, ze kunnen dan hoogstends een brief in de brievenbus doen en dan hoop ik maar dat de oppasbuurvrouw deze leest en reageerd voor ons. Anders zou ik toch op die manier mijn kat kwijt kunnen zijn. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, ze kunnen dan hoogstends een brief in de brievenbus doen en dan hoop ik maar dat de oppasbuurvrouw deze leest en reageerd voor ons. Anders zou ik toch op die manier mijn kat kwijt kunnen zijn. dipstaartje schreef:heb zelf bij een dieren asiel gewerkt
ze controleren niet altijd op een chip en als ze controleren nemen ze 1 a2 keer contact op met het telefoon nr wat er aan hangt spreken in en daar houden ze het bij
mocht de eigenaar zich niet melden wordt het dier gewoon herplaatst
VeraPopeye schreef:Wij hadden een kat die zich slap hield als je haar oppakte, die is ook meegenomen door een meisje van 12, zo in het fietsmandje.
Vriendin van mij heeft zo ook een kat gejat, gewoon van straat geplukt en binnen gezet. Hele straat hing vol met flyers waar die kat was, maar zei vond hem leuk dus hij mocht absoluut niet buiten komen en niemand mocht zeggen dat die kat daar zat, anders kwamen ze hem mss wel terug halen.
sorry.
Elvirave schreef:Veel jonge kittens(tot ong 16 weken) hebben geen chip. De kans is dus groot dat als je een jong kitten vind die geen chip heeft maar wel een eigenaar. Door de nieuwe wetgevig moeten honden verplicht gechipt zijn, ze komen dus de deur van de dierenarts niet meer zonder chip uit. Ik vind dat dit ook voor katten moet komen. Deze chip kan tijdens de eerste of tweede enting worden geplaatst wat veel eigenaren nu ook doen. De eerste enting is rond 9 weken en de tweede rond 12 weken. Wij vangen geregeld kittens op die we van de dierenarts, dierenambulance en andere instanties krijgen. Onze naam is verder niet bij particulieren bekend en het gaat vaak om zwaar mishandelde en/of verwaarloosde kittens. Onze dierenarts ent niet onder de kilo, wij enten onze kittens dus als ze een kilo wegen en ze 12 weken zijn(dit doen we aangezien ze vaak met 9 weken te licht zijn en we hun leeftijd nooit zeker weten dus houden we het rond 12 weken en ongeveer een kilo omdat we een emotioneel en geestelijk gezond kitten willen laten nakijken, met de een duurt dit langer als met de ander). Hierna moet nog wel een tweede enting komen, waarbij we de nieuwe eigenaren op het hart drukken ze te chippen, of ze dat ook daatwerkelijk doen is de vraag. Wij vangen op jaarbasis vrij veel kittens op en het kost veel geld, geduld en liefde om ze weer zover te krijgen dat ze naar een ander huisje kunnen. Het is voor ons niet haalbaar om ze zelf te chippen aangezien de kosten te hoog oplopen en wij dit op vrijwillege basis doen.
unihorses schreef:Elvirave schreef:Veel jonge kittens(tot ong 16 weken) hebben geen chip. De kans is dus groot dat als je een jong kitten vind die geen chip heeft maar wel een eigenaar. Door de nieuwe wetgevig moeten honden verplicht gechipt zijn, ze komen dus de deur van de dierenarts niet meer zonder chip uit. Ik vind dat dit ook voor katten moet komen. Deze chip kan tijdens de eerste of tweede enting worden geplaatst wat veel eigenaren nu ook doen. De eerste enting is rond 9 weken en de tweede rond 12 weken. Wij vangen geregeld kittens op die we van de dierenarts, dierenambulance en andere instanties krijgen. Onze naam is verder niet bij particulieren bekend en het gaat vaak om zwaar mishandelde en/of verwaarloosde kittens. Onze dierenarts ent niet onder de kilo, wij enten onze kittens dus als ze een kilo wegen en ze 12 weken zijn(dit doen we aangezien ze vaak met 9 weken te licht zijn en we hun leeftijd nooit zeker weten dus houden we het rond 12 weken en ongeveer een kilo omdat we een emotioneel en geestelijk gezond kitten willen laten nakijken, met de een duurt dit langer als met de ander). Hierna moet nog wel een tweede enting komen, waarbij we de nieuwe eigenaren op het hart drukken ze te chippen, of ze dat ook daatwerkelijk doen is de vraag. Wij vangen op jaarbasis vrij veel kittens op en het kost veel geld, geduld en liefde om ze weer zover te krijgen dat ze naar een ander huisje kunnen. Het is voor ons niet haalbaar om ze zelf te chippen aangezien de kosten te hoog oplopen en wij dit op vrijwillege basis doen.
deze wet is er. vanaf 1 sept. moeten de kittens gechipt worden ( alles wat daarna is geboren ) van vorig jaar. omdat ons kitten van 1 sept is mochten we kiezen. wij hebben haar toen niet laten chippen....
Citaat:Chippen en registreren: verplicht voor honden!
Sinds 1 april 2013 is in Nederland een chip- en registratieverplichting voor honden ingevoerd. Elke hond die er vanaf die datum in Nederland bijkomt, moet een chip hebben en geregistreerd worden bij een van de daarvoor aangewezen databanken. Bovendien is de eigenaar verplicht de registratie up-to-date te houden.
Arinossa schreef:Mijn ouders hebben 3 katten, 1 daarvan heeft er een handje van om bij andere mensen naar binnen te gaan. Ook bij een man die net zijn vrouw verloren was. Hij vind het wel gezellig en heeft allerlei spullen gekocht voor onze kat. De kat is wel gechipt, maar was zijn halsbandje voor de zoveelste keer verloren, op het eerste gezicht dus niet duidelijk dat hij baasjes heeft.
Wij zijn iedere dag door de buurt gegaan tot we Duvel weer gevonden hadden. We hebben hem gelijk weer een halsbandje om gedaan. Maar die meneer bleef voor onze kat zorgen: 'hij vond het wel gek dat de kat opeens een halsband om had. '
Wij weten dat Duvel het bij ons thuis te druk vind met de andere dieren, dus op zich vonden wij het fijn dat we wisten waar hij was. De kat is gelukkig, maar we kunnen het niet over ons hart verkrijgen om te zeggen dat de man onze kat mag hebben. Wij vinden dat als je een dier hebt je het niet zomaar weg kan doen.
Een aantal weken geleden komt de man bij ons aan de deur of wij Duvel in de gaten willen houden want hij gaat op vakantie...Tuurlijk laten wij hem niet aan zijn lot over, maar ik vond dit heel vreemd.
Eerst onze kat 'opeisen' terwijl hij weet wie zijn baasjes zijn en dan geen oppas zoeken voor de kat maar hem buiten laten lopen in de hoop dat hij zijn oude huis weet te vinden.
Je geeft zelf al aan dat die kat het bij jullie te druk vind, en hij bij andere mensen naar binnen loopt. Dan kun je verwachten dat hij. Ij een eenzame lieve man naar binnen gaat. Daarbij had die vent zelf ook wel mogen zeggen dat de kat bij hem zit. En dat hij oppas regelt, dat is toch lief? Hij wilt het dier niet aan zn lot over laten. dipstaartje schreef:http://www.youtube.com/watch?v=ATjpHfcXm4s dit is mijn kat die weggelopen was
je kan begrijpen als mensen dit vinden ze raar staan te kijken