Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:48

Ik ben er zeker voor om katten binnen te houden. Er zijn te veel risico's voor een kat om hem buiten rond te laten zwerven, dan maar liever binnen houden. Dat betekent óók dat je een kat moet gaan vermaken. Net zoals ik dus mijn hond moet vermaken door lange wandelingen te maken en binnenshuis allerlei zoekspelletjes laat doen. Met katten kan je dit soort spelletjes ook prima doen. Bouw wat leuks, maak wat vensters bovenin zodat een kat hoog kan zitten en kan klimmen en klauteren. En dan ook nog eens bezig houden met 'jagen' en andere spelletjes. Ik heb het idee dat mensen dát nogal eens vergeten te doen bij katten... Dan ligt het ook nog eens aan het huis waar je in woont. Als je een flink huis hebt, zal een kat zich prima kunnen vermaken en als je ook een redelijke tuin hebt kun je deze ook afschermen zodat je kat niet uit de tuin kan komen. Heb je een wat kleiner huis/appartement, dan pas je je daar op aan en neem je een wat oudere kat die niet meer zo druk is.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:23

van mij mag iemand kattengif in zijn tuin gooien het is zijn tuin en de katten hebben er niks te zoeken en ik erger me altijd kapot dat andere katten in mijn tuin poepen dus ik verbaas me niks dat mensen gif of wat dan ook in tuin strooien eigenaar eigen risico als je ze buiten laat lopen want eigenaar ruimt de kattenpoep in je tuin niet op

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:27

animalwoman schreef:
van mij mag iemand kattengif in zijn tuin gooien het is zijn tuin en de katten hebben er niks te zoeken en ik erger me altijd kapot dat andere katten in mijn tuin poepen dus ik verbaas me niks dat mensen gif of wat dan ook in tuin strooien eigenaar eigen risico als je ze buiten laat lopen want eigenaar ruimt de kattenpoep in je tuin niet op

Jij bent echt triest, een kat weet niet waar ie wel en niet mag lopen -O- ongelooflijk, wat een bruut, bah!

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:28

animalwoman schreef:
van mij mag iemand kattengif in zijn tuin gooien het is zijn tuin en de katten hebben er niks te zoeken en ik erger me altijd kapot dat andere katten in mijn tuin poepen dus ik verbaas me niks dat mensen gif of wat dan ook in tuin strooien eigenaar eigen risico als je ze buiten laat lopen want eigenaar ruimt de kattenpoep in je tuin niet op


Nou wat een respect naar andere dieren toe zeg. Ik snap niet zo goed waarom een kat moet boeten voor zijn natuurlijk gedrag? Niet zo druk maken om die dingen, is allemaal verloren energie.
IK ga de vogeltjes hier in de tuin ook maar uitroeien want ze maken de tuin kapot. Had de natuur maar zijn verantwoordelijkheid moeten nemen 8)7

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:29

Inderdaad.. gad-ver-damme.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:29

nou jij kan je profielnaam beter aanpassen naar animalKILLERwoman

bah :r :r :r

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:29

ik zeg alleen dat ik het snap zelf doe ik het niet
maarja als je last van katten hebt dan snap ik het wel ja
vooral als je kleine kinderen in de tuin spelen
zelf heb ik 2 katten en die blijven binnen

om zulke mensen de daden te snappen moet je als hun denken dusja

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:31

Je maakt al de fout om te willen denken als zulke mensen. Daar gaat het leven en laten leven.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:32

Zulke daden zijn gruwelijk en walgelijk egoïstisch. Dat is gewoon dierenmishandeling!!!! Arme katten. Wat een walgelijke gedachtegang van je, BAH!

Dav

Berichten: 3022
Geregistreerd: 28-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:33

Ik snap je wel hoor AW,mensen die niks met katten hebben maar wel in de kattenstront zitten om de lekkere biologische sla te plukken die gaan soms tot heel ver,helemaal als de eigenaar van de katten er niks aan doet.

Dit word een topic zonder eind want iedereen vind dat die het goed doet en je krijgt niet iedereen op 1 lijn.

Mijn katten? Heb zelf geen katten (ja 1 aanloopkat die ervoor gekozen heeft om hiet te blijven) maar als ik zelf katten zou hebben dan zouden ze binnen blijven of ik maak de tuin katproof.
Ik wil geen kat van de weg af vegen of bij elkaar zoeken omdat ze naar buiten moeten en geschept worden door een auto.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:34

ik doe het zelf toch niet

maar wat iemand in zijn tuin doet is zijn zaak

Nimfee
Berichten: 1259
Geregistreerd: 06-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:39

animalwoman schreef:
ik doe het zelf toch niet

maar wat iemand in zijn tuin doet is zijn zaak


Je zegt het prima te vinden als andere mensen katten gaan vergiftigen. Of je nu wel of niet zelf doet, je vind het gewoon príma als anderen dat doen. Dar begrijp ik totaal niet. Kat weet niet beter, waarom moet die kat zijn leven dan inleveren?

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:41

wat iemand doet in zijn tuin zoals gif strooien moet hij inderdaad zelf weten mag van mij ja het is zijn tuin

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:41

Ikzelf vind het niet prima dat die mensen katten vergiftigen, maar ik snap hun wel.

