dan maar half en dat is ook goed genoeg voor hem.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Koningspoedels op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:45

Ik moest gister avond met flyball blijven lopen anders gaat ze (zwarte) voor mij liggen, het weer maakt haar echt niet uit. Ze is ook een enorme allemans vriend, rent het liefste op iedereen af mens of hond als ze maar aandacht krijgt. Zodra ik op de bank zit, ligt ze opschoot.