Klinkt raar....Maar het moet eens duidelijk worden dat katten (de onschuldigen) op eigen terrein horen te blijven, evenals een hond ;)

Dav

Berichten: 3022
Geregistreerd: 28-07-07

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:42

Eigenlijk zou je de katten baasje's ervan aan moeten pakken maar het valt zo op dat met een buurt bbq de helft afgevoerd kan worden :+ :+ :+

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:43

Laat de wet maar strengere regels aanmaken....

Kat mag best buiten, maar op eigen terrein.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:46

wat ik ook raar vind voor een hond betaal je belasting en de poep moet je opruimen en bij ons mag hij niet los

en de kat betaal je niks voor en die loopt buiten los en schijt overal

magicmist

Berichten: 3336
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:46

mijn katten zitten in mijn tuin. tuin is katproof gemaakt met kattennet.
de reden: ik wil niet dat mijn katten tot last zijn en dat ze niet aangereden worden of vergiftigd worden.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:51

Juist in deze tijd, waarin nederland toch ook veelal dichtbevolkt is, en de mensen een stuk minder tolerant.
Het verkeer drukker is dan vroeger, en er meer kattenmeppers bestaan, houd ook ik mijn katten binnen.
Wel twee grote rennen aan huis zodat ze lekker een frisse neus kunnen halen.

Ja de kat is een jager en zou in de natuur moeten leven.
Maar is dat inherent aan deze tijd?
Nee ! De kat zit altijd bij de buren in de tuin, schijt in de zandbak van de achterburen bijvoorbeeld..
Dus je bent imo niet buurvriendelijk als je je dieren (of dit nu katten , honden of wat dan ook zijn) buiten je eigen terrein laat lopen.

Ik verander regelmatig wat in huis, geef de katten regelmatig een lege doos (gegarandeerd uren speelplezier) katten houden van nieuwe dingen , ontdekken, spelen.
Als je ze binnenhoud kun je dit ook bieden dus !

Steffie2012
Berichten: 158
Geregistreerd: 13-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:53

animalwoman schreef:
ik doe het zelf toch niet

maar wat iemand in zijn tuin doet is zijn zaak


Dus iedereen mag alles in zijn tuin doen. Dus volgens jouw redenatie kan ik ook een buurkind dat een bal uit mijn tuin komt halen om zeep helpen. Dat kind heeft toch niets in mijn tuin te zoeken :') . En volgens jouw redenatie kan ik dus ook een hond doodschoppen of een luchtbuks uitproberen op de buurvrouw die haar hoofd over de schutting steekt, heeft ze toch niets te zoeken :') . Jongejonge zeg, wat zijn we weer tolerant.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:55

CM_ schreef:
Juist in deze tijd, waarin nederland toch ook veelal dichtbevolkt is, en de mensen een stuk minder tolerant.
Het verkeer drukker is dan vroeger, en er meer kattenmeppers bestaan, houd ook ik mijn katten binnen.
Wel twee grote rennen aan huis zodat ze lekker een frisse neus kunnen halen.

Ja de kat is een jager en zou in de natuur moeten leven.
Maar is dat inherent aan deze tijd?
Nee ! De kat zit altijd bij de buren in de tuin, schijt in de zandbak van de achterburen bijvoorbeeld..
Dus je bent imo niet buurvriendelijk als je je dieren (of dit nu katten , honden of wat dan ook zijn) buiten je eigen terrein laat lopen.

Ik verander regelmatig wat in huis, geef de katten regelmatig een lege doos (gegarandeerd uren speelplezier) katten houden van nieuwe dingen , ontdekken, spelen.
Als je ze binnenhoud kun je dit ook bieden dus !


mijn brits korthaar vindt dozen wel leuk (half uurtje ofzo) maar mijn andere kat is ietwat apart. Zij is veel te serieus voor dozen. Spelen, daar doet ze niet aan. Ze wilt alleen maar naar buitenbuitenbuiten. Tja... niet alle katten zijn binnen te entertainen.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:55

als een kind zomaar mijn tuin in loopt eigen risico ik heb een bordje hangen van pas op hond en die ga ik echt niet binnen houden omdat een kind mijn tuin in kan stappen er zit een hek omheen

voor de rest je zegt wel dat ik zo raar denk maar zelf kan je er ook wat van zo te lezen

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:56

Ik zet voortaan maar een geweer op scherp als een kind zn bal uit de tuin komt halen, want die heeft daar immers niets te zoeken. Echt wat een onzin redenatie, je hebt genoeg normale methodes om katten uit je tuin te houden. Gif doen alleen idioten en daar wens ik me niet in te verplaatsen.

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:57

kinderen hebben inderdaad niks in andermans tuin te zoeken

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 12:59

Miepie77 schreef:
animalwoman schreef:
van mij mag iemand kattengif in zijn tuin gooien het is zijn tuin en de katten hebben er niks te zoeken en ik erger me altijd kapot dat andere katten in mijn tuin poepen dus ik verbaas me niks dat mensen gif of wat dan ook in tuin strooien eigenaar eigen risico als je ze buiten laat lopen want eigenaar ruimt de kattenpoep in je tuin niet op

Jij bent echt triest, een kat weet niet waar ie wel en niet mag lopen -O- ongelooflijk, wat een bruut, bah!


Tsja, ik vind t ook niet kunnen om gif te strooien, maar als ik mn honden los laat lopen overal is het ook vragen om problemen. Mijn honden vinden jagen ook leuk :+